Wat nu?!

Hey meiden,
ik heb een hele lieve vriend genaamd M, wij hebben al dik 3 jaar een relatie en we zijn nog altijd heel verliefd op elkaar. Het is soms moeilijk geweest omdat we het beiden moeilijk vinden om anderen te vertrouwen maar dat ging de laatste tijd heel erg goed. Tot vandaag.

Mijn vriend heeft heel lang een ‘beste vriendin’ gehad, zij is altijd erg jaloers geweest op de relatie tussen mij en M. Opzich was dit geen probleem totdat ze een tijd geleden mij de schuld ging geven van haar ‘ongeluk’. Telkens als ik voor haar liep riep ze teksten als; ‘Zo leuk met M gebeld, ben zo blij met hem en is zo fijn als hij zegt dat ik de enige voor hem ben!’ ‘Wat is B
(ik dus) toch een lelijk meisje, dat zo iemand als M haar wil, als hij mij kan krijgen!’ ik reageer hier natuurlijk niet op want ik weet wel beter. Maar het doet me wel wat, vooral omdat mijn vriend haar hier niet mee confronteerde, maar 's avonds zie ik die 2 wel tot 2 uur msn’en met elkaar en dan hoor ik weer aan hoe moe hij is, ik vraag dan wel is of hij met haar aan het praten is, donderdag werd hij hier boos om en spraken we af dat als hij met haar praatte of gepraat heeft dat tegen mij zou zeggen zodat ik het niet meer hoefde te vragen, ik kon hier mee leven en vond het een goede oplossing.

Nu had mijn vriend gister een feestje met zijn jongens vriendengroep vertelde hij, hij had mij om half 12 nog even gebeld om weltrusten te zeggen, vanmiddag hebben we ook een half uur gebeld over hoe het was. Ik had een gevoel dat er iets niet goed zat en heb maar gewoon gevraagd of zijn ‘beste vriendin’ en een vriendin van haar er ook waren en ja hoor zei waren er, ik was en ben pis link. Niet om het feit dat zij er bij waren want ik vertrouw op mijn vriend. Maar om het feit dat wij donderdag deze afspraak gemaakt hebben en hij zich er dus niet aan houdt.

Alleen weet ik nu niet wat nu, mijn vertrouwen in hem is weg of deels verdwenen en ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan.
Heeft iemand anders dit ooit mee gemaakt? En hoe gingen jullie hier mee om?

Alvast thanks voor het lezen en hoop op tips!

Ik snap dat je het irritant vind, en dat meisje klinkt ook echt als een rotkind, maar ik vind jou gedrag ook echt overdreven en snap dat je vriend dat totaal niet leuk vind. Zo kom je over als een zeur die je vriend zijn vrijheid afneemt. Dat jij daarna boos op hem word vind ik al helemaal onterecht.

Mijn vriend wil dat ik niet meer met een vriend van mij praat. Ik doe dit ook gewoon zonder het te zeggen om conflict te vermijden want het is gewoon mijn leven en ik mag zelf weten met wie ik omga. Als hij zich zo zou gedragen als jij was hij waarschijnlijk mijn vriend niet meer.

Waarom is je vertrouwen zo makkelijk weg, omdat hij een enkele afspraak niet is nagekomen? Dan moet er toch echt meer achter zitten. Als het zo makkelijk gaat is jouw relatie niet erg sterk.

Zolang het maar geen ‘jij of ik’ kwestie wordt. Dat slaat nergens op. En anders confronteer je haar zelf maar eens, dat moet niet je vriendje voor jou doen. Het is ten slotte een vriendin van hem.

Begin eens een serieus gesprek met hem.

Ze lijkt me een stinkwijf, maar hij zit met jou en niet met haar. Hoe meer je je vastklampt aan iets, des te meer je het dreigt kwijt te raken. Misschien kan je inderdaad eens met haar praten. Maar sowieso moet je op een normale, rustige manier met hem praten; plaats jezelf in zijn situatie.

Ja er zit zeker meer achter, hij is een keer vreemd gegaan ‘in een dronken bui’. Dusja, ik gun hem zijn feestjes en avonden met zijn vrienden n dat laat ik hem ook zeker doen alleen word ik er niet meer op gerust gesteld als er een meisje bij is die graag stookt tussen onze relatie en veel bier en alcohol…

Hierdoor ben ik er echt “tegen” als men weer verder gaat met de relatie nadat één van de twee is vreemdgegaan. Hij is “een keer” vreemdgegaan, en je ziet: je gaat die gebeurtenis overal erbij halen.
Niet dat ik je niet begrijp hoor, maar dat wilde ik even zeggen. Als ik jou was zou ik even een serieus gesprek aangaan met hem.