Wat te doen: avondje uit

Hey meiden!

Over twee weken heb ik een afspraakje met een jongen… Spannend! Ik heb hem gevraagd of hij zin had om een keer gezellig bij te kletsen. We waren vroeger elkaars beste vrienden, waarna we elkaar een aantal jaren niet meer hebben gesproken, tot een paar maanden geleden.
Ik heb er even over na moeten denken, maar ik heb toen toch besloten dé vraag te stellen. En hij vond het gelukkig een leuk idee om bij te kletsen. Toch… hoop ik op meer, als ik heel eerlijk ben. Ik wil dat deze afspraak een vervolg heeft. Nu het dilemma: Hij zei 's avonds af te willen spreken, al zei hij óók dat de keuze aan mij was. Ik wil wel 's avonds afspreken, maar ik ben niet zo’n avondmens, niet zoals vroeger (mede dankzij mijn vorige vriend). Ik heb dus met zijn voorkeur ingestemd… waarna hij mij vroeg ‘Waar heb je zin in?’.
Ik wil bijkletsen, dat was de afspraak, dus het lijkt mij niet praktisch om in een druk café te gaan zitten. Maar wat moet ik dan voorstellen? Ik wil best met hem ergens gaan eten, maar ik ben bang dat hij dit dan verkeerd opvat (= date). De vraag is sowieso of hij met 's avonds ‘na het avondeten’ bedoelde.

Waarschijnlijk denk hier teveel over na. Maar ik wil het niet verpesten! Jullie tips voor een eerste avondje uit, zónder hier de stempel ‘date’ op te drukken? (belangrijk: we moeten kunnen kletsen)

Geen bioscoop, druk café of iets wat daar op lijkt. Je wil bijkletsen, dus zulke gelegenheden zijn daar niet echt geschikt voor. Ga ergens lunchen, bij een klein restaurantje ofzo.
Anders kan je ook gewoon bij de v&d gaan zitten, vaak niet zo druk en dan kan je ook onder genot van een drankje gezellig bijkletsen.

Oke. Thanks meiden. Conclusie: Rustig café. Mag hij kiezen waar, want ik spreek graag in “zijn” stad af, dus hij kent het beter. Misschien kan ik hem daarna bij zijn ouderlijk huis afzetten, aangezien dat op mijn route ligt. Of niet. Als hij nou gewoon zelf met ideeën kwam… ach ja, ik heb hem tenslotte gevraagd, dus dat is geloof ik mijn taak.