wat moet je schrijven aan een vriendin die anorexia heeft

Hallo allemaal,

mijn beste vriendin zit momentueel in zuid afrika in een kliniek waar ze geholpen wordt om anorexia te over winnen. Haar ouder vliegen volgende week naar afrika en hebben aangegeven dat ze een brief waarschijnlijk erg fijn zal vinden. Ik heb al met haar geappt maar ze mag 1x per week maar een uurtje op internet dus ik heb haar helaas niet veel kunnen spreken.

Nu zit ik een beetje met een dillema over wat ik haar allemaal kan schrijven. Ik zou haar zo graag willen vertellen hoe moeilijk ik het vind dat ze fie gevoelens heeft terwijl ik me vroeger altijd dik naast haar voelde en dat ik me vroeger veel voor me lichaam heb geschaamd maar dat ik me erover heen heb gezet. Ik weet alleen niet of ik zoiets wel kan schrijven. Ik ben bang dat het alleen maar tegen werkt.

Hebben jullie misschien een idee? Zal ik gewoon over iets algemeens schrijven of zal ik me gevoelens op papier zetten?

Ik zou opschrijven dat je het lastig vind om met haar gedachten om te gaan, maar dat je achter haar staat en je het ontzettend knap vindt dat ze deze stap genomen heeft. En dat je haar altijd zal steunen of iets in die richting.

Ik zou dat denk ik niet doen.

Ik zou gewoon iets opbeurends schrijven. Zodat ze die brief kan bewaren wanneer het even tegenzit, en als ze hem leest, dat er wat aan heeft zegmaar. Misschien kan je schrijven over dat je trots op haar bent en dat je haar mist enzo, maar dat het weer goed gaat komen en plannen die je nog hebt als ze terug is bijvoorbeeld. Of je schrijft leuke herinneringen op die je met haar hebt, zodat ze wat kan lachen als ze het leest. Misschien kan je er leuke foto’s bij doen die ze kan bewaren ofzo. Ik zou niet teveel op haar ziekte en jouw gevoelens ingaan, ik denk eigenlijk dat ze het al moeilijk genoeg heeft en dat ze meer heeft aan iets leuks als ze zich wat minder voelt. :slightly_smiling_face:
Sterkte trouwens, hopelijk komt ze er gauw bovenop! :slightly_smiling_face:

Ik zou proberen alleen maar positieve vibes mee te geven om het maar zo te zeggen. Dat je haar uiteraard mist, maar ook ontzettend trots op der bent dat ze deze stap heeft ondernomen. Dat je benieuwd bent hoe het nu met haar gaat en dat je er voor haar zult zijn als ze terug is.

Ik denk namelijk dat ze het daar echt wel zwaar heeft, maar ook een heel leerzame tijd zonder medelij van buitenaf. Positief benaderen, dat is wat ze nu leert en nodig heeft van dierbaren.

Iets van dat jij haar mist en blij bent als zij weer terug is, maar dat jij ook trots bent op haar dat zij deze stap heeft genomen.

Dank jullie wel allemaal Met me op weg helpen!
Ik had al een foto collage gemaakt voordat ze weg ging :slightly_smiling_face:.

Een leuke herinnering opschrijven en daarbij een foto.
Iets actueels. Als zij bijvoorbeeld van paarden houdt, zou je kunnen vertellen hoe het bijvoorbeeld nu met haar paard gaat.
En zeggen dat ze kan aangeven wanneer ze erover wil praten. En dat je eerder niet er (diep) op in zult gaan.