Wat te doen bij vriendin die geobserdeerd is door jongens?

Hallo,

ik zit met een probleem, een vriendin van mij is zegmaar geobserdeerd door jongens; ze kan bijna alleen maar over jongens praten en dan vooral er over zeuren;

vb. ze was verliefd op haar buurjongen maar die vond haar niet leuk en toen begon ze elke dag over hem te praten en te zeuren over hoe stom hij wel niet is en dan later zegt ze weer dat hij echt heel leuk is en dat ze hem niet uit haar hoofd kan zetten.

ander vb. ze vond een jongen op hyves en ze vond hem knap en toen werd ze helemaal verliefd op hem terwijl hij haar gewoon negeerde op msn,wij moeten nu steeds aanhoren hoe ze met hem in contact wil komen etc.

mijn vriendinnen en ik storen ons er heel erg aan en als we met haar willen praten over dat het ons stoort dan zegt ze dat ze er niks aan kan doen omdat ze ze niet uit haar hoofd kan krijgen. ik begrijp dat je als vriendin naar elkaar moet luisteren etc maaar dit gaat echt te ver.

ik zit hier echt heel erg mee en ik hoop dat jullie kunnen helpen
alvast bedankt xxx

Nou ja, zoals je zegt; ‘we willen met haar praten’ doe dat dan! Maar dan wel op een aardige manier, dus haar gewoon een x apart nemen en zeggen dat ze af en toe nogal veel over jongens zeurt en dat jullie dat niet zo veel kan boeien.

doe ik ook, maar elke keer als we dit doen dan zegt ze dat ze er niks aan kan doen en dan gaat ze over op een ander onderwerp en dan uiteindelijk zegt ze toch weer iets over hem en dan begint het weer helemaal over nieuw

Nou ja, misschien moet je het dan een keer wat minder aardig zeggen en gewoon keihard zeggen waar het op staat en dat het strontirritant is.

ja maar ik wil onze vriendschap hierdoor ook niet op het spel zetten

Als je gaat afspreken met haar kan je anders voorstellen dat ze het even halfuurtje over de jongen mag hebben wie ze op dat moment ´leuk´ vind. Zeg er bij dat je namelijk wilt dat ze ook naar jou luisterd en je het niet leuk vind om hele dag over die jongen te hebben aangezien ZIJ hem leuk vind en jij niet. Missschien helpt dat?!

Ik snap dat je je vriendschap er niet voor op het spel wilt zetten, maar heb je dan niet het idee dat zij jullie vriendschap op deze manier wél op het spel zet?

zeg gewoon tegen die vriendin, luister je mag niet meer over die jongens praten, als jij teveel over jongens praat mag je me trakteren op de mac donalds ! :grinning:

of beetje wat vlinder zegt; eerst duidelijk zeggen dat je er niet vaak over wilt praten
en anders gewoon niet zo geintresseert.
Zij; en vorige week zei hij nog ;blabla
jij; dat had je vorige week al verteld.
zij; Jaa maar wat hij gisteren deed had er misschien iets mee te maken
jij; kan
zij; *heeel verhaal*
jij; dat is leuk

dan word het vanzelf niet meer leuk om er over te praten & ze weet ook waarom jee zo reageerd.

echt heel erg bedankt

ga ik zeker doen

Probeer haar anders inderdaad een beetje af te kappen als ze er weer over wil beginnen, overstappen naar een ander onderwerp of zoiets.

Dit had een vriendin van mij ook, nouja daar ben ik nu geen vriendin meer mee. Maar ze deed net alsof haar liefdesleven geweldig was haha. Ze had zelfs een ‘‘jongen’’ verzonnen. :’)

Als ze een vriendje heeft houd dat gezeur wel op. Ik denk dat ze dan wel tevreden is!:]

maar weetje, als ze een jongen leuk vind dan word ze een beetje stalkerig en daar knappen jongens echt snel op af,