wat te doen aan mijn luiheid?

Ik heb dat ook een tijdje gehad! Bij mij is het vanzelf overgegaan, ik weet niet precies hoe maar ik ben gaan sporten en dat gaf me energie om andere dingen te doen (:
Maar hoe ik van m’n bed afkwam om te gaan sporten? Geen idee, ik deed het gewoon.

Nou, plaats dan gelijk het hele verhaal en niet achteraf… je snapt toch wel dat mensen zo zelf conclusies gaan trekken? Door jou verhaal kom je gwn heel lui over zoals je zelf al zegt, dat je later pas zegt wat er verder nog aan de hand is geweest kunnen wij niet ruiken he :anguished:?

Ja het is ook geen excuus hoor maar wel een reden waardoor je je lusteloos kunt voelen. Als je weet waar het door komt is het makkelijker om het aan te pakken denk ik.

Wauw haha best erg, en ik dacht dat ik erg lui was maar dit is veel erger… hoop dat je van je luiheid afkomt

Doelen stellen en daar achter staan. Nu lijkt het eigk alsof je niks hebt om voor te leven waardoor het ook minder boeit wat je doet. In een lange vakantie heb ik dat soms ook en dan word je idd lui.

Sommige meisjes doen trouwens wel een beetje bot. Als ze er zo makkelijk iets aan kon doen, dan deed ze het wel. Het is alsof je tegen een autist zegt dat ze normaal moet doen. Luiheid kan je net zo goed als een ziekte zien.

Precies.

Dit heb ik dus ook, maar dan alleen maar het leer gedeelte. Het is een belangrijk schooljaar (zit nu op het vwo, voorheen havo/vwo) en ik heb dus echt al het hele jaar niets gedaan (vorige jaren ook niet maar toen kon het). En ik kan het niet opmaken wel wat te doen, ik heb er gewoon geen zin in maar ik zit nou op het randje van naar havo gaan en dan kan je de studie die ik wil niet doen. Maar ik kan gewoon niet leren! Ook ik zou graag tips voor het leren hebben of tips om mijn motivatie te verbeteren…

Voor iedereen, ze vraagt niet om je conclusies maar om hulp. Aan je mening heeft ze weinig…

Meh… mijn reactie blijft alsnog bij het zelfde.

Alleen dat schaamgevoel dan minder. Want je had er een reden voor.

Alsnog zeg ik je.
Je moet het gewoon doen.
Hoe meer structuur je dan in je leven krijgt.
Hoe meer je je actief voelt door sport.
(Als je dat kan doen? neem aan dat je je nu beterder voelt?)
Hoe makkelijker het gaat zijn om het te doen.
Natuurlijk niet meteen op het begin.
Dat komt vanzelf.
Je zal je uiteindelijk beterder voelen.

Meh…

Verder kan ik niks erover zeggen.

Jij bent degene die er wat van moet maken,
dus maak er wat van en begin vandaag.
(Ookal zijn het kleine stapjes naar de goede richting).

Dit, ik vind het allemaal redelijk botte reacties want als je je psychisch niet goed voelt kunnen dingen als huiswerk maken of eten pakken een hele opgave zijn.

Ik heb ook wel eens last van luiheid, wat voor mij dan absoluut niet helpt is in bed liggen, tv kijken of computeren. Ik word er nog luier van als ik al lui ben. IK ga dan altijd iets actiefs doen, iets waarbij ik iets heb van: Nou, dat heb ik lang niet meer gedaan bijv. hardlopen, en dan ga ik dus hardlopen, ondertussen word ik dan weer actief omdat ik iets actiefs doe, en merk ik dat ik veel te veel energie over heb, dus ga ik iets sneller lopen. Na het hardlopen ben ik dan niet meer lui.

Ik denk dat er niemand een echt goed antwoord kan geven.
Ik denk dat het antwoord bij jezelf ligt.
Dat je zoekt naar een antwoord wat alles makkelijker maakt, maar dat niet zult vinden.

Zoals mensen ook vragen over bv doorzettingsvermogen, of over afvallen.
Je moet het doen.

Mensen kunnen prachtige verhalen typen dat je motiveert.
Maar dan ben je dus op zoek naar motivatie, en ligt het alsnog bij jezelf.
Daarnaast kunnen er inderdaad dingen zijn die je nog niet wist.
Dat kan.
Maar dat lijkt er nu niet uit te komen, uit dit topic.
Zit je er echt heel erg mee, en kom je zelf niet uit de sleur?
Zoek dan professionele hulp.

Begrijp mij niet verkeerd.
Ik hoop voor je dat dat nare luie gevoel weg gaat.
En je leven er helderder en lichter uit komt te zien.
Maar een wondermiddel hebben wij niet.
Dit bedoel ik dan ook niet op een kritieke manier.
(Oke misschien een beetje c: )
Maar in ieder geval niet gemeen,
ik hoop dat je er wat mee gaat doen en actie onderneemt
en wens je succes toe.

Probeer zin te maken om dingen te ondernemen…het kan al van hele kleine dingen komen zoals harde muziek te luisteren waardoor je energie krijgt, of ga een blokje om, wandelen of hardlopen, ga met de hond buiten wandelen, praat met je mama erover dat je met je luiheid zit en niet weet wat je moet doen, zij kan je waarschijnlijk ook helpen. Denk na over je toekomst wat je wilt gaan doen, dat je zo niet langer door kan gaan.

stap 1 doe je raam open.
stap 2 loop naar beneden en vraag wat jullie vanavond gaan eten.
stap 3 deel gelijk even mee dat je graag een sport wilt doen maar niet weet welke ( gespreksstof)
stap 4 ga naar buiten en loop een ommetje ( lekker zonnetje!)
stap 5 spreek met je jezelf en je moeder af dat je niet meer op je kamer eten
stap 6 begin aan je huiswerk

ik hoop dat het lukt om van je luiheid af te komen. energie maakt je leven zoveel leuker.

ga sporten! zorg voor frisse lucht, lichaamsbeweging en structuur.