Wat moet ik nu eigenlijk doen? (werk)

Hai, ik heb jullie hulp nodig. Ik weet trouwens dat een algemeen topic bestaat voor bijbaantjes maar ik weet zeker dat ik dan nauwelijks reacties zal krijgen.

Ik heb ongeveer 2 jaar lang in een pretpark gewerkt, en vandaag heb ik daar ontslag genomen omdat het daar erg afhankelijk is van het weer, en elke keer als het regende, hoefde ik niet te komen. Dat is niet fijn aangezien ik het geld nodig heb.

Daarom ben ik 2 weken geleden gaan solliciteren bij de La Place, daar ben ik aangenomen en ik heb er net 5 daagjes gewerkt. Ik dacht het perfecte baantje te hebben gevonden maar dat viel weer tegen toen ik hoorde dat het daar ook weer afhankelijk is van het weer. Daar is het juist van belang dat het minder mooi weer is, omdat mensen dan liever binnen zitten. Hier heb -weer- geen vastigheid. (lees: bijna zomer, NOG minder mensen zullen de La Place bezoeken → ik word vaker afgebeld)

Eergister heb ik gesolliciteerd bij een supermarkt dicht bij mijn huis. Vandaag had ik mijn sollicitatiegesprek, maar die vrouw vond dat ik te weinig beschikbaar was (lees: maandagen + vrijdagen), dat snap ik ook wel. Ik wil heel graag bij deze supermarkt werken aangezien hij zo dichtbij is + een (veel) hogere loon + ik heb vastigheid en daar heb ik echt behoefte aan.

Probleem is: ik wil de La Place helemaal niet laten gaan, het is eeeerg leuk werk en ik heb superleuke collega’s. Ik weet bijna zeker dat het bij de supermarkt minder zal zijn qua gezelligheid maar daar heb ik dan iig vastigheid + hogere loon. Ik wil beide baantjes houden maar ik weet niet hoe ik dat moet oplossen.

Ik ben al gegaan naar mijn baas van de La Place en dankzij haar hoef ik op vrijdagen niet te werken, maar dat blijkt niet genoeg te zijn. Ik moet er in ieder geval nog 1 dag vrij nemen zodat ik word aangenomen bij de supermarkt.

Nu durf ik mijn baas (la place) niet te vragen voor NOG een dag vrij. Ik had me eerst beschikbaar gesteld voor 6 dagen in de week, en nu ‘maar’ 4 dagen. Nu zit ik ook in mijn proeftijd en ik ben echt bang dat ze me zal ontslaan… Ik durf het niet eens te vragen. Ik moet de supermarkt voor woensdag opbellen en vertellen of ik vaker beschikbaar ben of niet…

Wat moet ik nu doen?
Echt suuuuuuuuuuuuuperbedankt als je dit helemaal hebt gelezen! :pensive:

Gewoon vragen en je verhaal uitleggen.

Ja, dat is echt kut zulke dingen (ervaring) Maar toch gewoon uitleggen. Als ze het niet begrijpen kiezen. Uiteindelijk kom je op de plek waar je hoort :slightly_smiling_face:

Is La place echt zo afhankelijk? Nee toch, mensen willen altijd wel eten, volgens mij valt het wel mee.
Kies het leukste baantje :slightly_smiling_face: Al verdien je nog zo veel, je moet het er wel naar je zin hebben.

Beide keren eens met MJ555.

Nouja, ik kom er elke dag en al die mensen zijn (bijna) allemaal 20+ers… dusja. :’) La place is zoooveel leuker, kan ik nu al zeggen maar de supermarkt heeft meer te bieden.

Uuuugh ik haat dit. :frowning_face:

Je hebt gelijk, maar ik bedoel, ik heb vandaag van 8 tot 1 gewerkt. Dat is niks. En ik ben 17 en verdien maar iets van 2.95 ofzo, geen geld. En daarbij moet ik van mijn baas uitgaan dat ze me in de toekomst NOG minder vaak inplant… :S

ik zou kiezen voor wat jij het leukste baantje vindt,

Ik wil jullie even bedanken meiden, dank voor de reacties!

Maar ik wil ze beiden houden :’(

uuuuuuuuuuup

Goh wat een kutkeuze moet je maken zeg! Ik zou het gewoon vragen aan je baas, kan het? Great! Als het niet kan zou ik la place laten vallen en naar de supermarkt gaan.

Dankjewel. Volgens mij moet ik dat gewoon doen. Ik hoop echtechtecht dat mijn baas hier niet een groot probleem van maakt =(

als je 2.95 verdient zou ik zeggen tegen je baas: ik wil loonsverhoging of ik ga hier weg, want ik kan een baan vinden waar ik meer verdien? is die het daar neit mee eens dan heb je nog een baantje bij de hand liggen…

Maar denken jullie dat er een kans is dat mijn baas het goed vindt als ik nog 1 dag minder werk? :’) Ik heb hoop nodig.

Waarvoor ben je aangenomen dan? Zochten ze specifiek iemand die veel dagen kon werken of heb je dat uit jezelf aangeboden?

Ehm ik had het zelf aangeboden, maar ze zochten sowieso mensen. Ze vertelde me ook dat ze ‘blij’ was dat ik zoveel dagen beschikbaar was, maar ze plant me voor deze week 3 dagen in. Namelijk gister van 8 tot 1, vandaag hetzelfde en zaterdag van 8 tot 6. Terwijl ze me in het begin vertelde dat ik altijd dagen van 8 tot 6 zou moeten werken…

En zoals ik zei, zei ze dat ik ervan moest uitgaan dat ik nog minder vaak zou worden ingepland en dat ze me deze week zo “vaak” had ingepland omdat ik nieuw was en zo dingen snel zou leren…

Ik ben 17 en die mensen die daar werken zie ik sowieso niet als mensen die mijn vrienden zouden kunnen zijn. Ik klink nu een beetje arrogant of zo, maar het zijn echt allemaal jongens van 20+ die school al hebben afgerond en verder meisjes van 22 en ouder. Verder nog iets van 3 vakkenvullers van mijn leeftijd, maar het zijn “maar” 3 mensen dusja.

nou als je minder vaak wordt ingepland in de toekomst dan zullen ze het toch niet zo erg vinden als je 1 dag minder beschikbaar bent (in het kader van ik heb hoop nodig hihi)