wat moet ik reageren?

meiden help!
ik kreeg vannacht een berichtje op facebook na het uitgaan van een jongen.
hij vroeg wanneer we nou dan uiteten gaan. (paar weken geleden hadden we het daar tijdens het uitgaan voor de gein over)
ik heb nog niet gereageerd omdat ik die stomme fb chat app niet heb en ik weet ECHT niet wat ik moet reageren. ik ben hier zo slecht in! haha
ik weet niet hoe serieus hij het bedoelt, maar ik wil niet met hem uiteten. ik wil gewoon iets grappigs reageren, dus hebben jullie suggesties?!

Vind je hem leuk?

goeie!
uhm nee. ik ken hem eigenlijk niet zo goed.

Gewoon nee zeggen ?
Direct zijn is beter dan 40 x eromheen draaien, daar heeft hij ook niets aan

Dat is waar, Zeg dan wel erbij waarom niet.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Een jongen wilde ook graag een keer met me uit. En ik reageerde steeds van “Ja we zien wel…”. Maar na een tijdje heb ik hem toch maar verteld dat ik niet met hem uit wilde en hij reageerde met dat hij het liever eerder had geweten. Je kan het beter gewoon gelijk vertellen dan het heel lang uitstellen. En als je dat niet durft kun je ook gewoon nog zeggen “Oh ik dacht dat je het als een grapje bedoelde? Ik heb momenteel niet echt de tijd en het geld om uiteten te gaan. Sorry!”

Hee ben jij niet dat meisje die al een jaar een crush heeft op een jongen die vage signalen geeft? Dit is niet die jongen right?

haha grappig dat je dat onthouden hebt!
ja dat ben ik en nee dit is niet die jongen.
met hem gaat het nog steeds precies hetzelfde, het ene moment zegt ie niks en het andere moment hang ie helemaal om me heen. (en ik heb nog steeds een beetje hoop dat t uit gaat met z’n vriendin en dat hij bij mij komt…)

Huh, heeft hij weer een vriendin? Hij was toch weer single? :frowning_face:

ja… :hammer:
ik heb 1 keer met hem gezoend, toen zei hij tegen mijn vriendin dat hij daar een beetje spijt van had (kreeg ik natuurlijk ook te horen via haar, heel leuk) omdat het eigenlijk nog niet helemaal uit was met zijn ex en toen ging hij een paar weken later weer met zijn ex.
en nog steeds geeft hij me aandacht tijdens het uitgaan. 2 weken geleden bijvoorbeeld, zei hij “wij hebben stiekem verkering, toch?” dus ik snap der niks meer van

Ai. In dat geval is mijn advies hem los te laten (beetje off topic I know haha). Natuurlijk vind jij hem leuk en zie jij daarom de signalen nogal uitvergroot, maar ik ben nu eerstejaars student en merk heel erg om mij heen dat alle jongens met vriendin het prachtig vinden om met allerlei meisjes te flirten. Dat geeft hen gewoon zelfvertrouwen. Zo zitten sommige jongens gewoon in elkaar, ze willen zichzelf bewijzen en vinden het leuk om te zien dat een meisje daarop ingaat. Waarschijnlijk vindt hij je vast wel een heel leuk meisje, maar misschien is hij toch verliefd op zijn vriendin. Ik wil niet hard overkomen, maar dat is wat ik denk als ik zo je berichten in het verleden een beetje heb gevolgd.

ik weet eigenlijk ook wel dat het een beetje hopeloos is… helemaal als ik op facebook foto’s van hun zie of reacties van haar op bijvoorbeeld foto’s van zijn broertje. (ja ik fb stalk haar een beetje haha!) dan dringt het tot me door dat ze echt een relatie hebben en dat ik eigenlijk helemaal niks met hem heb. omdat ik al zo lang verliefd op hem ben, heb ik in mijn hoofd een beeld van alles en dat klopt eigenlijk helemaal niet.
mijn vriendinnen zeggen ook dat ik maar is een andere jongen moet zoeken, maar dat wil ik eigenlijk niet. en ik weet ook niet hoe haha! ik ben hier zo slecht in

Haha ik snap het wel hoor. Het komt waarschijnlijk ook omdat je hem zo vaak ziet. Mijn ex-crush ben ik snel vergeten omdat hij me recht in m’n gezicht heeft afgewezen en ik hem al 4 maanden niet gezien heb. Maar misschien kom je binnenkort een super leuke jongen tegen en vervaagt hij helemaal uit je geheugen :slightly_smiling_face:

ik hou van girlscene! hier kun je gewoon alles kwijt zonder consequenties.
bedankt voor je advies :slightly_smiling_face:
ik ga proberen hem los te laten, maar als hij nou eens stopt met die aandacht zou dat een stuk schelen…

Als je deze jongen niet leuk vind zou ik gewoon eerlijk tegen hem zeggen, dat is wel zo eerlijk tegenover hem. Door niet te reageren of toch met hem uit eten te gaan geef je hem misschien wel valse hoop en dat is ook niet de bedoeling lijkt me.

Het verhaal van de jongen die je wel leuk vind ken ik niet aangezien ik net nieuw ben hier, maar aangezien hij een vriendin heeft (dit maak ik op uit een post hier) zou ik hem toch maar uit je hoofd proberen te zetten, hoe lastig dit ook zal zijn.

het irritante is dat ik elke keer denk; maar het is al eens uit geweest…
en ik ben eigenlijk gewoon verliefd op zijn karakter! hij is zo open en lief en ‘gewoon’.
oke stop. anders ga ik nog over hem dromen ook haha!