mijn vriend had dat ook, toen we vrienden waren. Ik had toen een ander vriendje, maar dat liep niet lekker. (Veel onnodige ruzies die nergens over gingen)
Hij besloot om het mij toch te vertellen. Het was even zwaar en awkward, omdat ik bezet was. Maar toen dat uit ging (paar maandjes later), liet ik dat idee eens door mijn hoofd gaan.
Dat was 2003 en 2,5 week geleden zijn we in het huwelijksbootje gestapt. Dus was toch niet zo’n slecht idee, hihi.
Je heb altijd een kans dat een vriendschap kapot gaat. Al is het niet door uitgesproken woorden, kan het door niet uitgesproken woorden komen. Als jij dit gevoel niet kan afschudden (of accepteren dat het nooit zal gebeuren en hier vrede mee hebben), dan zal je merken dat je op deze manier ongelukkig wordt. Want je kan niet verder, omdat jij hem leuk vind, maar hij jou niet. Dat zorgt voor wrijving, dat wil je niet, maar dat gebeurd wel.
Ik weet zeker, 100% zeker (wist ik direct toen we wat kregen) dat als ik zijn liefde niet kon beantwoorden, dat we geen vrienden meer zouden zijn. En hij was mijn beste vriend (ook al had ik iets van 11 jaar een beste vriendin, vertelde ik hem zoveel meer), dus ik stond aan de andere kant van jouw situatie.
Succes!