Wat nu?

Morgen is een van mijn vriendinnen jarig, en ze geeft dus vandaag een slaapfeest. Morgen kunnen we dan nog daar ontbijten en taart eten enzo, en dan weer naar huis.

Nu woont ze nog redelijk ver van mij weg (of eigenlijk woont ze redelijk uit de buurt van iedereen die ze heeft uigenodigd), en was dit feest al vier week geleden zeg maar ‘bekend’
Om zes uur zouden we met 10 meisjes daarheen komen, en dan met z’n allen uit eten gaan. Ik dacht, nou prima, want dan zouden we ja toch met de auto gaan, aangezien dat de vorige keren als we (met z’n allen vanaf haar huis) ergens heengingen ook zo was.

Maar vandaag kreeg ik dus ineens een mailtje met dat we om zes uur bij haar huis moesten zijn, mét de fiets, omdat we naar dat restaurant toe zouden fietsen (en dat terwijl het om zes uur al donker is, en ze echt zo in the middle of nowhere woont…)

Ik mag echt beslist niet in het donker fietsen, ik ben 16 ja, maar dat is echt de énige regel die ik heb thuis. Als het donker is ga je met de auto, ook al ben je met tien mensen, in het donker mag ik gewoon echt niet fietsen. Dit wist die vriendin ook wel (ik moet zelfs die tien minuten naar gitaarles in het donker gehaald en gebracht worden), maar die dacht dat mijn ouders wel even deze regels opzij zouden leggen. Nou niet dus. Ik weet dat hierover discussiëren met mijn ouders alleen maar op ruzie uitloopt en dan zou ik al helemaal niet meer naar haar toe mogen. Dus ik heb haar dit verteld, terwijl ze dit eigenlijk allang wist, en of we dan niet nu ook met de auto konden, eventueel wilden mijn ouders ook wel rijden, er was dus eigenlijk helemaal geen probleem.

Maar ze wilde echt beslist op de fiets, 'n ze wil persé dat ik erbij ben, want als ik er niet zou zijn dan zou ze boos op me zijn. Maar ik mag dus niet, dus via msn deed ze heel boos op mij enzo, en toen ik haar belde was het ineens geen probleem als ik pas na het eten zou komen. Dus dan moest ik maar om half 11 naar haar huis toe. Ik heb gezegd, ookal vind ik half 11 belachelijk laat, helemaal omdat iedereen er dan al lang is (ze zitten echt niet 4 uur lang in dat restaurant), en omdat ze me dus de hele middag zowat in de stress heeft laten zitten over of ze nou een oplossing zou hebben (ze zou me smsen als ze een oplossing had, maar ik kreeg zegmaar een uur geleden een sms met: ‘‘je ziet maar wat je doet’’) heb ik nu echt dé gigantische hoofdpijn.

Ik voel me echt zo lullig, want ik kan nu om die hoofdpijn enzo echt niet meer komen. En omdat ik nu al heb gezegd dat ik wel om half 11 zou komen vind ik het echt zooo lullig om af te zeggen. Want dan is ze wel echt boos op mij, maar als ik nu wel kom dan slaap ik toch direct. Want omdat ik het zo sneu voor haar vond moest ik er ook helemaal om huilen, dus ik ben echt doodop.

Ik weet nu echt niet wat ik moet, het laatste wat ik wil is haar verjaardag verpesten.
Moet ik nou alsnog heengaan, met het risico dat ik allemaal vragen krijg van iedereen over waarom ik niet kon komen naar dat etentje, dan is alle aandacht op mij gericht, dus dan zou ze ook wel weer boos zijn. En omdat ik al moe ben ga ik dan waarschijnlijk ook huilen. Of zou ik nu wel afzeggen, wat volgens mij beter is. Maar ik wil echt geen ruzie met haar, want hun zijn mijn ‘oude’ vriendinnen, en ik ben echt bang om ze kwijt te raken aangezien ik dit jaar van school ben gewisseld en ze dus sowieso al minder zie.

Wat moet ik nou doen ? Ik weet het serieus even niet meer…

Een sterk pilletje nemen en gewoon gaan met de auto :wink:
Het verhaal kennen ze vast wel over jou probleem met de auto etc.
En ze zullen het er vast wel in het restaurant erover hebben gehad.

Meid, volgens mij geef je zelf al genoeg redenen niet te komen…
Ik heb ze even dikgedrukt gemaakt, dan kun je zien wat voor een vriendin zij eigenlijk is. Lees je verhaal eens alsof het een topic van iemand anders is, je zult zien op wat voor antwoord je dan uitkomt.

