wat moet ik zeggen als...

hee mensen…

ik heb vanalles aan mn hoofd… ik ben niet over, mn pa wil dat ik vmbo doe inplaats van blijven zitten… er gaat van alles door mn hoofd, MAAR … dan is er nog een klein iets…

(ik gebruik even andere namen)

lisa, een vriendin van me zit bij mij opschool in de 3e, zij gaat best wel goed met een jongen uit haar klas om (Tim) hij heeft een beste vriend ‘lars’ ik spreek lars de laatste 2 weken elke avond op twitter…

toen begonnen tim en mijn lisa met grapjes over dat ik lars leuk vind enzo… ( ik vond dit redelijk irritand, lars ook vertelde hij me)

gister vertelde lisa me dus dat tim aan lars had gevraagd wat hij van me vond…

hij zei het volgende : ik vind haar innerlijk erg leuk en haar uiterlijk is ook erg mooi, ja … ik zie haar wel zitten

dus, ik was even geschrokken ( ik vind zijn innerlijk erg leuk, al is hij best wel heel heel erg gevoelig… maar zijn uiterlijk zit me niet zo heel erg (ik weet het, het is verschrikkelijk wat ik nu zeg!)
hij is bezig met afvallen enzo en het gaat ook erg goed, maar zijn gezicht is 't gewoon echt niet voor mij.

en nu hebben we elkaars nummer enzo en vandaag zag ik hem weer opschool, hij was super verlegen durfte amper wat te zeggen,toen heb ik maar geprobeerd om het gesprek gaande te houden

maar iniedergeval,
tim en lisa zeggen dat hij binnenkort iets in de richting van verkering zal vragen…
ik sta hier totaal niet op te wachten, en weet absoluut niets te zeggen

iemand ervaring? sorrysorrysorrysorry voor dit uberlange verhaal ! echt sorry !

je zegt: toen heb ik maar geprobeerd om het gesprek gaande te houden
Waarom doe je dat dan als je weet dat hij je binnenkort verkering gaat vragen en jij dit niet wil? Houd dan wat afstand en misschien begrijpt hij het?
Zo niet, gewoon zeggen dat je hem alleen als vriend ziet.

Pf, gewoon nee zeggen haha.
Gewoon zeggen dat hij je type niet is, en indd ziet als een vriend (: ?
done.

omdat, we stonden alleen onze kluisjes op te ruimen…
en het is echt heel raar als we niks tegen elkaar zeggen =S
en hij stotterde helemaal als hij iets zei enzo…

Oh, zo.
Maar goed je kunt niet zoveel doen op dit moment. Gewoon afwachten en als hij je verkering vraagt (ik vind verkering trouwens zo’n kut woord -.-) gewoon zeggen dat je liever vrienden blijft.

haha ik vind verkering ook zo’n kutwoord !
en relatie klinkt zo heel erg sirieus

maar stel he… hij vraagt geen ‘verkering’ xd maar een date of iets… en dan ?

haha ja dat heb ik ook, verkering vind ik zo ja, uh, ‘kinderachtig’ klinken, maar relatie zo volwassen haha!

Je kunt wel gewoon iets leuks doen als hij het voorstelt, MAAR maak dan wel duidelijk dat het echt vriendschappelijk is.

pff word zo lastig voor mij -___-
ik vind het zoo moeilijk om nee te zeggen, dan ben ik bang dat ik iemand pijn doe

ik vertelde net dat ik naar een andere school moet wss, hij is nu helemaal bezorgt enzo

weet iemand nog redenen voor als ie vraagt of ik een date wil ?

gewoon de waarheid… anders kwets je hem alleen maar

^^ maar stel, hij vraagt zo : wil je een keer mee naar de bios? ( ik zeg maar wat)

moet ik dan NEE zeggen ?

Als hij vraagt of je op ‘date’ wilt, zeg gewoon dat je wilt, maar wel vriendschappelijk. Vraagt hij je verkering, zeg gewoon nee en vertel dat je vrienden wilt blijven en dat je hem niet op zo’n manier ziet (:

Als je wilt kun je best gaan. Maar zeg wel van te voren… dat hij het absoluut niet als date moet zien omdat jij hem echt alleen vriendschapelijk ziet. Dan is de keuze aan hem verder

Ik ken 't.

Bij mijn huidige vriendje vond ik hem in 't begin ook niet knap.
Hij is nog steeds niet de knapste van allemaal.
Maar zijn charme, zijn lief zijn was doorslag gevend.
Soms moet je dus uiterlijk laten gaan.

ik zou eerlijk zeggen dat je hem een leuke jongen vind, maar niet op die manier…

Gewoon eerlijk tegen hem zeggen dat je hem heel aardig vindt, maar niet meer dan dat.

bedankt guys, voor de tips !

ik ben nu echt bang dat ik 'm pijn doe, want in die 2 weken spreken we elkaar echt non-stop en ik heb wel een goede band met hem nu…

Als hij je mee uit vraagt en je zegt ja, om wat voor 'n reden dan ook, denkt hij dat je hem leuk vind, en hij krijgt er hoop van. Ik bedoel eerst kan je tegen iemand zeggen dat je vrienden wilt zijn, maar daarna kan nog vanalles gebeuren toch? Ik zou gewoon zeggen dat je denkt dat het beter is als jullie gewoon vrienden blijven maar verder niet buiten schoolafspreken met z’n tweeen, met meerdere mensen kan natuurlijk wel altijd!