Wat te doen als je ziek bent? Het topic voor alle zieken onder ons!

Hey,
Het is echt de tijd om ziek te zijn en ik ben dus ook ziek? Wat doen jullie als je ziek bent?
Ik doe meestal dit:
Tv kijken (weten jullie nog leuke films en series?)
Slapen
Thee maken
Lekker zielig mezelf in een dekentje oprollen
Blogs schrijven
Koekjes eten
Melige spelletjes spelen

En dat is het zo wat, weten jullie nog leuke dingen?

Koekjes eten en spelletjes spelen is wel het laatste wat ik kan doen als ik ziek ben?

-slapen
-slapen
-slapen
en een beetje tv kijken als het lukt

Als je ziek bent lig je in bed :’) En kom je er hooguit even uit om wat tv te kijken misschien. Als je spelletjes gaat spelen en koekjes gaat bakken ben je niet ziek.

Ik zei koekjes eten, ik kan niet eens bakken haha :,)
En tja flappy bird vraagt niet zo veel concentratie en dat lukt bij mij nog wel snap je :wink:
En wat hebben jullie?
Xxx

Als je ziek bent moet je ook geen koekjes eten

ik heb niks want ik ben vrij vandaag xxx

Als ik echt ziek ben lig ik in bed, of als ik wakker ben ga ik op de bank liggen tv kijken. Maar verder niks, anders kan ik net zo goed gaan werken.

Als je migraine hebt ofzo kun je toch prima nog koekjes eten? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Als ik ziek ben, ben ik ook echt goed ziek. Vooral veel slapen en als t een beetje gaat, kijk ik netflix.

Ben ik helemaal met je eens. Maar als ik ziek ben krijg ik minder uitbetaald, en dat scheelt toch aardig. Daarom meld ik me ook vrijwel nooit ziek. Ik ben het helemaal met je eens dat het niet netjes is gezien je anderen aansteekt, maar het is wel mn eigen geld wat ik inlever, en gezien ik een huis heb wat gewoon betaald moet worden kies ik er dan voor om dan maar even door te bikkelen, met het risico dat ik mensen aansteek. Ik kan niet zo makkelijk €100 in de maand missen (even een voorbeeld hoor) dus dan verkies ik toch mn eigen hachje boven de rest

Hangt af van de ziekte. Soms blijf ik ook gewoon thuis als ik echt pijn heb ergens (Tandpijn onlangs bijvoorbeeld) maar dan kan ik voor de rest me wel amuseren.

Bij echt ziek zijn (koorts enz.) lig ik meestal in bed of in de zetel, te slapen of tv te kijken. Aan mijn eetlust verandert trouwens NOOIT iets, maakt niet uit hoe ziek ik ben. Dan heb ik juist meer zin in fastfood omdat ik mezelf zo zielig vind. :’) Vaak heb ik dan nadien wel spijt, maar ik kan het niet laten. Als je mij mijn eten afpakt als ik al ziek ben, voel ik mezelf nog slechter.

Haha ja het is nou niet bepaald dat ik er trots op ben dat ik met griep nog ga werken, zo’n collega heb ik ook die echt trots op zichzelf is, nou gefeliciteerd meid… :roll_eyes: (als ik kan kiezen lig ik liever in mn bed) Maar bij ons is het kut geregeld. Ik heb eerst 2 wachtdagen waarbij ik niks krijg uitbetaald, en daarna 70%. Dus die 2 wachtdagen hakken er wel in. En dan kies ik er toch maar voor om te gaan. Is wel een beetje egoistisch inderdaad maarja uitindelijk kies ik dan toch voor mezelf, en ik vind dat het probleem ook gewoon grotendeels bij de eigenaar ligt, hij heeft deze regeling bedacht. Maarja daar verander ik helaas niks aan :stuck_out_tongue:

Ik blijf vooral thuis omdat ik bijna geen stem meer heb en erg veel keelpijn, op school kan je moeilijk zwijgen maar thuis wel en dan kan je je toch nog amuseren met koekjes eten en popcorntime :wink:

Dat is waar, ik heb het dan over ziek zijn dat je met koorts en buikpijn thuis blijft.

Oh dan ging ik wel naar school. Ja je kunt niet veel zeggen, maar nog wel de lessen volgen en ik probeerde zo min mogelijk te missen. Maar als ik verschrikkelijke keelpijn had wilde ik juist geen koekjes eten, dat deed alleen nog meer pijn

Bij mij doet eten juist minder pijn gelukkig :beer: Als ik gewoon slik doet het juist wel pijn :flushed:

hey girls

ik lig ook ziek op mijn bed, griep, ik heb daarjuist iets genomen tegen de koorts enzo en nu voel ik me wel al iets beter (voorlopig). ik weet niet hoe het komt maar ik kan nooit slapen als ik ziek ben dus ik hang de hele dag voor de tv, lees een boek, op gsm zitten,… maar ik moet tot vrijdag thuisblijven en ik weet nu al dat ik me donderdag ga beginnen vervelen!!!

groetjes en beterschap :sob::muscle:
zottee

Nou nee, tijdens mijn migraine aanvallen is zelfs het geluid van iemand die ademt nog teveel. Dan lig ik echt voor dood op bed.

EDIT: Ik weet dan weer niet of dat bij anderen anders is, maar ik kan dan echt helemaal niets. Zelfs mn handen verkrampen compleet.

Werken, helaas. Maar heb maar een verkoudheid en er is geen kans op besmetting.

Snap ik wel, maar bij een verkoudheid of de griep duurt zo’n besmettingsfase (incubatietijd, geloof ik) 2 tot 5 dagen. Ik vind dat je het echt niet kunt maken om zo lang thuis te blijven van je werk.