Wat te doen bij burenoverlast?

-weg-

Is het een huurhuis?

-weg-

verhuizen.

-weg-

Dan naar de huurbaas denk ik.

ja, of wijkagent erop zetten. Dossier gaan maken, geluidsopnames etc, hele zooi.

zoek op bij je gemeente van welke tijden tot welke tijden je geluid mag maken (feestjes, klussen dat soort dingen) en baseer je daarop.
Hier ook Polen die van een feestje in de tuin houden (liefst doordeweeks en dan tot 5 uur 's ochtends), vreselijk. En dit is koop dus niks tegen te doen.
Ja, wij hebben pand verkocht en gaan verhuizen naar rustige buurt.

mag je daar officieel wel samenwonen trouwens? Je hebt het over 1-persoonshuisje
ook zonder inschrijving kan je daarvoor boete riskeren volgens mij… pas daarmee op. Dan lezen ze (gemeente/huurvereniging) de energie/water meter en zien daaraan dat je er met meer woont dan toegestaan en volgen er sancties. tot uitzetten aan toe.

-weg-

dan bel je anoniem en meld je fraude?
i dunno

Melden bij de huurbaas. Wellicht een keer opnemen zodat je het kunt laten horen wanneer hij er om vraagt. Of je zou natuurlijk kunnen proberen te praten met de buren, maar ik denk niet dat je dat een heel prettig idee lijkt.

Als jullie het onderling niet kunnen oplossen, kun je gewoon de politie bellen (niet het noodnummer).

Ga eens langs en vertel dat je het niet zo fijn vindt dat er zo’n lawaai telkens is. Zeg er dan ook bij dat je je nachtrust heel erg nodig hebt en dat je zou willen dat het wat rustiger is. Waarom al die moeite doen als je ook even kunt melden dat je je niet prettig voelt? Ze eten je heus niet op hoor.

We hebben samen besloten om het eerst zo te laten, en op het moment dat er ‘veel lawaai’ is, om naar beneden te gaan, als dat niet werkt gaan we de huurbaas van op de hoogte houden.
Kan dit topic gesloten worden?

Slotje op verzoek.