Wat moet ik terug doen??

Heyy, ik heb dus al een tijdje een vriendje en het is niet heel bijzonder ofzo. We hebben 2 keer gelogeerd met nog andere mensen erbij en hij ging dan lepeltje lepeltje bij mij liggen. Maar laatst op school (ik zit naast hem) raakte hij heel lichtjes mijn been aan en legde ook wel eens zijn hand erop. Ook geeft hij mij soms knuffels van achter of legt zijn hoofd op mijn schouder. We hebben nog niet gezoend of alleen afgesproken.

Maar ik weet bij geen van deze gevallen hie ik erop moet reageren of wat ik terug moet doen, dus help mij!?:face_with_raised_eyebrow:

Ga een keer iets met z’n tweeën doen en laat het op je af komen. Vind je het fijn wat hij doet of…?0

+ Het zijn normale dingen die hij doet, want dat hoort in een relatie. Als jij het niet fijn vindt weet ik niet of een relatie met deze jongen dan wel goed is…

Doe zoals je voelt. Als ik een knuffel van achter krijg, vind ik het fijn om mijn armen om zijn armen te leggen bijvoorbeeld; of leg jouw hand op zijn hand als die van hem op jouw been ligt. Meestal gaan dat soort dingen wel vanzelf, ga daarom niet alles van tevoren uitstippelen; volg je gevoel.
Verder ben ik het niet eens met hierboven. Niets ‘hoort’ in een relatie. Als jij nog niet wil knuffelen of je nog niet prettig voelt bij het hebben van zijn hand op jouw been o.i.d. is dat jouw goed recht en zegt dat verder niets over de relatie zelf. Ieder zijn eigen tempo en zijn eigen manier van affectie tonen.