Wat moet ik nou?

Anderhalf jaar lang ging ik met hem. Het was allemaal best wel moeizaam in het begin en hij had moeite met het `relatie` idee omdat het met zijn ex zo fout was gelopen. Uiteindelijk is hij daar overheen gestapt en hebben we een relatie gekregen! Het ging allemaal steeds beter en beter tussen ons totdat ik erachter kwam dat hij nog contact had met zijn ex? geen probleem niet erg maar hij verborg het voor me en dat maakte me onzeker. Ik ben met hem gaan praten en dat hebben we helemaal uitgepraat en er was niks aan de hand. Vanaf toen ben ik heel onzeker geworden en bang geworden om hem kwijt te raken dus wat deed ik… ik ging hem veel whatsappen en doordat ik zo onzeker was en hij niet altijd snel reageerde bleef ik uit angst maar whatsappen. ik begon te merken dat hij het vervelend vond en wou met hem praten. Het is voor hem heel moeilijk om over gevoelens te praten en we hebben het dus niet echt goed uitgepraat. 1,5 tot 2 weken laten whatsappte hij om te zeggen dat ie me wou praten en merkte al dat er iets niet goed zat. ik belde hem op en vroeg of hij langs wou komen of dat ik langs zou komen. hij stelde voor om naar mij toe te komen. Hij kwam bij me zitten pakte mijn handen en vertelde me dat het verliefde gevoel weg was. hij zei dat het niet aan mij lag maar zo voelde het wel een beetje. Het was heel raar allemaal want hij is de hele avond bij me gebleven en heeft me zien huilen en heeft me getroost. de manier waarop hij mijn handen vasthield hoe hij me aankeek voelde gewoon niet alsof het over was! Zie ik het verkeerd of is het nog niet weg ? naja goed ik was verdrietig at slecht en sliep slecht want ik hou egt ontzettend veel van hem. na een paar dagen heb ik voor mezelf gekozen om me eroverheen te zetten en dat lukte redelijk goed.

Toen ik in het weekend de kroeg in ging bleek hij er ook te zijn. Niet erg maar het maakte het een beetje moeilijk ik zei hem gedag vroeg hoe het met hem ging en ben toen met mijn vriendinnen de dansvloer opgegaan. op het gegeven moment kwam hij naar me toe en begon tegen me te praten dat hield hij even vol en ging terug naar zijn eigen vrienden. dat gebeurde een paar keer en toen tijdens het praten pakte hij mijn hand en begon echt weer met mij te flirten en we hebben heel goed gepraat daarna. Ik hield in het begin af maar toen hij me vroeg hem aan te kijken toen kwam gewoon dat kusmoment en dat gebeurde dus ook. hij vroeg of ik met hem mee naar huis wou zodat ik niet alleen hoefde te fietsen door het donker(mijn vriendinnen? waren hem gesmeerd). dus ik met mijn stomme hoofd ja gezegt en ben met hem meegegaan. Je stelt je een nacht met een jongen altijd voor als in films… vaak gebeurd dat niet maartog nu wel. het was zo speciaal en zo fijn en de volgende ochtend werd alles ineens heel erg ongemakkelijk we waren allebei verward en wisten het niet meer. hij zei dat hij tijd nodig had om na te denken want hij voelde nog wel aantrekkingskracht maar geen liefde meer zei die… Maar iedereen om me heen zei dat het zeker niet alleen aantrekkingskracht was maar gewoon liefde op de manier hoe we samen deden enso.

Nu is het 1,5 week verder en hij heeft niks meer laten horen. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen ik wil hem terug en weet zeker dat de liefde nog niet helemaal over is. ik weet niet of ik wat van me moet laten horen of hem met rust laten ik wil hem niet kwijt?

Hoop dat er mensen zijn die misschien ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt en mij advies kunnen geven?

Ik snap je verhaal niet helemaal, na die avond ben je met hem meegegaan en hebben jullie seks gehad, of niet?

Hij zei dat hij niet meer verliefd op je is en geen liefde meer voelt. Maar toch doet die nog wel heel lief tegen je en hield die je handen vast en kuste jullie enzow. Ik denk dat hij wel meent wat hij zei over verliefd zijn. Maar je houd toch altijd een zekere zwak voor iemand waar je verkering mee hebt gehad. Misschien vind die het moeilijk je ‘echt’ compleet los te laten.
Mijn advies is om een poosje geen contact te hebben. Ik denk niet dat jullie (nu al) als vrienden kunne omgaan. Omdat jij hem nog wel leuk vind, en hij niet meer. Voor jou betekend waarschijnlijk elk aardig woord en lief gebaar hoop. Doe even afstand van elkaar en kijk hoe het dan loopt…

Hij is niet meer verliefd, maar voelt gewoon nog lichamelijke aantrekkingskracht. En omdat jij nog een erge zwak voor hem hebt, ga je daar gemakkelijker in mee dan anders.
Ik zou hem een tijdje met rust laten, helemaal. Hoe moeilijk dat ook is, maar gewoon doen tot je geen verliefde gevoelens meer voor hem hebt. Het is niet gek om een zwak te houden voor je ex, maar je moet je ook niet zo laten bespelen.

Ja we hebben idd sex gehad. Het is allemaal nogal ingewikkeld omdat we ook nog eens in dezelfde vriendengroep zitten. Bedankt voor je reactie!!

Wat lastig! Ik denk dat hij je echt niet meer leuk vind, anders zou ie het zeker niet met je uitmaken. Eerlijk gezegd vind ik wel dat ie je een beetje gebruikt heeft, hij kon wel nagaan dat jouw gevoelens nog niet volledig weg waren sinds hij het uitmaakte. Probeer over hem heen te komen, hij is jou niet waard als hij seks met jou heeft en vervolgens niks meer laat horen! Sterkte <3