wat moet je doen als je vrienden je buitensluiten?

Heeeyyy
Mijn vriendinnen sluiten me de laatste tijd steeds meer buiten. Ik heb een beetje het gevoel dat ze me niet meer mogen ofzo. Ze gaan namelijk steeds meer dingen doen zonder mij. Ik snap heus wel dat ze af en toe iets zonder mij gaan doen, dat vind ik ook echt niet erg. Maar nu gaan ze bijna alleen maar dingen zonder mij doen. Dus weet jij misschien wat ik kan doen? Ik hoor het graag want ik zit er echt mee en ik weet niet goed wat ik moet doen.

xx

Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar als je vrienden je buitensluiten dan zijn er 2 opties:
A: ze doen het onbewust en hebben het dus niet door
B: ze doen het bewust en hopen dat jij afhaakt

Als het B is, kun je beter andere vrienden gaan zoeken. Maar wellicht hebben ze het wel echt niet door en dan zou je ze er best op kunnen wijzen!

Ik zou het met ze aankaarten dat ze je dit idee geven en wat voor gevoel je daarbij krijgt. Als ze je inderdaad buitensluiten zijn het geen echte vriendinnen. Ik vind dit heel erg vervelend voor je, kan je niet misschien wat meer met andere vrienden optrekken en daarin investeren?

Ik zou gewoon andere vrienden zoeken, echt goede vrienden sluiten jou niet buiten (ook niet onbewust want dan denken ze blijkbaar ook nooit aan je).

Ik snap je situatie en nieuwe vrienden zoeken is ook moeilijk. Ik zou het zeggen, waarschijnlijk doen ze het niet echt bewust, misschien is het ook wel zo dat de helft alleen maar blij is dat zij wel gevraagd zijn en durven ze er ook moeilijk er wat aan te doen.
Maar dat kan jij wel ! Als je er te lang mee wacht, zullen ze idd steeds vaker met elkaar afspreken totdat je er helemaal uit bent. Nu zullen ze het snappen en wordt je hopelijk de volgende keer gewoon weer mee gevraagd :wink: Al moet je het niet te beschuldigent zeggen zodat er niet direct ruzie is ! x