Maar hoe denk je dat je met z’n 10en vanaf haar huis naar een restaurant gaat komen en weer terug? Lijkt me nogal logisch om dat dan op de fiets te doen he?
Laat anders haar ouders praten met jouw ouders of je toch niet op de fiets mag. Ik vind trouwens ook nogal overdreven van jouw ouders dat je niet eens op de fiets mag als je met z’n 10en bent. kan jij natuurlijk niks aan doen, maar zij ook niet. En ze kan moeilijk alles om gaan gooien omdat alleen jij niet op de fiets mag.
Ik denk dat als je helemaal niet gaat dat je dan juist ruzie met haar krijgt.
En ik denk dat ze die half 11 gezegd heeft om de tijd een beetje ruim te nemen. Anders moeten zij zich dadelijk helemaal gaan haasten in dat restaurant om op tijd thuis te zijn voor jou.

Gewoon gaan! Doe gezellig, neem een paar aspririentjes mee en het komt vast goed.

omdat die ouders twee auto’s hebben, en haar broer heeft er ook nog één, en hij heeft een rijbewijs.

Daarnaast zouden haar ouders sowieso nog weer daarheen komen om te betalen, dus het slaat sowieso nergens op dat we met de fiets moeten (:

En dat over met z’n tienen zijn, dat is daar juist niet veilig. Die weggetjes daar zijn echt heeeel smal, en er rijden nog best wel veel auto’s langs. Daarnaast zijn sloten en er staan daar echt te weinig lantaarnpalen, dusja, ik snap het ook wel van mijn ouders. Ze zeiden dat ze er n og wel weer over na zouden denken als het gewoon in de buurt zou zijn waar ik en de rest van al die vriendinnen die naar haar toe gaan wonen. Want hier in de buurt woont verder namelijk echt iedereen. Dusja.

En dat half 11, ik weet niet hoe ver het fietsen is. Maar 4 uur is wel erg ruim genomen lijkt mij.

Maar dan zou haar broer weer op moeten komen draven alleen maar omdat jij niet mag fietsen? Misschien is die broer er niet eens.

en 4 uur is echt niet heel erg ruim genomen. Ik zit vaak genoeg met mijn vriendinnen zo’n 3,5 uur in een restaurant. Als je voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht neemt en daarna nog wat drinkt zit je daar zo aan.

Kon je niet gewoon met de auto worden gebracht en dat je dan bij 1 van die vriendinnen achterop gaat ?

Nee, als ik niet op de fiets zelf mag, dan mag ik al helemaal niet achterop.

ik zou gewoon niet tegen mn ouders zeggen dat we uit eten gaan enzo, als ze jou toch bij die vriendin afzetten en haar verder niet zien enzo? maargoed, dat ben ik en ik weet niet hoe jij bent enzo…

Je moest er nu al zijn toch?
Laat je ouders je naar het restaurant brengen en daarna weer van het restaurant naar haar huis brengen. Ja zij willen neit dat jij in het donker fietst dus dan moeten ze er ook maar iets voor doen! Het is echt zonde als je niet gaat, is toch hartstikke gezellig met al die meiden! Weet zeker dat je dan heel veel plezier gaat missen dus probeer wat je kan zou ik zeggen!
succes en veel plezier als je gaat!

laat jou met de auto komen en opgehaald worden en de rest fietsen xd.

ja zoiets had ik dus ook al voorgesteld,
wilde ze ook niet. Ik kan dus sowieso gewoon niet mee uit eten, is ook al te laat nu. Maar ik voel me nu echt kak, hoofdpijn en moe en ik weet niet of ik nu nog wel of niet moet gaan vanavond. Dus daar om half 11 heen gaan…

Dat is niet zo overdreven hoor. Mijn ouders willen ook absoluut niet dat ik in het donker ergens naartoe fiets, maakt niet uit hoeveel mensen erbij zijn. Met alle verhalen die je tegenwoordig hoort, is dat helemaal niet gek.

Anyway, ik zou denk ik gewoon niet gaan, zoals een meisje hier net al zei, je noemt zelf genoeg redenen op om niet te gaan. Ik denk dat als ze echt je vriendin was, ze het wel zou begrijpen.

Ik zou uberhaupt geen zin meer hebben om te gaan als ik jou was xD

Ze klinkt helemaal niet aardig.
Als je boos word omdat je vriendin niet mág komen, is dat toch niet haar fout? Ze heeft toch haar best gedaan?

Dat was het eerste dat mij opviel toen ik dit las, of is het normaal zo tegen een vriendin te doen?

waarschijnlijk komt die boosheid voornamelijk uit teleurstelling

ja dat is waar, maar ik vind het alsnog niet echt aardgi, ze vinden het allebei jammer toch?
achja suc-6