wat moet ik zeggen?

hee,

Ik heb even een nieuw account aangemaakt…

Ik heb dus een probleem. In de meivakantie zouden we een week naar spanje gaan. Maar we hadden het geld niet voor vliegtickets en zodra we met de auto wilde gaan rijden ging deze stuk. We hebben deze vakantie gewonnen via vakantieveilingen. helaas konden we dus geen nieuwe vakantie-tijd krijgen…
Ik werk in een klein bedrijfje waar in totaal 5 mensen werken, toen ik dus moest vertellen dat ik niet meer op vakantie ging schaamde ik me zo dat ik zei dat ik in de zomervakantie toch ga, omdat de mensen van het appartement dubbel geboekt hebben… Ik heb dus gelogen dat we naar spanje gingen, terwijl we niet gaan.

Nu zit ik thuis, terwijl mijn baas denkt dat ik vanochtend naar spanje gevlogen ben… Ik zit dus nu met stress en vraag me af wat ik volgende week moet zeggen als ik bleek weer op mijn werk kom en ze vragen hoe het is geweest? Ik ben ook op mijn dood dat ik in de tussentijd gespot wordt.

Op zich zou het geen probleem zijn, gewoon doen alsof je een week weg was… Helaas is mijn broertje morgen jarig en komt er dus een hoop visite, waaronder mijn nichtje die goed bevriend is met jawel, de dochter van mijn baas… ik ga mijn nicht nooit zover krijgen om mee te spelen, die zal me alleen maar verlullen…

wat moet ik nou?

Zeggen dat er plotseling iets mis ging waardoor je niet kan.

zoals wat?

Uhm huisje/hotel overboekt ofzo.
Een collega van pap kreeg dat ook twee dagen van te voren te horen, konden kiezen tussen geld terug of een veel slechter hotel.
Ik denk eigenlijk dat je niet moet liegen, ze komen er toch wel achter.

hier heb je trouwens het antwoord toch al?

euh, dat je auto kapot ging bijvoorbeeld

ja ik heb dus de eerste keer al gezegt dat het hotel overboekt was, dit kan ik dus niet opnieuw gebruiken… en we zouden vliegen… dus de auto kapot werkt niet want ‘dan neem je toch gewoon een taxi’ is dan het antwoord…

Met een taxi op vakantie? Ik denk niet dat ik ook maar iemand ken die dat zou doen. Zeg gewoon dat het feit dat de auto ermee gestopt is ervoor gezorgd heeft dat jullie hebben besloten het een jaartje uit te stellen.

Maarja, geen kritiek ofzo hoor, maar ik heb ergens een beetje het vermoeden dat je op alles wat we zeggen alleen maar tegenargumenten aan het vormen bent. :wink:

Dan zeg je dat je vader of moeder ziek is geworden
Of gewoon de waarheid natuurlijk.

iemand?

Ik heb al gedacht aan een goede vriendin is van de trap gevallen en wij verzorgen nu haar dochter? tot ze beter is dan he…

ofgaatdattever?

of, de koop van onze oude woning werd deze week getekend enzo, alles werd geregeld…

nou ik bedoelde, ze denken dat ik ga vliegen dus dan zou je met de taxi naar het vliegveld rijden…

En ik wil wel graag de waarheid vertellen maar ik schaam me zo diep dat ik dat echt niet ga doen. Als ze er achter komen oke, maar niet door mij…

En waar haal je opeens een meisje vandaan die je gaat verzorgen? Wie is die goede vriendin?
Straks zeg je over dat die woning getekend wordt, dat gebeurt in het echt niet, kan je daar weer een hele leugen omheen gaan verzinnen.

nou ons huis is wel deze maand verkocht… er wordt alleen niet deze week maar over 2 weken getekend… dus dat zou verschoven kunnen zijn…

en ja dat meisje logeerd hier al dusja…

Dan vertel je dat je naar het vliegveld bent gegaan, en dat op het vliegveld bleek dat de kaartjes vals waren (van de vakantieveilingen), maar dat je daarom het geld weer terug kreeg?

^^ ooh dat is een hele goeie, hoef ik ook niet moeilijk te doen!

Thankyouu

Ik zou open kaart spelen.
De vakantie ging niet door. Je hebt thuis vakantie gevierd en komt nu weer werken.

De waarheid.

Idd gewoon eerlijk zijn want straks val je toch nog door de mand omdat je liegt. Ik denk dat ze daar alleen maar blij mee zijn dat je eerlijk bent!

Ik ga er nog even over nadenken… Ik denk dat het idd beter is om te zeggen dat de vakantie niet doorging… dankjewel meiden!

Erg simpel. Je auto is kapot gegaan… Wat dus de waarheid is. En een taxi of vliegticket boeken was te duur na de dure reparatie aan je auto.

Door persoonlijke omstandigheden ging het niet door en heb je lekker hier vakantie gehouden. Klaaarrr. Je hoeft echt niet in detail alles te vertellen maar je hoeft ook niet te liegen. En ik denk niet dat ze er wakker van liggen hoor xD tenminste als iemand bij mij op het werk zou zeggen “ja mijn vakantie ging door omstandigeheden niet door” zou ik zoiets hebben van: oh, oke, jammer. Vervolgens zou ik verder gaan met mijn leven :'D