Wat nu?

Ik ben laatst (donderdag) door mijn enkel gegaan.
Daarna heb ik er niet meer op kunnen staan vanmorgen lukte het even maar nu is het alleen maar erger geworden… :frowning_face:
ik denk dat het iets met me enkel banden is me voet is blauw en een klein beetje dik

Weten jullie wat ik het best kan doen ?

XX

Eventjes de huisarts bellen. Het kan verstuikt of een verzwikking zijn. Je zei dat het dik is, is het ook blauw?

Koelen, en rust houden.

Even naar de huisarts voor de zekerheid?

Geen drukverband eromheen!

En hoog houden.

Echt? Ik heb geleerd dat dat niet mag.

Koelen en naar de dokter.

Afwisselend warme en koude kompressen erop. Drukverband eromheen (maar niet alleen om je enkel maar je hele voet), want als je spieren of banden zijn verrekt dan betekent dat dat je extra steun moet geven zegmaar. Hoog houden indd en op gevoel, als het kan, gewoon bewegen. Beetje pijn mag, als het teveel pijn doet dan moet je die dingen ook echt niet doen!

Je kan ook naar de dokter, maar die kan niet zoveel voor je doen in principe (tenzij je zelf geen drukverband kan aanleggen).

Koelen. Maarja, dat is een aantal dagen geleden gebeurd dus dat wil nu niet meer helpen. Verder rust houden en met je enkel omhoog zitten, ook tijdens het slapen. Je moet je enkel tussendoor wel wat beweging geven anders dan verstijven je spieren en dan kan het uiteindelijk meer pijn doen.
Niet intapen,geen verband gebruiken oid. Hierdoor krijgt je enkel steun en daardoor worden je spieren lui. Je spieren moeten nu zelf herstellen en op eigen kracht voortbewegen. Wanneer je wilt gaan sporten dan moet je dit WEL gebruiken. (Intapen wordt alleen gedaan de eerste dag gedaan wanneer je zojuist je enkel hebt verzwikt)
Verder kan je eigenlijk niets doen dan wachten. Je kan nog goed 6 weken last hebben van je enkel.
Ik heb hele zwakke enkels, ik ga regelmatig door mijn enkels, ben afgelopen donderdag tijdens trampoline springen ook door mijn enkel gegaan dus ik weet onderhand wel wat het beste is.

Dankje <3

Zal hier zeker wat mee doen
morgen vroeg heb ik afpraak met de me huisarts