wat te doen aan mijn luiheid?

Hey meiden, de laatste tijd merk ik dat ik erg lui ben geworden en ik wil hier graag vanaf.

Ik zit als het ware gekluisterd aan mijn bed. Als ik honger heb roep ik mijn moeder om wat voor me te halen, inplaats van dat ik zelf opsta. Dit hebben meerdere meiden en dat weet ik, maar bij mij is het echt extreem. Vroeger deed ik wel gewoon alles zelf en liep ik ook rond het huis, nu zit ik hele dagen in mijn kamer op bed met een laptop. School is de enige reden dat ik van mijn bed af kom (met moeite). Als ik van school kom ben ik te lui om me uit te kleden en me pyama aan te doen, dus slaap ik gewoon in mijn normale kleren. Toetsen leren en huiswerk maken, daar heb ik ook geen zin in, ook al weet ik dat dit een heel belangrijk jaar is voor mij. Ik ben gewoon lui met bijna alles. Ik vraag me af hoe dit komt en of er een oplossing mogelijk is?

Ik hoor het graag,

Xx

Haha zelfde hier.

Discipline opbouwen,

ik deed het door mezelf te belonen.

Als ik nu naar beneden loop om mama wat te vragen,
dan mag ik een koekje.

:stuck_out_tongue:

Tegen je moeder zeggen dat je niet meer naar je moet luisteren, dan moet je dat tenminste zelf doen. :’] Maar haha, jij hebt het wel heel extreem.

Ik heb zelf altijd dat ik lusteloos word door de lange wintermaanden, en nu het zonnetje weer scheen kreeg ik energie. Je moet jezelf er gewoon toe zetten. Of is er misschien een andere reden dat je je huiswerk etc. niet doet? Soort van uitstellen omdat je bang bent dat je toch faalt?

Zit je verder wel lekker in je vel? Of voel je je in zn geheel ook down of zinloos? Heb je nog wel plezier in de leuke dingen? Of kan je je daar ook niet meer toe zetten?

Dit.
En als je iets wilt doen niet uitstellen, maar gelijk opstaan en doen. Misschien is sporten wel goed voor je, zodat je weer actief wordt?

Sorry maar ik vind het echt belachelijk als je je moeder vraagt om eten voor je te halen. Ik denk serieus niet dat meer meisjes dat hebben hoor…

Vind ik ook, sorry maar dit is echt niet normaal. Sta gewoon op met die luie reet van je. Je hebt zelf al door dat je lui bent dus dan kun je ook gewoon jezelf vermannen en iets zelf gaan doen.

Het spijt me zeer, maar ik vind het echt raar dat je moeder eten naar je kamer komt brengen.
Maar iig, zeg anders eens tegen haar dat ze niet naar je moet luisteren als je om zo iets vraagt en vraag haar wat strenger te zijn? Misschien een beetje erg klote, maar als je moeder je beneden in de huiskamer aan het huiswerk zet ga je dat misschien weer wat meer doen.
Zo leer je misschien weer wat discipline aan.
En misschien gaan sporten en jezelf belonen op het moment dat je wel iets goed doet.

Gelukkig dat je nog net niet lui genoeg was om dit bericht te typen.
Ik zelf denk dat je je een beetje(erg) moet schamen. Zo n jonge meid, en dan zo lui. Dat is echt niet gezond. En dan zelfs in je normale kleren slapen omdat je te lui bent om je pyama oid aan te doen? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Je moet je zelf een schop onder je reet geven. En niet zo’n kleintje ook.

wauw, dit is ernstig :’)
om te beginnen: zeg tegen je moeder dat ze dat niet meer moet doen.

doe iets met je leven, je bent niet geboren om de hele dag in je bed te liggen.
ga een baantje zoeken, zoek een hobby, ga fitnessen (schrijf je dat zo?).

sorry hoor, maar ik hoop dat je nog wel gaat douchen, aangezien je je dan ook aan en uit moet kleden. misschien word het anders ooit nog wel zo erg.
als je zo door gaat komt er nog een dag dat je nog te lui bent om te typen.
ik wil niet lullig doen maar ik hoop dat er nu een lampje gaat branden.

het is trouwens ook nog eens alles behalve gezond. jij krijgt de hele dag geen beweging, en je moeder gaat je lopen voeren…

Weet je zeker dat je niet gewoon lui bent maar depressief? Zo niet is het helaas een kwestie van gewoon doen. Meestal valt het allemaal wel mee wanneer je er eenmaal mee bezig bent.

Haaha dat heb/had ik ook. :'D

Wauw, ik dacht dat ik lui was omdat ik weleens iets niet opruim of graag de hele dag internet ipv naar school gaan, maar zo erg?! Mijn moeder zou dat al nooit doen en als ik iets niet doe krijg ik op mn flikker, aangezien het bij jou niet zo is zul je er toch echt zelf aan moeten werken

zijn die kleren dan niet vreselijk gekreukt als je ze weer aan doet de volgende dag?

Bahahah.
Ik schaam me zelfs al als mijn moeder eten maakt voor mijn broertje.
Soms doet ze het ook wel voor mij, als ik aan het haasten ben en zeg van ‘ja ik haal wel wat opt station’. Dan is ze bang dat ik niks haal ofzo.

Anyways, je mama moet wat strenger voor je zijn xD
En jij voor jezelf.
Ik weet niet hoe oud je bent? maar je moet zelfstandig worden.
regel dingen zelf!

Als je verder niet goed in je vel zit misschien beginnen met een sport oid?
Rennen hielp mij heel erg om mezelf fitter te worden.
Daarnaast ging ik meer letten op voeding en meer water drinken.

Daarnaast gewoon zelfstandiger worden… regel je eigen dingen. Serieus. :’] Ik had vroeger een vriendin en die deed dat ook. roepen naar haar mama om eten. Ik schaamde me telkens dood. :stuck_out_tongue: Stel je voor je hebt later kinderen en die zijn wat? 16, 17? En die roepen naar je om eten te brengen. Zou je dat doen? Hoe zou je je voelen?

Ga met vrienden op vakantie, of met je vriend. Niet in een hotel, maar een huisje. En zie hoe je dan voor jullie eigen moet zorgen.

Verdiep je in dingen waarvoor jij later ook moet zorgen. Koken, schoonmaken, de was, etc. Help mee met het onderhouden van jullie huis.

Meh. Misschien komt het ook omdat ik me ben gaan verdiepen in backpacken. Tijdens zulke reizen moet je wel voor jezelf zorgen. Je bent te ver weg van bevolking om iedere keer eten te halen etc.

Hahah, anyways. dat was een veel te lang en diep verhaal xD
Gewoon… sporten, meehelpen, geef jezelf een schop en realiseer je dat je volwassen moet worden.

Good luck! :grinning:

Wauw dat is wel erg extreem.
Je moeder moet zoiets hebben van… ‘‘weetje doe het lekker zelf!’’. Ga lekker je eigen eten klaarmaken, GA LEREN, onderneem iets leuks met je vrienden, ga lekker naar buiten toe, of doe iets nuttigs. Ik had dit ook, gewoon lekker lui. Maar op een geven moment moet je je zelf er naar toe zetten om iets te doen.

Maar ben je wel gelukkig? zit je wel goed in je vel?..

Wow, dit vind ik niet echt normaal inderdaad! Wanneer douche je dan? en schone kleren? Wat vinden je ouders hier dan van? Kunnen zij je hier niet uit helpen?

Ik heb een tijdje last gehad van chronische vermoeidheid. Het gaat nu wel wat beter maar toen ik het nog had kon ik precies niks. Me ouders deden toen alles voor mij en daar ben ik nu blijkbaar gewend aan geraakt, ook al gaat het stukken beter nu met mij. Ik wil hier graag vanaf komen en aan jullie kritiek heb ik dus niets :pensive:’ …

Plaats normale reacties of plaats gewoon niks.