Wat nu?

Hee meiden,

3 maanden terug heb ik een jongen leren kennen, die gelijk interesse in me toonde en ik ook wel leuk vond. We begonnen te praten op whatsapp en op snapchat. Ik heb hem daarna nog 3 a 4 keer gezien en ook gezoend. Hij maakte duidelijk dat hij me leuk vond en heeft me meerdere keren meegevraagd naar de bios. Zijn vrienden hebben me ook verteld dat hij echt om me geeft. Ik vind deze jongen echt leuk, maar het ging te snel voor me en heb hem afgewezen. Ik voel gewoon dat het hem echt heeft gekwetst, maar het kwam ineens te dichtbij ofzo. Ik geniet heel erg van het single zijn en het uitgaan en denk niet dat ik er klaar voor ben om dit op te geven. Ik heb ook nog met een vriend van hem gezoend, maar wist toen niet dat hij mij leuk vond. Ik vind dit wel heel erg. We hebben nadat ik hem heb afgewezen nog wel een paar keer geappt. Het is nu alleen al een week stil en ik vind het zo moeilijk om niet tegen hem te praten. We praatten eerder ook niet heel veel, omdat hij niet veel waarde hecht aan zijn mobiel. Nu zie ik echter dat hij wel veel online is op whatsapp, maar praat niet tegen me. Ik app hem ook niet, omdat ik bang ben dat hij me irritant vindt ofzo (ik weet het, raar, maar ik vind het gewoon moeilijk om uit mezelf te appen). Ik geef zoveel om hem en dit heb ik eigenlijk nu pas door. Ik huil mezelf elke avond in slaap, omdat ik hem zo mis.

Ik probeer er niet te veel meer aan te denken, omdat ik denk dat hij klaar met me is en gelijk heeft hij. Ik zou er ook helemaal klaar mee zijn als ik hem was. Ik probeer dus verder te gaan, maar eergisteren stuurde hij ineens na 2/3 weken weer een snapchat. Niet per se aan mij gericht, meer in het algemeen, maar hij besloot dus wel deze weer naar me te sturen. Dit betekent misschien niets, maar één snapchat en alles is weer terug. Ik begon dus ook weer snapchats terug te sturen. Ik heb er bijvoorbeeld vanochtend een gestuurd (niet per se voor hem bedoeld, maar gewoon in het algemeen) en hij heeft hem nog steeds niet geopend. Ik word gek en weet niet wat ik moet doen. Ik durf hem eigenlijk gewoon niet te appen, weet ook niet wat ik moet zeggen, aangezien we nooit ‘Hey, hoe gaat het’ gesprekken hadden. Maar ik wil zo graag dat hij contact met me opneemt. Ik kan niks eten, voel me de hele dag down en kan aan niks anders denken. Ik heb eigenlijk nog nooit eerder iemand leuk gevonden. Ik geniet van de aandacht, maar voel niks voor andere jongens. Maar deze jongen heeft me echt geraakt ofzo, ondanks dat het eigenlijk niet eens m’n type is.

Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic probeer te bereiken, maar ik denk dat ik alles gewoon van me af wilde schrijven. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Ik zou jezelf eerst eens gaan afvragen of je zijn aandacht mist of hemzelf want stel dat jullie weer contact hebben en je komt er daarna achter kwets je hem weer en dat moet je zien te voorkomen.

Ik weet wel zeker dat ik hém mis. Ik krijg namelijk genoeg aandacht van andere jongens (wauw, dit klinkt zo slecht), maar kan er gewoon niet op ingaan, omdat ik hem zo mis…

Als je dat duidelijk hebt kun je toch weer contact met hem maken? Gewoon af en toe appen en je excuses aanbieden voor je gedrag. Je kunt dan proberen om weer eens in het echt met hem af te spreken en dan kun je hem gewoon vertellen wat je ons net verteld hebt.

In jou geval zou ik hem echt appen! Hij vond jou overduidelijk leuk en ik weet zeker, ondanks dat je hem hebt afgewezen enzo, dat hij je nog wel een kans wilt geven. En wat heb je te verliezen? Anders krijg je er alleen maar spijt van, geloof me. Dus gewoon doen en niet te veel over na denken. Dan gaat t makkelijker en is het sws al voor de volgende keer makkelijker.