wat nu ?

Ik heb het gister uitgemaakt met mijn vriend, ik had acht maanden met hem, en ik voelde gewoon eigenlijk niks meer voor hem, niet zoals eerst in ieder geval. Maar er was ook niet echt een ander gevoel voor in de plaats gekomen. Want ik weet dat het niet raar is als je verliefdheid ‘minder’ wordt, want na acht maand is alles natuurlijk minder spannend enzo. Maar goed.

Ik was dus gewoon bij hem, ik zou deze hele week bij hem zijn want hij is alleen thuis. En we zouden allemaal leuke dingen gaan doen, maar ik zat dus al een tijdje met dat gevoel dat ik hem eigenlijk niet leuk meer vond (en ik wilde het ook vertellen, maar als hij dan weer zo lief deed dan kón ik het gewoon niet). En gister zat ik dus wat voor me uit te staren, en hij vroeg me wat er was. Ik zei dat er niks was, want ik wilde eigenlijk gewoon deze week leuke dingen blijven doen zodat het misschien wel beter werd. Maargoed, hij bleef doorvragen en toen moest ik dus ineens echt heel hard huilen en heb ik het maar verteld. En toen hebben we er de hele middag over gepraat, en was het dus uit. En ergens voelde ik me opgelucht dat het uit was, want ik had echt het idee dat ik hem voor de gek hield omdat ik niet verliefd meer ben, en dat is zielig. Ook omdat ik geen zin meer had om hem te zoenen, laat staan om nog weer verder te gaan dan zoenen met hem. Wat hij dus wel wilde.

We zijn nu wel als ‘vrienden’ uit elkaar gegaan, maar hij is er echt helemaal kapot van. Het is zo zielig, hij moest echt superhard huilen (waarna ik weer moest huilen omdat ik dat ZO zielig vond) en ik voel me echt een megakreng nu. En we praten ook wel gewoon op msn, maar ik denk juist dat ik wat afstand moet creeëren, want dan gaat het vast wel sneller beter, ofzoiets. Maar het probleem is dus dat hij 1) alleen thuis is 2) zn vrienden zijn op vakantie en 3) zijn beste vriend reageert als een totale zak. Hij vroeg alleen maar waarom het uit was, wilde er alles van weten. Toen hij het dan eindelijk wist ging hij er weer vandoor, en zei nog van: ‘ach, nu kan je weer losgaan’

Alsof hij daar zin in heeft, want hij voelt zich gewoon echt helemaal kut. Hij kan niet eten, niet drinken, en hij zit daar nu maar wat alleen. En ik weet echt niet wat ik moet doen, want hij moet zich proberen eroverheen te zetten en ik denk niet dat dat lukt als ik hem probeer te ‘helpen’. Hij stuurt zelfs nog smsjes waarin staat hoe erg hij het vind en hoe leuk ik nog steeds ben. Wat niet te begrijpen is, vind ik.

Oh wat een kutsituatie. Het was misschien makkelijker geweest als hij me nu ook gewoon een verschrikkelijk mens vond, zoals ik mezelf vind na wat ik hem nu heb aangedaan, maar hij zegt zelfs dat hij me direct terug zou nemen als dat kon. Mijn moeder zei dat ik misschien een ‘sorry’-kaartje ofzo voor hem moest kopen. Ik zou niet weten wat ik er dan op zou moeten zetten eigenlijk…

Dus help mij ):
Ik weet echt niet meer wat ik nu moet.

Het zou het mooiste zijn als je er met zn tweeën over eens bent dat het beter is uit elkaar te gaan. Maar meestal is dat niet zo… En weet je, ik snap dat je medelijden met hem hebt, maar ben je ook niet heel erg opgelucht dat het nu uit is?
Met hem komt het wel goed, probeer zo weinig mogelijk contact te hebben, dat is beter voor jou en hem… En dat sorrykaartje zal ik niet doen, hij heeft er niets aan eigenlijk, en je hoeft geen sorry te zeggen omdat je eerlijk geweest bent en je niets meer voelt!
Sterkte!

ooh dat is inderdaad een rotte situatie ja, jij voelt je schuldig, omdat je het uit hebt gemaakt, maar, je bent geen kreng, en dat moet je ook niet denken, fijn dat je eerlijk tegen hem bent geweest, want anders had je je nog veel rotter gevoelt, als je maar had blijven doen alsof je hem nog leuk vond. Hij heeft eigenlijk afleiding nodig, net zoals wij hebben als het uit is, haha! maar, z’n vrienden zijn dus weg, da’s moeilijk.
Ik denk dat hij maar gewoon chocola & ijs moet gaan eten, en ik denk ook sorry! dat je hem beter niet kan helpen, want daar wordt hij niet blijer van, denk ik & dan gaat hij vast weer denken, dat je hem terug wil etc.
Je hoeft geen sorry te zeggen, want je bent gewoon eerlijk geweest, en dat is zeker belangrijk, hij moet zich maar over zijn verdriet heen zetten, en hoe rot je je ook voelt, het was toch niet jouw bedoeling om hem zo verdrietig te maken? maar, jij bent gewoon eerlijk geweest. Je moet maar afleiding zoeken, en er niet te veel aan denken, eigenlijk moet hij er zelf maar overheen komen, en hij moet maar iets gaan doen met z’n beste vriend!
Dus voor jouw;
voel je niet rot, want je bent gewoon eerlijk geweest!
sterkte!