Wat schrijf je op..

Wat kun je op een kaartje schrijven voor iemand die te horen heeft gekregen dat hij/zij ernstig ziek is?
Ik weet het echt niet.

Iets van, dat je het heel erg vind, maar dat je er altijd voor diegene zal zijn ofzo? Ik ben ook nooit zo goed in dat soort dingen.

toen een vriendin van mij ernstig ziek werd kreeg ze allemaal kaarten met dingen als: 'woorden schieten tekort/ik weet niet wat ik moet zeggen/ & sowieso heel veel sterkte en alles.
ook kreeg ze kaarten met hele verhalen over hoe mensen zich nu voelden nu ze wisten dat ze doodging…

heel veel sterkte
zal er altijdvoor jou zijn
(ook om 2 uur snachts sleur me dan maar uit bed)

iets in die richting?

ik zou er niet zo’n triest verhaaltje van maken iig.
zulke dingen krijgen ze al genoeg te horen

dus schrijf iets ‘met een knipoog’, maak een grapje ofzo…

De juiste woorden om op zo’n kaartje te zetten bestaan niet,
dus ik zou iets schrijven als: woorden schieten te kort of dit is niet te geloven & ik zou een gedichtje opzoeken op internet.
dat kan je dan schrijven op de kant van het kaartje waar je normaal gesproken niet schrijft.
www.gedichtenweb.nl bijvoorbeeld.

Bedankt voor jullie reacties. :slightly_smiling_face:

Dit had ik laatst ook, ik wilde graag een kaartje sturen naar een klasgenote die ongeneeslijk ziek is. ik heb een tijdje zitten nadenken, want dingen als ‘beterschap’ kan in zo’n geval niet. uiteindelijk heb ik erop gezet: Ik denk aan je, Susan.
Als je het echt niet weet, is je naam alleen toch ook genoeg? Gewoon dat diegene weet dat jij aan hem denkt :relieved: Sterkte!

Laten weten dat je er voor haar bent, ik denk dat dat voor haar sowieso wel heel belangrijk is om te weten. En iets hoopvols misschien? iets van: Je kunt het!

Ik weet niet wat er aan de hand is dus ik weet niet of dat laatste wel van toepassing is… :wink:

Probeer je in haar te verplaatsen: Wat voor tekst op een kaartje zou jij fijn vinden ?

Dan kom je denk ik al een heel eind. :wink: Succes & Sterkte!

Ja ik zou ook iets doen wat haar een beetje opvrolijkt, het lijkt me niks om allemaal van die droevige teksten te krijgen.

niet teveel over die ziekte enzo want daar hoord ze waarschijnlijk al genoeg over maar, eigenlijk weet ik ook niet precies wat je er het beste op kan zetten

dat je er voor hem/haar zal zijn…