Wat moet ik nou met ze?

Hoi iedereen,

De laatste tijd ben ik best wel down, en het komt door mijn vriendinnen. Nou ja, niet direct door wat ze tegen me zeggen enzo, want ze doen opzich nog wel aardig, maar er is gewoon iets veranderd. Ik heb twee “beste” vriendinnen op school. Vorig jaar was het er maar eentje, N, waar ik alles mee deed. We hebben nog wel een vriendinnengroepje daarbij, maar binnen dat vriendinnengroepje waren wij altijd samen. Toen kwam M daarbij, en ik eerste instantie kon ik daar niet zo goed tegen. Ik geef heel veel om N, en het leek toen net alsof zij door M een beetje van mij weg gedreven werd. M kende N al, vandaar. Nou, daar heb ik het met hun beiden over gehad, het bleek allemaal helemaal niet zo te zijn zoals ik dacht en we zijn met z’n drieën echt hartstikke goede vriendinnen geworden. Ik heb zelfs met M (N mocht niet mee van haar ouders) in de zomervakantie samen een vakantie geboekt en we spraken heel veel af.

Maar de laatste tijd doet M een beetje vaag tegen mij. Ik weet niet wanneer het erin geslopen is, maar ze vertelt me niets meer. En als ik er dan naar vraag (“Hee M, wat was er nou daar en daarmee?”), dan is het “nee laat maar, niet belangrijk” of “Hmm nee niks hoor.” En zo vertelt ze me helemaal niks meer… Ze trekt nu wel heel veel met N op, en op zich maakt dat mij niet uit, maar het is ook net alsof ze mij er niet bij wil hebben. Ik weet niet waarom ze zo doet en wat ik fout gedaan zou hebben, maar ik wil het wel weten. Heb dan ook al een aantal keer gevraagd of er iets is, of dat ik iets fout gedaan heb, maar dan is het steeds “nee er is niks!”. Nu snap ik er niks meer van.

Ik baal hier heel erg van, want ik wil geen van beiden kwijt (M en N allebei niet), maar ik kan er nu ook niks aan doen want ik weet niet wat er nou is. En van die vakantie is ook al 200 euro betaald, en nu begon ze er vanochtend ook over dat ze er nog niet voor gespaard had en dat dat allemaal heel lastig werd. Ik hoop echt heel erg dat ze me hier niet mee laat zitten en dat het weer wordt als eerst, maar ik kan hier zo niks mee.

Sorry voor al mijn gezeur, maar hebben jullie advies, ook maar enig idee wat ik zou kunnen doen? Want hier word ik echt heel down en depri van, ik maak me er echt enorm veel zorgen om. Ik kan wel met andere mensen om gaan, maar dat wil ik niet, ik wil gewoon dat het weer wordt zoals het is.

Liefs, xx

Moeilijk, probeer toch met ze te praten!

Ja dat wil ik best, maar ik ben bang dat ze dan alleen maar gekker van me worden, en dat wil ik niet bereiken. D:

iemand nog meer ideeën? Ik ben nogal radeloos…

Dit had ik ook toen ik vroeger een vriendinnengroepje met twee meiden was. Nouja, uiteindelijk kwam het vooral omdat ik te anders was. We zijn ook uit elkaar gegroeid, en na een jaartje ongeveer ben ik weer bevriend geraakt met de ene, de andere niet. Maar de andere is inmiddels ook echt niet meer mijn type. Maar sorry, ik heb geen tips voor je.

@Radiomonsterrrr ja ik ben eigenlijk helemaal niet verschillend van ze, en de ene is ook echt mijn beste vriendin waar ik echt in alles wel op lijk eigenlijk. En tja, de ander eigenlijk ook wel, daarom is het zo raar dat ineens uit het niets niet meer tegen me wil praten ofzo… Maar bedankt!

^Ik snap dat het heel vervelend voor je is… Ik weet eerlijk gezegd niet of je wel met ze moet praten, want ik merkte van mijn vriendinnen toendertijds dat ze dat alleen maar irritant vonden, dat ze vonden dat ik zeikte. Eigenlijk is de beste tip die ik kan geven: niet veranderen, blijf jezelf en ga je niet aanpassen zodat ze toch weer zo tegen je gaan doen.

