Wat moet ik nou????

Ik heb al 2 jaar een vriend, ik heb met hem begin van dit jaar een vakantie geboekt naar malta.
Ook wilde ik graag met een vriendin op vakantie en heb dat ook wel eens tegen hem gezegt, dat ik dat zou willen.
Nou was ik met een vriendin en we hadden het over ‘op vakantie gaan’. na wat praten besloten we eens op internet te kijken. Een paar weken daarna hadden we een vakantie geboekt naar Lloret.
Ik had het achter mijn vriend z’n rug om geboekt, wat natuurlijk erg dom is achteraf!!!
Ik was bang voor de reactie van mijn vriend dat hij zou zeggen, dat ik niet genoeg geld had om 2 keer op vakantie te gaan.
Dus daarom heb ik het niet verteld, en eigenlijk gewoon domweg de vakantie geboekt.
Ik heb het na de boeking tegen mijn vriend verteld en hij was er geen voorstander van, we kregen ruzie en niet omdat ik het volgens hem niet kon betalen maar omdat hij niet wil dat ik met een vriendin ( dus met z`n 2e ) naar Lloret ga.
Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Mijn vriend kan er niet tegen dat ik daar heen ga, hij is veel te bang dat er wat met me gebeurd. We zijn maar met z`n 2e. En Lloret is natuurlijk feesten, drinken alle middelen zijn er om verliefd te worden!
Hij zegt dat hij mij wel vertrouwd maar de omgeving daar niet.
Als ik besluit om er wel heen te gaan, maakt hij het uit.

Lieve lezeressen! Wat moet ik doen???
Ik ben zo aan het twijfelen… ik weet het echt niet meer!!!
Ik wil niet kiezen, want zo voelt het.
Ik wil mijn vriend niet kwijt, en mijn vriendin niet kwetsen…

Wow dat is best wel handig ja.

Ik vraag me af of je vriend het echt meent dat hij bang is, of dat het een cover is omdat hij er behoorlijk van baalt dat jij opeens met iemand anders op vakantie gaat en niet met hem. Ik kan me zo voorstellen dat hij er niet om wilt zeuren en daarom op een ander punt zegt dat hij het niet wil hebben.

Wat je moet doen weet ik niet.

Praten in ieder geval. Met je vriend maar ook met je vriendin. Excusses aanbieden.

Ik hoop dat deze vraag niet al te lullig uitvalt: Waarom heb je eigenlijk 2 vakanties geboekt als je er maar 1 kan betalen?

Uitmaken als je wél gaat? Je kan moeilijk niet gaan want je hebt alles al geboekt enzo!

Als alles wel goed gaat, ga ik dus 2 x op vkaantie…
Ik wilde met mijn vriend en met mijn vriendin dus 2x op vakantie, en dat kan ik wél betalen… anders zou ik het niet doen haha!

Aahhh wat lastig :frowning_face:… Zou nog een keer goed met hem praten inderdaad en hem de kans geven om te laten zeggen wat hem écht dwars zit.

x

Ik vind het een beetje raar dat hij het meteen uit wil maken als je op vakantie gaat met je vriendin. Ik bedoel als hij je vertrouwd en jij je ook niet misdraagd dan is er toch niks aan de hand? Natuurlijk is alleen met een andere vriendin naar lloret niet zo handig, maarja om het daarvoor meteen uit te maken is ook weer zo wat. Leg hem uit wat je daar van plan bent en dat je het een beetje raar vind als hij het om die vakantie uit wil maken.

Kennelijk vertrouwt hij je niet genoeg als hij het uit wil maken als je gaat. Er zijn geen ‘middelen’ om verliefd te worden, je moet alleen jezelf in de hand houden wat betreft drinken en niet naar andere jongens kijken (als je genoeg van je vriendje houdt, kan je dat ook doen).

Misschien moet je nogmaals met hem praten.

Nou lekkere vriend heb jij, dan kun je dus nooit op vakantie, want stél je voor dat er wat gebeurd.
Als het mijn vriend was geweest had ik mn een slag voor zn harses gegeven, haha.
Hier heb je niet veel aan denk ik :pensive:

Wow, wat zou ik kwaad zijn als mijn vriend zoiets zei. Praat nog eens goed met hem, maar als hij blijft volhouden dat hij het uitmaakt als jij gaat, zou ik toch eens goed nadenken of hij jou wel waard is. Er moet toch vertrouwen zijn in een relatie.
Maar ik zou zeker en vast goed op je strepen staan, hij overdrijft echt wel.

Ik zou eens samen met je vriend en vriendin praten wat er nou precies de bedoeling is, en wat er gaat gebeuren. Maar aan de ene kant snap ik ook niet waarom je twee vakanties boekt als je er maar een kan betalen. Je kan natuurlijk ook een vakantie annuleren, en de volgende vakantie gaan met diegene.

je vriend heeft gelijk… je moet niet met zijn 2en naar loret gaan dat is gewoon stom en vooral als je beide meisjes bent… en alsje er al geen geld voor heb hoe wil je de dingen daar betalen… ik snap dat het lullig is voor je vriendin maar straks worden jullie meegenomen of zo… en je vriend doet dit alleen omdat hij van je houdt en dat er niks met jou gebeurd… ik zal even met beide praten als ik jou was… EN NIET NAAR LORET GAAN!

Ik kan me de reactie van jou vriend wel voorstellen. Ik heb het idee dat hij jou niet vertrouwd omdat je op vakantie gaat met je vriendin. Als ik jou was zo ik proberen om hem te overtuigen dat er daar niks kan gebeuren en dat je elke dag belt of een smsje stuurt om te laten weten dat alles goed is. Vertel hem ook dat als je dan terug komt van vakantie het jullie relatie waarschijnlijk alleen maar sterker maakt. Succes ermee!

Hoe onveilig het daar ook is, het uitmaken als je toch gaat vind ik chantage.
Als hij echt van je zou houden ( ik zeg niet dat dat niet zo is maar dat vind ik ) zou hij je gewoon op vakantie laten gaan met je vriendin en dan regelmatig contact houden ofzo.
Ik zou zelf gewoon gaan, als mijn vriend vindt dat hij het uit moet maken omdat ik op vakantie ga moet hij dat helemaal zelf weten.
Ik vind het echt onzin dat hij het dan uitmaakt.
Hij kan bezorgt zijn wat ook begrijpelijk is, maar om het uit te maken omdat je op vakantie gaat vind ik stom, dat is gewoon chantage.

Ik vind het chantage, sorry hoor, maar als je een vriend of vriendin hebt, gun je hem/haar toch een leuke tijd?. Als ie het daarvoor uit gaat maken, vind ik het wel erg lame. En ik denk dat hij gewoon écht te bang is dat jij vreemd zou gaan, of dat je zo dronken word, dat je met jan en alleman het bed in duikt. Maar, 2 jaar is wel een hele lange tijd… Misschien moet je met hem erover praten, écht goed!

Edit; Hoe is het gegaan trouwens? want zie pas nu dat het van 11 mei was XD