Wat moeten we aan met deze "vriendin"...

Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen…

We hebbe een vriendinnengroep van 8meiden, die al vanaf de basisschool is (ben nu 18) En we waren vroeger met nog meer, maar er zijn er wat afgevallen. Een daarvan, laten we haar even K. noemen… Die is helemaal het verkeerde pad opgegaan, ze werd eerst boos toen wij gingen proberen te roken, maar nu rookt ze al een aantal jaar stiekem, blowt ze, heeft ze altijd ruzie met dr ouders, heeft ze stiekem tatoo’s laten zetten en noem maar op. Bij ons is ze opzich best leuk, maar we krijgen ook erg de indruk dat ze veel liegt bij ons, dat ze scheinheilig doet en altijd haar zin wilt hebben. We gaan al 2jaar met deze 8 op vakantie en nu wilt ze ok ineens mee, maar niemand wilt dat, omdat ze heel erg is veranderd en we niet meer goed weten wat we met dr aanmoeten. Ze is gewoon heel onverschillig en wilt ALTIJD haar zin (voorbeeldje; we waren laatst op feestje, en ze was met vriendin mee met de auto, en toen zei vriendin tegen K. van, ik wil toch wel wat drinken dus laat ik de auto hier, dan lopen we vanacht samen naar huis ok? (was 2km ong…) Toen zei ze dat het goed was, maar toen het 11uur was zei ze ineens ik ga naar huis. En toen zei vriendin we gingen toch samen en ik sliep bij jou? Nee ik ga nu laatmaar, en toen zei vriendin moet ik je even naar huis brengen met de fiets dan? Zei K. nee ik ga wel alleen je wilde me net ook niet naar huis brengen… Dus ze wilde per se dat ze met de auto gebracht werd, nu dat niet zo is wilt ze meteen weg. Wij zijn dus ook bang dat als we in bijv Spanje zitten en wij nog willen blijven en ze naar huis wilt, dat ze ook gewoon alleen naar huis gaat lopen, dat kunnen wij natuurlijk niet maken en zouden dan verplicht mee moeten, waar wij dus ECHT geen zin in hebben. Ze had ons vorige week gesmst of ze ook mee mocht, maar niemand wilt het maar we weten niet wat we moeten zeggen. Nu zaten we gister op een verjaardag en zei ze ineens, we kunnen wel in Griekenland met zn alle in het huis van mijn oom en tante, en dan weet niemand wat die moet zeggen. Haar moeder is namelijk ook een probleem apart, ze kan helemaal niet meer samen met dr moeder, ze heeft daardoor ook tijd uit huis gewoont. Die moeder is helemaal doorgedraaid maar doet heel schijnheilig voor de buitenwereld. Ze gooit met glazen naar K enzo, en nu hebben we volgend weekend feestje daar. Alleen 8meiden komen er, en die moeder heeft DJ geregeld, een cocktailbar, allemaal grote opblaaspalmbomen, grote zeesterren, nepslangen en noem het maar op, VOOR FUCKING 8 MAN!!! Dit is tóch weeer te overdreven? Wij weten niet heo we tegen haar moeten doen, en hoe moeten we zeggen dat we niet willen dat ze meegaat op vakantie? Sommige kunnen er namelijk niks van zeggen omdat die moeder van K dan ook vet op hun gaat flippen. Oeeeh dit is zo’n geval apart, K en haar moeder… Iemand tips? Wij weten het met zijn alle niet meer

Oja… en sorry voor mijn ongelovelijke lange bericht, bedankt voor het lezen!!

eerlijk zijn?
dat is denk ik het beste, misschien wel moeilijk maar dan is je vakantie tenminste niet verpest.
hier heb ik je vast niet veel mee geholpen sorry
oh en ik zou trouwen gewoon zeggen;
we willen liever niet dat je meegaat op vakantie omdat er nogal wat problemen daarvan komen…
wel leuk dat jullie na al die tijd nog vriendinnen zijn trouwens! :slightly_smiling_face:

Wow, heftig. Leugentje om bestwil? (dat er geen plaats meer is, ofzo)

