Wat neem je mee op wintersport als meisje?

He! Ik ga voor de eerste keer op wintersport en ik vraag me af wat je NAAST je wintersportspullen moet meenemen wat betreft make up, bodylotion en andere verzorginsproducten en kleren (wintersportkleren heb ik al maar wat draag je in het huisje etc.) you name it!
Misschien nog goeie tips wat ik kan thuislaten en wat ik moet meenemen?

Bij de etos kun je goede ski zonnebrand kopen die je ook voor je lippen kunt gebruiken, die had ik ook meegenomen.
Ging van de kerst ook voor t eerst op wintersport :grin:
Ohja en waterproof mascara!

Ik ga in de voorjaarsvakantie ook voor de eerste keer op wintersport! Wij gaan naar Oostenrijk!

ik ga dit even volgen!! :smirk:

Haha thanks voor de tip! Ik space hem echt. Heb jaren in het buitenland gewoond en nog nooit op ski’s of snowboard gestaan laat staan sneeuw gevoeld. Heb dus daarom ook geen IDEE wat ik mee moet nemen en wat ik ervan moet verwachten haha!

probeer juist zo min mogelijk make-up mee te nemen want het gaat er toch allemaal weer af door de kou en al die shit weet je wel,… zelf ben ik nog nooit op wintersport gegaan dus ik heb er ook niet zo heel erg veel verstand van dus zie dit eigenlijk maar als een upppp

Ik ga al sinds mijn derde élk jaar op wintersport en ben ook deze kerstvakantie geweest en ga weer de volgende vakantie! :slightly_smiling_face:

Nou, een goede vochtinbrengende crème is echt handig! En waterproof mascara en een masker is lekker. Goede skizonnebrand voor je gezicht en ook een voor je lippen en neem water mee voor in de auto en koop het daar ook! Je moet echt goed drinken.

Ik had voor op de piste alleen lippenbalsem maar het is ook handig om zonnebrandcreme mee te nemen. En wat te drinken. Water en prik<daar zit energie in. En je mobiel. Je zou denken van niet maar als er wat is ben je in ieder geval bereikbaar. En voor in het huisje gewoon normale kleren. Makeup hoeft niet mee maar als je dat fijner vind…Nouja, khoop dat je er wat aan hebt.

ik neem als kleren altijd jeans, joggingbroeken en vesten enzo mee voor in het huisje, gewoon kleding die lekker zit, en wat chiquere kleding voor als we uit eten gaan. ik doe m’n make-up niet anders dan normaal, en zorg inderdaad dat je je huid/lippen/ogen goed beschermd!

neem zo veel mogelijk super mooie zonnebrillen mee,
en natuurlijk hippe mutsen,
leuke sjaal er bij
en snowboots,
en je kan er helemaal tegen aan

ik ga elk jaar op wintersport sinds ik 4 jaar ben ofzo.
dus ik weet wel wat je kan verwachten:

• goede zonnebril ! (erg handig, want de zon kan daar heel fel zijn, ook omdat het dan in de sneeuw kan weerkaatsen enzo. als je geen goede bril meeneemt, kunnen je ogen beschadigen)
  • Een skibril, dus een bril voor als het heeel mistig is enzo, of als het hard sneeuwt, als je dan een normale bril op hebt, gaat de sneeuw gewoon in je ogen. Die skibrillen zitten ook nog eens lekker, en je ziet (als er mist is) de sneeuw wel goed.
  • Lipcreme (!) (ook meenemen als je gaat skien)
  • Dagcreme
  • Je persoonlijke toiletspullen zegmaar gewoon, mascara dus enzo.
  • Heeeel veel elastiekjes en speldjes! (die raak je daar echt ineens allemaal kwijt)
  • Anti pluis spray, voor in je haar. Door de kou gaat je haar MEGA pluizen. haha
    Tipje: neem die anti pluis spray ook mee in de auto, daar word je haar ook altijd pluizig als je naar de kou gaat zegmaar. (tenminste, bij veel meiden haha)
  • Goede handschoenen!
  • Fleece vest.

etc.

DENK DUS ECHT OM DIE BRILLEN HE?
ALSJEBLIEFT, EN HEEEL VEEL PLEZIER ! WAAR GA JE HEEN?

^ Ah thanks voor de tips! Je hebt er echt de tijd voor genomen zie ik!
Wat voor antipluisspray gebruik je want ik kan dat wel echt goed gebruiken denk ik haha.

