wat moet je doen als je geen vriendje mag? :(

-

Er met je moeder over praten en zeggen dat die jongen haar wilt ontmoeten. Als ze er nog op tegen is zou je kunnen zeggen: Ontmoet hem eerst en oordeel daarna.

joh je bent 14, don’t worry je moeder wilt je beschermen.
Leg het je vriendje uit dat het eigenlijk niet mag van je moeder, je kunt hem natuurlijk wel voorstellen als een gewone vriend. En na een tijdje, als je moeder een beetje is gewend aan die jongen & ze hem ook mag kun je haar vertellen dat het je vriendje is. Zo zou ik het doen denk ik…

laat hem haar ontmoeten als een gewone vriend en aan hem wennen.

Jaa idd (:

Ik denk wel dat je moeder het dan door heeft, het is je moeder…

verliefd worden, relatie nemen en die jongen gewoon mee naar huis nemen en tegen je moeder zeggen hey mam! Dit is me nieuwe vriend. Dan hoef je ook geen excuus te maken voor diegene wrm je geen relatie mag of wat dan ook want dan ziet hij zelf wel hoe je moeder reageert en zei zet zich dan voor schut jij niet. Gewoon simpel denken van je hebt toch vaker wel eens wat uitgevreten wat niet mocht van je moeder? nou en wat wil ze met je doen als je met een jongen thuiskomt dit is part van pubertijd, vraag haar maar eens wtf zei deed toen ze 14 was en als ze zegt dat ze niks deed en schijnheilig was mag je haar uitlachen.

maak je niet zo’n zorgen, bij mij was het ook zo en ik was zelfs 12 en mn vriendje was toen 15, mijn ouders zeiden altijd, je neemt geen vriendje voor ej 16e! die komt hier niet binnen!, nou ik heb het dus wel gewoon eerlijk gezegd toen ik met hem kreeg, en ik zei ik wil dat jullie hem ontmoeten, nou ze waren ontzettend blij dat ik het wel gewoon eerlijk heb gezegd, en hij mocht dan kennismaken, allemaal hartstikke goed gegaan, en nu zijn we bijna 2 jaar bijelkaar,:smiley: dus maak je niet te druk, gewoon rustig vertellen en dan zullen ze ook zeggen (wat ze bij mij iniergeval deden ) : we kunnen het niet tegenhouden en het zou oneerlijk zijn om te zeggen wacht een paar jaar, en dat jullie het stiekem doen, dus we accepteren het,

ik wou net zeggen, het is je moeder. mijn moeder ziet mij het liefst gelukkig, en als dat met hem is dan moet dat maar… Ze heeft erook nooit problemen mee…
je moeder reageert echt niet van: ROT OP GA WEG! UIT ME HUIS toch? als jij je vriendje mee neemt. Ik zou hem gewoon meenemen.

praat er rustig met je moeder over, misschien begrijpt ze je dan heel goed. zorg voor een ontmoeting tussen je vriendje en je moeder. heus het komt vast wel goed don’t worry!

Eh, ik zou het gewoon tegen hem zeggen.

ik zou het inderdaad gewoon tegen hem zeggen.

Nou, sommige moeders reageren zo wel ervaring

sinds je 12e al 2 jaar een relatie? hmm, knap ;p

waarom mag je geen vriendje van je moeder dan? ik bedoel je bent 14, je fietst vast ook alleen naar school etc…

en neem heb inderdaad gewoon mee naar huis maar stel hem dan niet meteen als DE vriend voor maar gewoon als een vriend…

Ten eerste gewoon tegen hem zeggen.
&
Ten tweede, ik kan nu wel zeggen ‘ach je bent pas 13 blalbla’ maar ik was zelf ook 13 toen ik mijn eerste vriendje kreeg. Ik zou er gewoon rustig met je moeder over praten. Ze gaat vast wel overstag.

Ik heb precies hetzelfde probleem , alleen denk niet dat mijn ouders zo makkelijk zijn over te halen.

toch een vriendje nemen. dan ga je naar hem toe ipv andersom. willen je ouders dat je voor altijd single blijft?

Ik ben ook 14 en ikheb dus precies hetzelfde probleem met mijn ouders, en ik heb tegen elke jongen gezegd van ja, mijn ouders houden niet zo van jongens bij me in de buurt. En geen enkele jongen had er tot nu toe een probleem mee. Gewoon met hem nemen, en na een tijdje vertellen aan je moeder dat je een vriendje hebt. Dan vraagt je moeder uiteindelijk wel verder naar hem, en wilt ze hem ontmoeten, omdat ze echt wilt weten wat voor jongen het is (:. Don’t worry, komt goed!

Ze is 14. Ouders zoals die van TS willen pas een serieuze vriendje als ze 18+ is en willen gaan trouwen. Ik denk, zoals haar moeder, niet dat ze ineens serieus zal zijn (;

Je bent 14, logisch dat je ma er zo over denkt
Misschien mag je pas een vriendje na je 18e? (ofzo), ja ik weet het ook niet, en ik ben het eens met WATERMELON