Wees eerlijk. Praat met haar.
Ze kan jullie toch niets doen, want jullie zijn met meer en dan zoekt ze maar nieuwe vrienden. Die zal ze toch wel hebben… D’r ‘blowmatties’ enzo.
Zucht. Kansloos kind…

eerlijk zijn lijkt mij het beste al lijkt t me naturlijk wel moeilijk,…maar eh wrm gaan jij en je andere vriendinnen niet effe met elkaar overleggen hoe jullie het willen aanpakken misschien moeten jullie het met zn 2en vertellen of alleen 1 iemand met haar laten praten…
tjaa en anders een leugentje om bestwil(alleen je loopt dan altijd het risico dat ze erachter komt en dan is het al helemaal klaar met jullie vriendschap)

tjaa succes

We weten het niet hoe we het moeten vertellen… Dat is het punt nou juist. Vooral omdat niemand gereageert heeft op haar sms maar ze blijft maar praten over de vakantie van volgend jaar, terwijl wij daar ook nog totaal niet mee bezig zijn enzo… Ja eerlijk zijn… dat is makkelijker gezegt dan gedaan:P

Iedereen zegt eerlijk zijn, maar zoals ik uit jou verhaal begrijp is dat wel een probleemgeval zeg maar, en valt dat eerlijk zijn ook een beetje lastig.
Ik zou in jou situatie, toch een leugentje om bestwil doen.
Ik bedoel, je kan wel zeggen van je bent verkeerde kant op enzo, je gaat dom doen dan in spanje of waar je heen wilt, maar daar schiet je verder niks mee op, zij weet het dan, en ze gaat jullie dan waarschijnlijk haten, maar verder alleen problemen. Ik zou zeggen: geen plek meer of iets.
Best een dilemma ha-ha.

Anders boek je (zogenaamd) een belachelijk dure vakantie :stuck_out_tongue: Wie weet haakt ze dan af! En ondertussen boek je gewoon een vakantie die jullie willen… Lekker gemeen opzich, mja als zij afhaakt hebben jullie weer probleem minder :smiling_imp:

Ik herken het probleem van: iemand wilt mee, maar de rest wilt het niet.
Maar dan niet dat die persoon zo is hoe die van jou is o.O Oke onlogisch. Maargoed: zeg haar dat 9 een oneven en niet gezellig aantal is, haha! Er zit dan altijd wel iemand alleen… Deden wij ook ^^’’
Niet echt een geweldige smoes, maar je kan hiermee wel duidelijk maken dat jullie haar niet mee willen hebben :crazy_face:
Succes ermee, en veel plezier :grinning:

Zeg haar gwn dat ze soms moeilijk doet en dat ze dat beter niet op vakantie doet en datz e haar aan de afspraken moet houden als je uitgaat enz. En als ze toch vervelend gaat doen, jullie zijn met z’n 8en, je laat je vakantie toch niet vergallen door 1 persoon, die kunnen jullie toch nog wel aan he :grinning:

Jaa echt super vervelend. Nu gaat miss eentje volgend jaar nie tmeer mee(ivm vriend) dus we kunnen nog niet zeggen van oneven, want straks gaat die ene niet meer mee en zegt ze; oooh dan is er nog plek voor mij! :grinning::smiley: haha. dat moeten we niet hebben. Maarik houd hem in mn achterhoofd, dankjewel!

Ik zou idd ook eerlijk zijn en haar zeggen dat ze veranderd is en dat jullie niet meer zo goed bij elkaar passen omdat ze zo anders is geworden… Of je liegt tegen haar, ik vind wel dat ze daar niet heel boos om kan worden als ze erachter komt, aangezien je zei dat ze zelf ook liegt tegen jullie?

Nou… we hebben gepraat vandaag, ze geeft niet haarzelf maar haar problemen de schuld van dat ze veranderd is en ze is er hoog van overtuigd dat we best weer een band kunnen opbouwen. Hmmmm lastig kind :dancing_women:

Zeg gewoon eerlijk dat jullie geen zin hebben in haar. ze moet zelf toch wel inzien dat ze irritant doet soms.