wat moet ik nu eigenlijk doen?

Oke, sinds het begin van het jaar trek ik op met een vriendinnengroepje (een paar gingen al met elkaar om), maar het voelt alsof ik er net buitenval en dat is super irritant (denk aan letterlijk buitensluiten ik sta ergens en dan in een keer wordt ik uit het rondje gewerkt door een ander en kan ik er niet meer bij staan (en het kan dat ze dat grappig bedoelen maar k weet het nii zo zeker). ook voelt het alsof ze niet naar mij luisteren, en dat ze mij minder belangrijk vinden… dat is te merken aan dat ze ineene iets anders gaan doen als ik met ze praat… Ook zit ik naast gwn een meisje(j.) niet uit de squad, en de andere meisjes zitten allemaal wel naast elkaar (we zijn met zes maar het meisje dat alleen is is best sterk ook in de groep) waardoor ik als er groepjes worden gemaakt er niet bij hoor bijv. met een groepje van vijf (dat gebeurt heel vaak) omdat ze er van uitgaan dat ik dan met j. ga en met andere uit de klas met wie k nii eens omga… ik weet gewoon niet wat ik moet doen help me…

ik zou geen moeite meer in die groep steken als ik jou was, want dat doen ze blijkbaar ook niet voor jou. ’
Zoals ik het lees lijkt het in ieder geval niet alsof ze jou als vriendin beschouwen. Als jij nog verder moeite blijft doen, dan doe je jezelf daar geen plezier mee.

Ja das ook maar tegelijkertijd zijn het niet van zon arrogante bitches ofzo, het lijkt alsof ze het soms nii eens doorhebben… En buiten dat ze gemeen doen zijn ze soms erg aardig (en nu klinkt het alsof ik je mening in twijfel breng dat bedoel ik nii zo) maar ik zit met gemengde gevoelens

Praat er over met ze, als er niks veranderd zou ik er als ik jou was geen moeite meer in steken. Vriendinnen horen je niet steeds zo buiten te sluiten, ook al doen ze soms aardig…

Ik snap je echt volkomen. Ik heb zelf ook zoiets gehad alleen bestond mijn vriendengroep uit jongens en meisjes. Iedereen daar kreeg dus een relatie met elkaar, en ik kende hun allemaal nog niet zo lang. In ieder geval iedereen liet me vallen om het zo maar te zeggen, toen was ik er op een gegeven moment ook wel klaar mee. Dusja daar ben ik nu niet meer bij en heb ook niet echt een ‘‘vriendengroep’’ maar wel mensen waar ik mee opstap ga en graag bij ben.

In jou geval zou ik ook gewoon weg gaan. Of eerst met ze praten zoals hierboven al gezegd is. Soms aardig doen is niet echt vaak lijkt me.

Ja das ook echt thanks <3