wat moet ik nu doen?

ik ben 16 en heb dit jaar examen gedaan, en nu heb ik woensdag mijn diploma uitreiking.
alleen ik heb nu een probleem
tijdens de diploma uitreiking gaan ze bij ons bekent maken wie wel en niet roken enz.
en dan krijgen de mensen die niet roken en prijs of zoiets
nu weten de leeraren niet van mij dat ik op stap gewoon af en toe wel een een sigaretje rook.en mijn ouders (die er dan bij zitten) ook niet. en dat mag ook echt niet! als ze erachter komen word mijn zakgeld gehalveert en krijg ik geen autorijbewijs meer.
niks aan de hand dus zou je zeggen
maar al mijn klasgenoten weten het wel.
en nu ben ik dus bang dat wanneer ik die prijs krijg. (die ik overigens direct wegooi, want ik verdien hem niet) en mensen zijn uit mijn klas die me op dat moment gaan verraden. door dingen te roepen dus.
of dat er wel mensen uit mijn klas het toch aan een leeraar verteld hebben.
en dat dus aangekondigt word. en mijn ouders het dus weten…

voor mijn gevoel kan ik 2 dingen doen:

1. heengaan en hopen op het beste en dat mijn klas zich rustig houdt
    of
  2. doen alsof ik heel ziek ben en er dus niet heen kan (wat ik wel heel graag wil)

ik weet dat dit allemaal mijn eigen schuld is en het best laf is maar mijn ouders mogen er echt niet achter komen

dus wat moet ik doen???

Wat een kloteidee zeg.

Kun je het niet gewoon ontkennen? Doen alsof ze je in de zeik willen nemen?

Waarom de fuck doen ze dat überhaupt op je diploma uitreiking?

Ik zou gewoon aan de leraren vertellen dat je niet wilt dat je ouders het weten.

Wtf, ik rook zelf niet, maar dit vind ik echt wel heel vaag van een school om zoiets te doen :’)
Ik zou er sowieso heengaan, een diploma uitreiking is toch wel zo’n speciaal moment wat je niet vaak meemaakt.
Als mensen uit je klas bijdehand gaan lopen doen, zou ik het gewoon weglachen en doen alsof ze maar lopen te ouwehoeren. Bewijs hebben ze toch niet.

De leraren denken dat ze niet rookt. Haar klasgenoten wel. Daar ligt het probleem namelijk.

Wat een belachelijke kutschool. Dat slaat echt nergens op.

Ik zou de mensen die het weten gewoon duidelijk maken dat je ouders er niet achter mogen komen. En aangezien het bij jou gaat om “af en toe een sigaretje” en niet om kettingroken denk ik dat de meeste realistisch denkende mensen er niet echt een probleem van zullen maken.

Oke, dit is mijn WTF-moment van de dag.

Wie verzint zoiets?!

Dit, wat een belachelijk idee van je school.

Inderdaad, wat een ontzettend dom iets.
Maar zijn er niet meer mensen waarbij dit het geval is? Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat iedereen het aan zijn ouders vertelt, toch? Ik denk eigenlijk dat het wel mee gaat vallen, als je klas een beetje loyaal is.

Wat vreeeemd. Wel gewoon naar je uitreiking gaan, is wel heel bijzonder want van je middelbare school slaag je maar een keer (als je niet verder gaat).

Woowww, een wel hele wanhopige manier om jongeren te laten zien dat ‘‘ze maar niet moeten roken’’
Maar natuurlijk moet je naar die uitreiking gaan HET IS JE DIPLOMA UITREIKING zoiet sla je toch niet over?!

Wat een kut school.

Maar miss kan je alvast aan je ouders vertellen dat er morgen misschien wordt verteld dat je rookt maar dat ze zich hebben vergist en dat je alleen maar bij de rokers staat? Zo voorkom je miss al wat ellende.
Ik hoop dat je school het alleen als schrikmiddel gebruikt en het niet echt gaat doen.

Wat is dat voor iets achterlijks van school zeg. Ze hebben er sowieso niks mee te maken wie wel of niet rookt en er kunnen mensen ernstig door in de problemen komen thuis. Als ze een beetje verstand hebben kunnen ze zich dat toch ook wel realiseren?

Ja, wtf is dit zeg.

Dit.
Wtf voor een gek idee is dat van je school. Dat heb ik echt nog nooit gehoord.

Mijn school heeft hier ook mee gedreigd toendertijd.

Echter nooit gebeurd, maar het zou wel een rotstreek zijn geweest.

Ik hoop zwaar voor jou dat het ook gewoon een dreigement is. Ik vind niet dat ze het mogen maken. Het is hun probleem niet. Het is je eigen probleem als je rookt, niet van de school of je ouders.

Gewoon keihard ontkennen dan maar… Wat een belachelijk iets zeg

Ik noem dit gewoon privacyschending, wat is dit voor iets debiels. Beetje voor de hele school bekend maken wie iets wel doet en wie iets niet doet?

Ik zou maar gewoon ontkennen. Ik denk dat er niet heel veel anders op zit.

Ik zou trouwens ook even naar de directeur oid stappen om aan te geven dat dit iets belachelijks is…