Ik ga naar Blatten in Zwitserland.

oeeeh deze ga ik even followen.
ik ga namelijk ook voor de eerste keer in de carnavalsvakantie.
En! wat doen jullie onder je skibroek aan? o.o

xx

@ Maawtie
Ik doe onder mn skibroek altijd gewoon een legging :slightly_smiling_face:

Ik ga ook elk jaar al 10 jaar lang, en ik heb nog wel wat om aan te vullen:

• Mascara kan voor 's avonds als je gaat uit eten ofzo, maar ik zou echt geen foundation op gaan doen want dat heeft geen nut. Je huid beschadigd al snel in die droge lucht, je kan beter dagcreme op doen.
  • Zorg in ieder geval voor goede handschoenen, een muts, een sjaal en goede sokken die steun geven, bijvoorbeeld die van Falcon of Falke ofzoiets. Die hebben speciale dikkere en dunnere vlakken die precies zitten op de plekken waar je het meest op steunt tijdens het skieën.
  • Verder zoals justfab al zei lipcreme is heel fijn want je krijgt snel droge lippen, maar ook zonnebrand want als de zon schijnt op de piste verbrand je snel.
  • Een goede skibril, maar als de zon schijnt doe ik altijd gewoon een zonnebril op.
  • Thermokleding! Dat is echt een aanrader, het is lekker warm, en in je skibroek ga je snel zweten. Als je er dan geen thermobroek onder hebt gaat hij plakken, dat is echt heel irritant!
  • Qua kleding in het huis: gewoon een fijne broek. Na een dag skieën heb je echt geen zin meer om jezelf op te gaan doffen geloof me. Ik trek altijd gewoon een joggingbroek aan. Maar als je in een restaurant gaat uit eten zou ik wel wat mooie kleding meenemen.
  • O ja, en nog iets: deodorant, een dozijn elastiekjes en vooral SHAMPOO. Ik heb namelijk (ik weet niet of jij dat ook hebt) heel snel last van vet haar als ik ga skieën. Dat komt omdat ik de hele dag een muts op heb en als ik hem af doe is mijn haar net een frietpan haha.

heel veel plezier, maar dat zal wel lukken want het is echt heel leuk om te skieën, maar ook het apres skieën haha. :grinning:

Ja ik doe oook onder me broek meestal legging ofzo! want een skibroek is warm genoeg en inderdaad zonnebril! Want die sneeuw is zo wit mijn ogen werden verblind toen ik voor t eerst op snowboard vakantie ging :stuck_out_tongue_winking_eye:

ik ga ook al sinds mn 5e skiën elk jaar,
maar het zijn toch gewoon een beetje de standaard dingen

tijdens het skiën:

• lippenbalsem, labello of vaseline! want je lippen drogen enorm uit van dat weer.
  • wat ook heeel belangrijk is zonnebrandcreme! want je kan snel verbranden doordat je zo hoog zit.
  • zonnebril of skibril, vanwege de zon maar ook omdat de sneeuw heel fel kan overkomen op je ogen
  • goede muts die je oren bedekt.
  • telefoon, niks is erger dan niemand kunnen bereiken als je ergens vast zit of ongelukkig bent gevallen.
  • verder niet te veel onnodige dingen meenemen, camera kan wel maar als je vaak valt is dat geen goed idee.

verder:
-dagelijkse make up (niet overdrijven)

• dagelijkse toiletspullen
  • kleren die warm (en leuk) zijn en waar je je fijn in voelt
  • een boek, of een tekenblok of iets om de tijd mee te doden

het meeste is geloof ik al wel gezegd maargoed ik hoop dat je er toch wat aan hebt :3

& een spel voor 's avonds en veel lekker eten inkopen want dat hoort erbij haha :grinning:
wij gaan altijd met zijn 15en met familie van mij, en dan gaan we van te voren naar de sligro om van die grote pakken balisto en stroopwafels en cup a soup te halen. balisto is lekker voor onderweg als je aan het skieen bent (bevriest wel een beetje) en cup a soup is lekker voor erna. aanrader! haha.

oja en 1 tip: NIET aan je lippen likken als je in de lift zit. ik doe dat heel vaak maar dan word je sjaal uiteindelijk een beetje nat, dat bevriest, gaat aan je lippen zitten, dan ga je weer likken om ze warm te krijgen en dan bevriest dat weer, enz. heel irritant.
neem gewoon je labello mee de piste op zodat je daarmee kan smeren.

Heeft iemand misschien nog een tip wat betreft concealer wat ik onder mijn dagcreme aan kan brengen? Ik wil geen foundation en al die troep mee alleen mascara en 1 concealer die genoeg dekt voor nare plekjes en kringen/wallen. Ik ga ook nog eens met mn vriend mee!

up? :slightly_smiling_face: