Wat moet je doen je bindingsangst hebt of denkt te hebben?

Steeds als je een jongen denkt leuk te vinden en hij jou ook.
Jullie komen dichterbij en gaan meer met elkaar om…
en dan oppeens, wordt het eng. Is dat bindingsangst? En wat kan je er aan doen?

Ik heb geen idee. Misschien even googlen?

yo, precies hetzelfde.

volgens mij heb ik hetzelfde ;$

Googelen/zoekfunctie?

Ik vind het ook doodeng altijd. Maar je hoeft jezelf niet in een hokje te plaatsen; kun je jezelf erover heen zetten? Pas als het echt belastend wordt, dus dat je echt nauwelijks meer ‘closer’ druft te worden met iemand, zou ik als ik jou was gaan googlen e.d.

Neem geen vriendje, problem solved :grinning:

Denk dat het wel bindingsangst is… Heb er zelf ook al lang last van :stuck_out_tongue:
Dus leef nu met het motto; Just have fun.
Hij hoeft niet per se je vriend te worden zolang je het maar leuk hebt! :slightly_smiling_face:

Ik heb het ook… En “neem geen vriendje” is makkelijker gezegd dan gedaan. Je kunt tot over je oren verliefd op iemand zijn en echt met hem samen willen zijn, dan heb je met hem en dan komt die &$^%#*bindingsangst opzetten en dan wil je weer van 'm af…
Levert veel gebroken harten op, zowel voor jezelf als voor de jongens :frowning_face:

heb ik ook,
ik hou van 'm, maar wil toch niet samen zijn, uit angst ja.
kutbindinsangst.

Ik ga mezelf als een zwaar idiote psychopaat gedragen zodra hij in de buurt komt. :’) Gaat niks worden dus, hij vind mij écht heel raar (wat ik ook kan begrijpen, aangezien het echt heeel erg is.)
Maar volgens mij is dit geen bindingsangst, maar gewoon het ik-word-gek-wanneer-hij-in-de-buurt-komt-en-gedraag-mijzelf-dan-als-een-ontsnapte-oerang-oetang-en-praat-over-de-meest-gare-dingensyndroom.

Gewoon eens even goed googlen! Kan je vast veel over vinden :slightly_smiling_face:

Het hoeft echt niet meteen bindingsangst te zijn. Je kunt ook gewoon bang zijn voor nieuwe dingen, of intimiteit. En wat doe je er aan, ja, ik zou er vooral veel over lezen en nagaan hoe je zelf in elkaar zit. Dat kan al best veel oplossen. Schijf er over. Praat met mensen die het ook hebben. Of als het mogelijk is, kun je ook best met die jongen erover praten.

echt zwaar k*t is dat, probeer eroverheen te komen, je mist namelijk hele bijzondere momenten in je leven :wink:

‘bang voor het onbekende’? probeer in heeeele kleine stapjes verder te gaan. misschien ben je nog niet klaar voor de stap verder.
toen ik 14 was, was ik heeeeel bang voor zoenen. toen heb ik een half jaar gewacht en dat gaat vanzelf over? denk dat je naar jezelf moet luisteren en dat dat wel goed komt.
of is dit een foute vergelijking? anders weet ik het ook niet haha

Ik heb t ook …
Eerst was k met n jongen bezig…
en toen had k n date met m … en werd t me opeens te eng:|
Nu negeer ik hem :frowning_face: en waarom ?
don’t know… ligt aan mij … niet aan hem :S

de helft van de meiden hier, moet gewoon de juiste jongen nog leren kennen.
en als je 13 bent, heb je vast geen bindingsangst, maar ben je gewoon nog niet klaar voor een relatie.

Sommigen kunnen natuurlijk ook écht een probleem hebben, praat erover met je vriendje/crush?

ik heb ook zoiets alleen ik denk dat t geen bindingsangst is, ik word bijna nooit echt verliefd, en altijd met uitgaan als er n jongen tegen me begint te praten reageer ik heel afstandelijk en ik heb dan altijd het idee dat ze alleen maar aardig doen om ff iemand te scoren die avond
en als ik iemand leuk vind dan durf ik er niet op af te stappen

:grinning_face_with_smiling_eyes: