Wat neem ik mee naar Afrika?

Ik ga voor 6 maanden naar Afrika. Uiteraard zijn er wat vaste producten die ik mee wil nemen zoals mijn dag/nacht creme, haar masker enz. Welke producten kan ik echt niet vergeten of zijn juist erg fijn om mee te nemen?

Uhmm ik zou niet teveel verzorgingsproducten meenemen. Ik weet niet hoeveel ze er aan water hebben maar haarmaskers lijken me nogal overdreven. Misschien droogshampoo? Dat kun je gebruiken zonder water. Verder, zonnebrand enzo. Maar ik denk dat je beter op een website van een reisorganisatie kan kijken. Misschien nog spray tegen bepaalde insecten enzo.

Ik verblijf in een appartement met gewoon stomend water en met al die zon en droogte daar (en mijn mijn type haar) staan mijn haarmaskertjes boven aan mijn lijstje :stuck_out_tongue: Droogschampoo is inderdaad een goed idee dank je!

Ik doelde trouwens niet op de standaard producten zoals insecten spray, maar meer op welke producten fijn in gebruik zijn, handig voor wanneer het warm is enz. :slightly_smiling_face:

bodylotion!

Ah oke ik dacht dat je echt zegmaar afgezonderd ging leven! Dan is een haarmasker misschien wel handig ja. Ik heb verder geen ervaring dus sorry verder :stuck_out_tongue: Ik zou toch bij een reisorganisatie gaan kijken =)

haha dat is algemeen :stuck_out_tongue: Heb je een favoriet? :slightly_smiling_face:

Hetzelfde als wat nu ook gebruikt?:’)

Haha maakt niet uit, kan ik altijd wel even doen. Wie weet vergeet ik iets! maar weet niet of ze op de hoogte zijn van de lekkerste/fijnste bodylotion, lippenbalsem enzvoorts :wink:

Haha ja wat dingen wel, maar ik gebruik bijv. hele vettige bodybutters, ik weet niet of dat zo handig of prettig is daar…

ik weet niet naar welk gebied je ergens gaat en in welk land, maar ik ben vorig jaar 6weken en dit jaar 3 weken naar Zuid-afrika geweest.
De eerste keer naar een minder rijk gebied, (de Transkei) en daar waren wel supermarktjes met wat basisspullen maar niet uitgebreid. Dus hadden we veel bodylotion mee, omdat het daar af en toe droog kan zijn.

Dit jaar zijn we rondgetrokken en dus overal een beetje geweest in Zuid-Afrika. En daar zag je hier en daar wel winkels zoals het kruidvat bij ons. Je zult er niet dezelfde merken vinden, maar wel vergelijkbare dingen aan dezelfde kwaliteit.
ik hoop dat je hier iets aan hebt :slightly_smiling_face:

Medicijnen, no kidding. Dus medicijnen tegen diarree, enz. Maar ook zalf dat je op wondjes kan smeren enzo. (Had je vast bedacht, maar bij deze nog eens)

Misschien vochtige doekjes voor als je buiten in de hitte moet, is verfrissend. En ik zou ook heel vochtinbrengende bodylotion meenemen. Verder je gewone basics ongeveer.

Topic titel niet in hoofdletters.
OT: Medicijnen inderdaad, zonnebrand e.d.

Ik weet niet wat je precies gaat doen, vrijwilligers werk oid? Dan kun je misschien ook leuke dingen meenemen voor de mensen daar.
Ik ken iemand die een half jaar naar Ghana is geweest, in een soort weeshuis/opvangtehuis, en ze had allemaal speelgoed en krijtjes, kleurpotloodjes en nog meer meegenomen voor die kindjes. Dat vinden ze echt geweldig, want ze hadden echt niks daar.

Geen hoofdletters in de titel de volgende keer.

deodorant!
misschien zo’n gezichtsspray tegen de hitte.
Goede zonnebrand.

woow wat een handige tips! En sorry voor de hoofdletters, ben noob hier :blush:
Ik ga ontwikkelingswerk doen op een skillcenter met tienermoeders. Het is een soort praktijkschool met kinderdagverblijf waar de kinderen kunnen verblijven en de moeders verschillende “opleidingen” en cursussen kunnen volgen tot kapster, visagist en daarnaast huishoudelijke taken geleerd krijgen. Ben heel benieuwd dus!

Borstel, vochtige doeken, deo, veel t-shirts.

Ik denk dat je je bodylotion thuis kunt laten, als je jezelf insmeert met zonnebrandcreme is dat ook een soort bodylotion.

veel deo, zal daar wel warm zijn :stuck_out_tongue: