wat te doen als hij je dumpt?

hee meiden,
mijn vriendje heeft mij gister gedumpt na 1jaar en 2maanden dat we hadden.
ik vind super jammer en ben er verdrietig over enzo.

maar ik wouw graag weten of iemand tips heeft wat je het best kunt doen als je liefdesverdriet hebt?
wat je moet doen om de tijd te doden? en hoe je hem het snelst vergeet?

mischien is hier al een topic over, maar ik kon t niet vinden
xx

gewoon vooruit kijken leuke dingen organiseren

Met vriendinnen afspreken en gewoon veel afleiding zoeken.

Allereerst: sterkte, zoiets is nooit leuk om mee te maken.
Als je de behoefte hebt om erover te praten: praat over over, hoe vaak en veel dan ook. tegen je ouders, vriend(inn)en, wie het dan ook wil horen en wie jij het wil vertellen.
Daarbij mag je huilen wanneer je wil, krop zoiets niet op en laat het lopen wanneer je die drang hebt. na een tijdje houd het dan vanzelf op.

Verder zou ik -wanneer je er klaar voor bent- veel dingen plannen, zorg dat je niet alleen bent en zorg dat je genoeg te doen hebt. Maar zorg ook dat je tijd voor jezelf hebt wanneer je hier behoefte aan hebt.
Probeer alleen te zorgen dat je jezelf niet afsluit van de wereld om je heen, heel af en toe wegkruipen is niet erg maar als je het te lang doet ga jij je er niet beter op voelen.
Dit is wat ik je aan kan raden.

Heel veel sterkte.

Veel praten, huilen, laat het dr maar uit komen allemaal. Als de zakdoeken op zijn gewoon overgaan op de theedoeken :slightly_smiling_face:

En verder ook doorgaan wat je altijd al deed, lekker uitgaan, dingen doen met vriendinnen. Na een tijdje zal het gemis vanzelf minder worden en geef jezelf ookr vooral de tijd! Sommige zijn er na een maand overheen andere duurt het minstens een halfjaar.

hahaha! :’)

OT:
Zorg voor een beetje afleiding, doe leuke dingen met je vriendinnen. Mama’s kunnen heel goed troosten en begrip tonen (de meeste dan)
Probeer hem niet gelijk uit je leven te bannen/vergeten. Zorg wel dat de leuke dingen die je met hem hebt gehad je bij blijven, maar ook dat het leven doorgaat zonder hem en dat je die leuke tijden ook door kunt brengen met iemand anders.

Niets,gewoon hetzelfde blijven doen.
Je moet je alleen niet opsluiten in je kamer met depressieve muziek,…
Ga gewoon lekker uit!

Wat hier boven word gezegt het kan lang duren reken niet dat je het na 1 week overheen zal komen. er over afschrijven kan ook helpen of doe iets wat je graag zou willen leren bevoorbeeld breien,tekenen wat jij wil. Sterkte

dank jullie allemaal!

Lekker uitgaan en leuke dingen plannen met vriendinnen enzo. En vooral… AL zijn sms’jes, foto’s van hem enz. ritueel verdwijderen. Dan kun je een beetje frustratie kwijt :stuck_out_tongue:. Mijn ex-vriend had het een half jaar geleden met me uitgemaakt en ik moest laatst weer keihard huilen nadat ik zijn sms’jes bij wijze van toeval (yeah, right) had teruggevonden. fail :pensive:

upje?

idd alles verwijderen, veel bij je vrienden zijn en veel erover praten en vooral de negatieve dingen, als hij ze heeft, opnoemen. dat hielp bij mij haha.
succes meid, en vergeet niet er zijn nog genoeg jongens in de wereld!

up

Hoe gaat het nu met je?

ja nog steeds wel slecht, ik moet gewoon non stop huilen

het is gewoon kut, want ik zit bij hem in de klas, en we hebben overal vaste plekken, en ik zit bij de helft van de lessen naast hem. echt kut, ik heb hele tijd de neiging om zijn hand te pakken enzo maar dat kan ik nu niet meer doen

[i]misschien even met je mentor praten van
“goh, dit klinkt voor u als een kinderachtige reden,
maar ik vind het erg lastig dat ik altijd naast hem zit.
zou ik alleen mogen zitten of ruilen met…”

sterkte meissie! [/i]

woow, lijkt me heel lastig als je ook nog eens bij hem in de klas zit!
want ik wou eigenlijk gelijk al als tip geven toen ik dit topic opende; zo min mogelijk contact en hem proberen niet meer tegen te komen.
maar dat gaat nu een beetje moeilijk!
dus ik zal net als wat jemappelldenise zegt: even met je mentor praten;
het is volkomen begrijpelijk dat je liever ergens anders wilt gaan zitten, zodat je minder geconfronteerd word met hem!

sterkte nog he! na regen komt zonneschijn…

1. Blijf leuke dingen doen
  2. Huil met mate
  3. Positief denken
  4. Kleed je goed
    Zorg ervoor dat je er goed uitziet. Wanneer je je kleding (en je make-up) met zorg uitkiest, voel je je meteen een stuk beter
  5. Voer een droom uit
  6. Praat
  7. Accepteer het
  8. Troostrelaties helpen niet
    probeer te vorkomen dat je in de valkuil stapt van een troostrelatie. Wanneer je in een nieuwe relatie stapt terwijl je je oude relatie nog niet verwerkt hebt, vraag je om problemen

Hier een aantal ‘Help!-ik-heb-liefdesverdriet-tips’ die misschien kunnen helpen…?

1. BLIJF ADEMEN. (in en uit, in en uit)
  2. Zoek weer contact met mensen! (waarschijnlijk was je vaak bij je vriend? Nu heb je de tijd om vriendschappen weer op te bouwen)
  3. Huilen mag altijd. (maar met mate, laat het je niet overheersen.)
  4. Als het echt even niet mee zit, geef jezelf eens een verwen dagje! Eventueel met een lieve vriendin. (denk aan… chocola, aardbeien ← lekkere dingetjes, maskertjes, filmpjes, gekke foto’s maken.)
  5. Als je terugdenkt aan jullie samen, sluit het dan voor je gevoel (het is moeilijk, dat kan ik heel erg begrijpen) goed af. Jullie hebben een heel leuke tijd samen gehad, wees blij dat die er is geweest. En dat het nu tijd is voor andere geweldige ervaringen.
  6. Ga dingen doen die wel wilde doen, maar door tijdgebrek niet kon doen.
  7. Spullen die jullie samen hebben, kun je in een doos doen… HEEL VEEL TAPE eromheen, en daarna ergens achterin je kast stoppen. Voor het geval dat je er ooit nog behoefte aan hebt om er naar terug te kijken.
  8. Nog steeds blijven ademen. (onthoud; adem in, adem uit!)
  9. Sporten. (misschien helpt dit ook wel voor jou? Lekker alles eruit rennen, springen, denken, vliegen, slaan op boxdingen :stuck_out_tongue:) Je raakt niet alleen je frustratie kwijt, maar je krijgt er ook nog een goed figuur door.
  10. Doe dingen waarvan jij denkt dat goed voor je is.
  11. Blijf genieten van alles wat je doet. Belandt niet in een donkere put. Dat levert je niks op!
  12. Dit is eigenlijk een heel rare, maar mijn zus en ik knuffelde vroeger elke dag 12 keer… en dan denk je vast… dus? Maar je mag niet zomaar 12 knuffels geven, het moeten 12 knuffels zijn op allemaal rare maniertjes. (ondersteboven knuffelen, luchtknuffelen, schuinknuffelen, jouw armen boven, medeknuffelaars armen boven, de anders z’n/haar arm knuffelen, dat soort dingen). Zodra je 12 keer geknuffeld hebt zul je geheid lachen en ben je de rest van de dag vrolijk. Dat had ik in ieder geval. hihi.
  13. (nu weer ff serieus) Praten is ook erg goed voor je. Lucht je hart, dan is er meer ruimte voor andere (leuke?) dingen!
  14. Think & Be positive.

Succes meid! Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen. :’)