Wat staat mooier op diploma?

Hey meiden,

dit jaar is dus het jaar waar ik mijn profielkeuze ga kiezen. Was geen probleem hoor dat kiezen, wist al waar mijn roots lagen.
Ik doe dus vwo en ben van plan een dubbelprofiel te kiezen, N&T + N&G met wis B. Het enige probleem, zo wil ik het eigenlijk niet noemen sinds het niet een ramp dilemma is, is dat ik twijfel welk profiel ik zeg maar als hoofdprofiel wil kiezen. Dus in feite wat er dan op je diploma komt te staan, N&T + Bio of N&G + Natuurkunde.
Er is ook geen enkel verschil qua projecten etc. tussen welke profiel je kiest als ‘hoofdprofiel’. Het gaat dan ook echt om wat beter staat. Ik vroeg me af wat jullie mening daar over is?

Alvast bedankt :flushed:

Ik vind N&T beter omdat ik zelf N&G doen en voor heel veel dingen heb ik naast N&G nog extra vakken nodig dus dan is N&T altijd het “betere” pakket omdat N&T gewoon alles heeft

Het interesseert echt niemand wat er op je diploma staat als je hem eenmaal hebt gehaald. Als je alle vakken hebt gehad die je nodig hebt voor een opleiding, gaat echt niemand nog naar alle kleine lettertjes en cijfertjes (behalve bij geneeskunde bijv. dan) kijken.

^Maakt inderdaad vrij weinig uit, maar ach als je toch een keuze moet maken heb je liever het profiel dat de beste reacties krijgt om zo te zeggen :wink:

Geneeskunde is wel een richting die ik overweeg voor later, wat bedoel je dan met dat ze daar dan wel naar kijken?

Hahahaha, jaa precies dat!

Beide profielen komen op je diploma te staan, zie dit model. Je krijgt twee cijferlijsten, één voor het profiel Natuur en gezondheid en één voor het profiel Natuur en techniek. Op beide cijferlijsten staan al je cijfers, maar de plaats van vakken kan verschillen (profieldeel of vrije deel); zie dit model.

Dat ze dan wel naar de cijfertjes kijken. Maar serieus, ik snap niet waar je je druk om maakt :’) Als je denkt dat dit zoveel invloed gaat hebben op je toekomst, kan je ook maar beter meteen beginnen met een mooi cv opbouwen en bijvoorbeeld vrijwilligerswerk gaan doen. Het enige waar ze bij geneeskunde naar kijken is of je alle vakken hebt gehad en het gemiddelde van je cijfers. Alsof ze persoonlijk naar jouw diploma gaan kijken en iemand kiezen die net de andere combinatie van profielen op zijn/haar diploma heeft staan.

Ahh, hier heb ik wat aan! Hartelijk bedankt!

Zoals als ik al zei wil ik dit echt geen probleem noemen. Tuurlijk weet ik zelf al dat ik me er echt geen zorgen over hoef te maken. Het gaat me echt gewoon om esthetische redenen.
Ik hoor namelijk vaker van buitenaf dat N&T voor meer aanzien zorgt vanwege de dominante opvattingen hierover (men is slimmer, men heeft meer inzicht etc.).

Wat heb je precies aan aanzien? Of zelfs maar aan mensen die aanzien zo belangrijk vinden :’)

Dan zeg je toch zelf al dat N&T beter is.

Maar echt… ik heb geen wiskunde en geen economie examen gedaan op het VMBO. Ondertussen boeit dat echt geen flikker. Ook niet voor mijn vervolgopleiding waarbij ik gewoon examen moet doen in economie.

Ik zou zelf ook voor N&T gaan… het is niet heel boeiend inderdaad, maar als je toch een keuze moet maken.

Dit is alleen van toepassing voor je vervolgstudie. Werkgevers zijn daar niet in geïnteresseerd. Heeel misschien een bijbaan maar daar houd het wel bij op.

Ik had ook twee profielen en ik kreeg gewoon twee diploma’s dus maakt niks uit.

Dit boeit echt helemaal niemand en je krijgt 2 diploma’s

Ik vond NT wel cool klinken en ben dus voor NT gegaan. Totaal niet rationeel verder haha. Maar zoals iedereen zegt, maakt het echt helemaal niets uit. Er komt inderdaad NT/NG op je diploma te staan.

Ik heb even mijn diploma erbij gepakt om te kijken hoe het er opstaat, en er staat Sectumsempra heeft het atheneum behaald conform het profiel Cultuur & Maatschappij en het profiel xxxxxxxxxxxxxxx. Dus hier staat het gewoon meteen op je diploma als je twee profielen hebt gedaan :wink:

(heee en geheimpje: sinds de dag dat ik hem heb ontvangen heeft nog nooit iemand ernaar gevraagd, ze geloven me op m’n blauwe ogen dat ik hem heb :stuck_out_tongue: )