Hoi iedereen,
De laatste tijd ben ik best wel down, en het komt door mijn vriendinnen. Nou ja, niet direct door wat ze tegen me zeggen enzo, want ze doen opzich nog wel aardig, maar er is gewoon iets veranderd. Ik heb twee “beste” vriendinnen op school. Vorig jaar was het er maar eentje, N, waar ik alles mee deed. We hebben nog wel een vriendinnengroepje daarbij, maar binnen dat vriendinnengroepje waren wij altijd samen. Toen kwam M daarbij, en ik eerste instantie kon ik daar niet zo goed tegen. Ik geef heel veel om N, en het leek toen net alsof zij door M een beetje van mij weg gedreven werd. M kende N al, vandaar. Nou, daar heb ik het met hun beiden over gehad, het bleek allemaal helemaal niet zo te zijn zoals ik dacht en we zijn met z’n drieën echt hartstikke goede vriendinnen geworden. Ik heb zelfs met M (N mocht niet mee van haar ouders) in de zomervakantie samen een vakantie geboekt en we spraken heel veel af.
Maar de laatste tijd doet M een beetje vaag tegen mij. Ik weet niet wanneer het erin geslopen is, maar ze vertelt me niets meer. En als ik er dan naar vraag (“Hee M, wat was er nou daar en daarmee?”), dan is het “nee laat maar, niet belangrijk” of “Hmm nee niks hoor.” En zo vertelt ze me helemaal niks meer… Ze trekt nu wel heel veel met N op, en op zich maakt dat mij niet uit, maar het is ook net alsof ze mij er niet bij wil hebben. Ik weet niet waarom ze zo doet en wat ik fout gedaan zou hebben, maar ik wil het wel weten. Heb dan ook al een aantal keer gevraagd of er iets is, of dat ik iets fout gedaan heb, maar dan is het steeds “nee er is niks!”. Nu snap ik er niks meer van.
Ik baal hier heel erg van, want ik wil geen van beiden kwijt (M en N allebei niet), maar ik kan er nu ook niks aan doen want ik weet niet wat er nou is. En van die vakantie is ook al 200 euro betaald, en nu begon ze er vanochtend ook over dat ze er nog niet voor gespaard had en dat dat allemaal heel lastig werd. Ik hoop echt heel erg dat ze me hier niet mee laat zitten en dat het weer wordt als eerst, maar ik kan hier zo niks mee.
Sorry voor al mijn gezeur, maar hebben jullie advies, ook maar enig idee wat ik zou kunnen doen? Want hier word ik echt heel down en depri van, ik maak me er echt enorm veel zorgen om. Ik kan wel met andere mensen om gaan, maar dat wil ik niet, ik wil gewoon dat het weer wordt zoals het is.
Liefs, xx