Wat moet ik nou doen?

Hoi allemaal,
Ik ben erg goed bevriend met een jongen uit mijn klas,
Ik ben heel vaak bij hem thuis en andersom ook,
Het voelt altijd heel goed bij hem,
Ik durf hem ook meer te vertellen dan mijn BFF,
Maar ik denk dat ikzelf toch meer gevoelens dan alleen vrienden heb voor hem,
Volgens mij hij niet :frowning_face:
Ik ben bang als ik het hem vertel dat ik hem afschrik,
Ik wil onze vriendschap niet verpesten :frowning_face:
Wat moet ik doen? Iemand advies?

Xoxo Cher

Vragen

Als je wil weten wat hij voor jou voelt, zal je t hem toch moeten vragen

Dat vind ik juist lastig straks verpest ik onze vriendschap en wil hij niet eens meer bevriend zijn

Dit. Nee heb je ja kun je krijgen

En we hebben soms ook echt van die momenten dat we per ongeluk hetzelfde pakken en onze handen tegen elkaar komen of hij woont in de straat tegenover mij en gister ik fietste met hem naar school en we keken toen we splitste allebei tegelijk achterom we blozen dan allebei

En we hebben soms ook echt van die momenten dat we per ongeluk hetzelfde pakken en onze handen tegen elkaar komen of hij woont in de straat tegenover mij en gister ik fietste met hem naar school en we keken toen we splitste allebei tegelijk achterom we blozen dan allebei

Meedoen aan programma Friendzone, kunnen we meegenieten.
Wij kunnen niet oordelen over of hij je leuk vind of niet, als je het echt wilt weten dan moet je het hem vragen en ja, daar zitten consequenties aan. Dus, vind je het het waard om een vriendschap op het spel te zetten of niet?

Nou ja best wel eigenlijk we zitten al 10 jaar bij elkaar in de klas

Zou lichtelijk proberen te flirten en kijken hoe die daarop reageert, hem net iets langer aankijken, zijn arm vastpakken, flirterige opmerkingen, zeggen dat hij lief is en hem knuffelen;p noem maar wat dingetjes maar misschien kom je er zo meer achter?

Ik zou beginnen met gewoon een beetje flirten, kijken hoe hij daar op reageert. Ik heb zelf ook lang een beste vriend gehad en dat is ook een relatie geworden maar dat ging “vanzelf” zeg maar haha. Anders zul je het echt moeten vragen

Vragen of negeren.

Doet me beetje denken aan Plain Jane.

hem eerlijk de waarheid gaan vertellen…

Ik heb dat probleem ook gehad met mijn beste vriend. We durfden het beide niet te zeggen en ik ging op een gegeven moment verdee met mijn leven met de gedachten dat hij geen relatie wilde. Een paar weken later biechtte hij toch op dat hij me leuker als leuk vond. Dat moment heeft juist onze vriendschap verpest. Je kan dus beter gewoon eerlijk zijn.

Is misschien vaag geformuleerd maar ik geeef de schuld aan mijn telefoon.

mijn vriend had dat ook, toen we vrienden waren. Ik had toen een ander vriendje, maar dat liep niet lekker. (Veel onnodige ruzies die nergens over gingen)
Hij besloot om het mij toch te vertellen. Het was even zwaar en awkward, omdat ik bezet was. Maar toen dat uit ging (paar maandjes later), liet ik dat idee eens door mijn hoofd gaan. :flushed: Dat was 2003 en 2,5 week geleden zijn we in het huwelijksbootje gestapt. Dus was toch niet zo’n slecht idee, hihi.

Je heb altijd een kans dat een vriendschap kapot gaat. Al is het niet door uitgesproken woorden, kan het door niet uitgesproken woorden komen. Als jij dit gevoel niet kan afschudden (of accepteren dat het nooit zal gebeuren en hier vrede mee hebben), dan zal je merken dat je op deze manier ongelukkig wordt. Want je kan niet verder, omdat jij hem leuk vind, maar hij jou niet. Dat zorgt voor wrijving, dat wil je niet, maar dat gebeurd wel.
Ik weet zeker, 100% zeker (wist ik direct toen we wat kregen) dat als ik zijn liefde niet kon beantwoorden, dat we geen vrienden meer zouden zijn. En hij was mijn beste vriend (ook al had ik iets van 11 jaar een beste vriendin, vertelde ik hem zoveel meer), dus ik stond aan de andere kant van jouw situatie.
Succes!