Je kan aan beide wel eens vragen of er echt niets is, en of je reis nog doorgaat met M. Maar niet daarover blijven doordringen, want dat gaan ze inderdaad alleen maar irritant vinden…
Misschien is er echt niets en doen ze het onbewust, en dan vinden ze het vast ook niet lastig dat jij hen vertelt wat er mis is, aangezien ze je dan niet slecht willen doen voelen.

Is er opeens iets gebeurd waarvan je denkt “Dat kan het misschien wel zijn” als je echt nadenkt? Of was het uit 't niets?

@Radiomonsterrrr
Hmm ja daar ben ik nu dus ook bang voor, dat ze me alleen maar super irritant gaan vinden en dat is al helemaal niet mijn doel. Ik focus me nu gewoon zo veel mogelijk op andere dingen enzo. Dank je wel voor je advies! (:

Misschien moet je gewoon eens afwachten… misschien is het gewoon een tijdje even minder om de één of andere reden, en is het straks allemaal weer goed.

Ik heb dat ook wel een beetje, dat een vriendin van me niets meer tegen me zegt. Het is idd verschrikkelijk storend, dan hoor ik via via weer hoe het met haar gaat. En als ik vraag: ‘Hoe gaat het met *haar crush*’ zegt ze: ‘Ja goed hoor.’ terwijl ze me echt wel wat fatsoenlijks kan vertellen.
Maar ja, af en toe groei je ook uit elkaar. Soms kan de vriendschap het hebben, maar vaak ook niet.

nee eigenlijkwas het echt praktisch uit het niets. Het is ook niet dat ze me opvallend negeert ofzo, maar gewoon echt veel,véél minder spontaan, en dat vind ik zo kut… D: Eerst kwam ik ook echt suuuupervaak bij haar thuis, en nu ben ik er al minstens een maand niet meer geweest… ):

Ja ik heb dus hetzelfde, ook met die crushes. Dan vertelt ze het iedereen, en dan vraag ik: ‘oh wat is er gebeurd?!’ (heel enthousiast, ik wil het ook graag weten), en dan is het van: ‘oh nee niks.’ en dan denk ik echt van: “AAAARGJHDKJGDLK VERTEL HET ME NOU GEWOON!”
Maar ook als ik haar heel enthousiast vertel over een van mijn crushes ofzo, dan is het van: “Leuk (:” en dan niks. Terwijl ze eerst juist wel heel enthousiast erover was enzo…

En ja, ik zou er enorm van balen als we uit elkaar zouden groeien, maar we zitten ook nog met die vakantie, daar is gewoon al 200 euro van betaald die we niet meer terug kunnen krijgen… ><

Ik herken dit heel erg! Heb precies hetzelfde gehad met een vriendinnengroepje, op een gegeven moment werd ik echt genegeerd en toen heb ik er iets van gezegd. Daar kwam een hele ruzie van en ik ga nu ook niet meer met ze om helaas. Maar goed, daar heb je ook niets aan natuurlijk.
Ik hoop voor je dat het goed komt, maar als een vriendschap echt verwatert dan kun je beter je tijd besteden aan vriendinnen die wel echt enthousiast zijn en het leuk vinden om met je om te gaan. Heel vervelend van die vakantie sowieso mochten jullie ruzie krijgen. Succes!

Dat is wel vreemd. :confused:
En als je vraagt om iets te gaan doen, wat antwoordt ze dan?

misschien moet je eens met beide afspreken en er dan over praten?

dan reageert ze de laatste tijd van: ‘pff ja dat wordt lastig want het is de laatste tijd zo druk met school en zo en tsja ik weet het niet…’ Alsof ze me niet hard wil afwijzen, maar ook niet met me af wil spreken… Terwijl ze wel gewoon met andere vriendinnen afspreekt en zo. Ik vind het ook zo vaag…

ja gister heb ik er met de ene over gepraat, en die zei dat haar niks opgevallen was. Zoiets dacht ik al, want het valt ook helemaal niet heel erg op maar het voelt gewoon niet goed.

Ja, precies.
Zou er voor die vakantie trouwens echt helemaal niets anders geregeld kunnen worden (als jullie bijvoorbeeld echt ruzie krijgen of zo)?

In de eerste instantie gaat het natuurlijk niet om de vakantie, maar je moet ze er echt allebei op aanspreken. Dus nu de andere nog :slightly_smiling_face:
En misschien helpt het om weer eens wat leuks te doen met zijn drieën. Gewoon naar de bioscoop, uitgaan, logeren, films kijken, enzovoort.