Wat nu? Vulkanische as in de lucht en woensdag na lanzarote?

Ik heb een dringende vraag aan jullie.

Ik heb voor woensdag een vlucht met ryanair geboekt van dusseldorf weeze, naar de canarische eilanden lanzarote, samen met mijn vriend.

Nu is die vulkaan in ijsland uitgebarsten en zijn alle vluchten gecanceld tot maandag 12h. En er is een grote kans dat het de rest van de week alsnog wordt gecanceld.
Er is nu toch sprake van overmacht? Ik heb mijn ticket al betaald.

Weet iemand hoe dit nu in zijn werk gaat? Moet ik mijn ticket omboeken, krijg ik geld terug?

Nu mijn tweede vraag;
Ik heb behalve mijn vliegticket ook al mijn hotel geboekt, deze kan ik kosteloos annuleren TOT 2 dagen vóór de aankomstdatum, is dit zondag of is dit maandag als woensdag de aankomstdatum is? Er zit namelijk een verschil in tot en tot en met…

Ohh ik baal hier ontzettend van, ik had me zo verheugd op de vakantie :cry:
Ik hoop dat jullie een antwoord op mijn vragen hebben!!

Pff, lastig!

Is er niet een speciaal meldpunt oid waar je informatie kan opvragen over de aswolk etc?

Ik hoorde een man op Hart van Nederland dat hij zijn ticket had omgeboekt.
Ik denk dat je dit gewoon kan doen bel anders het hotel vertel wat er aan de hand is en vraag wat jullie eventueel zouden kunnen afspreken als de vlucht niet doorgaat.

heb je geen reisverzekering afgesloten dan?
Ik zou in de kerstvakantie naar Londen gaan, maar dat ging toen niet door vanwege die sneeuw(treinen reden niet, vliegtuigen niet etc.) Ik heb toen alles teruggekregen via de reisverzekering.

Ik neem aan dat ze dit wel moeten vergoeden, want half Europa zit met hetzelfde probleem…

1. bel het hotel met de vraag hoe jullie hiermee samen tot een oplossing komen, als je al van te voren belt van ja we kunnen misschien niet komen, en dat je direct belt als je uitslag hebt of je wel óf niet komt
  2. bel de vliegmaatschappij hoe de vooruitzichten zijn, en als ze hierop niet met zekerheid kunnen zeggen dat jullie vlucht gaat, vraag dan of jullie dan de tickets kunnen omboeken ed.

Ik had gister op de radio gehoord dat ze vandaag om 20:00 weer zouden gaan vliegen :astonished:
Maar ik weet niet hoe dat in düsseldorf zit, dit ging over schiphol. En het kan natuurlijk altijd tegen vallen :s
Ze zullen het wel vergoeden toch?

Schiphol heeft de vluchten voor vandaag ook geschrapt, hoorde ik een uurtje geleden op de radio.

echt stom
wij hebben nu meerdaagse reizen
mijn vrienden gaan naar barcelona en rome
daar moet je dan met het vliegtuig vliegen en dat is morgen al! :open_mouth:

heel erg voor hun

gelukkig ga ik met de boot

en inderdaad volgens mij waren de vluchten op schiphol voor vandaag ook al gecancled. (sp?)

mijn broers vlucht is ook gecancelled en kon hem ook niet meer omboeken, maar je kan het altijd wel proberen. weet trouwens niet of het vergoed is

ik denk dat ik mijn appartement gaan cancelen, ik kan hem altijd nog bijboeken een dag van te voren via booking.com

Omdat je vliegt met Ryanair zal het waarschijnlijk moeilijker gaan, maar je hebt er volgens mij wettelijk recht op. Je moet even op de site van Ryanair kijken, elke vliegtuigmaatschappij heeft namelijk zijn eigen manier van geld terug krijgen etc. Succes.

je kan toch gewoon even bnellen naar ryanair daar heb jij je reis geboekt.
hun weten wel het beste wat je kan doen!lijkt me?en anders het vliegveld bellen waar je gaat vliegen of hun al meer weten!?

in de telegraaf stond vandaag, dat een natuurramp niet verzekerd wordt, ik heb daarbij ook geen annuleringsverzekering afgesloten… maar dat is hierbij sws niet van toepassing denk ik

het is wel dom om geen annuleringsverzekering te nemen hoor. Zoveel kost dat niet. Er kan namelijk altijd wel wat gebeuren waardoor je reis niet door kan gaan…

:pensive:

Ik zou het proberen om te boeken, en anders regelen dat je je geld terugkrijgt. Het scheelt dat je niet bij KLM zat, aangezien die nu een dikke verlies hebben van ik geloof 5 miljoen.

wat wil je daarmee zeggen? Sorry hoor, maar waarom heb je dan geen annuleringsverzekering afgesloten? Is toch dom…

Ik vraag enkel om advies niet om zulke reacties, daar heb ik nu toch niks aan? Of wel?

ik heb eerder ook al gereageerd om te proberen om je te helpen hoor. En het is gewoon een tip voor de volgende keer…