Wat moet ik mijn vriendin zeggen?

Sinds een paar dagen vind mijn bff een jongen leuk, dat vertelde ze mij gisteren. Ze was echt helemaal blij, hij had haar msn & haar nummer gevraagd, dus dat leek allemaal wel goed te zitten.

Een andere vriendin van mij kent die jongen heel goed, en ik wist van haar dat een ander meisje hem ook leuk vond. Dus ik vroeg aan haar of die jongen dat andere meisje ook leuk vond maar dat was niet zo. Toen ze vroeg waarom ik dat vroeg had ik haar verteld van mijn bff die die jongen leuk vind, en eerst geloofde ze dat helemaal niet, maar toen smste ze die jongen of hij mijn bff leuk vond,(niet letterlijk zo hoor, maar anders word het een te lang en vaag verhaal) en toen bleek dat dat dus helemaal niet zo was en hij bedoelde al die dingen helemaal niet zo.

De volgende dag gaf mijn bff die jongen een knuffel en later ging hij ook tegen haar praten dus zij (en andere vriendinnen van ons ook) dacht dat dat hij haar ook wel leuk vond en ze was helemaal blij, (nogal logisch haha).

Maar later toen ik dat die andere vriendin van mij verteld had, had zij aan die jongen gevraagd: had jij met *naam van mijn bff* geknuffeld? En hij zei van: ja zij knuffelde mij, vond ik wel echt raar maar ik moet niks van haar… Of zo iets.

Ik vind dat echt heel zielig voor mijn bff maar ze weet het zelf niet. Aan de ene kant vind ik dat ik haar niets moet zeggen. Want dan word ze boos op die jongen, en waarschijnlijk ook op mijn vriendin. En dan is ze natuurlijk super ongelukkig enzo en dat wil ik mijn bff niet aan doen.
Aan de andere kant; nu vind ze hem pas een paar dagen leuk. Als ik het haar nu zeg is ze er sneller overheen dan wanneer ze er pas over een paar weken ofzo achter komt, en als ze al die tijd denkt dat die jongen haar leuk vind dan komt de klap veel harder aan.
Maar ik voel me best schuldig als ze er dalijk op een hele botte manier ofzo achter komt, als ik het haar gewoon ook had kunnen zeggen. Maar het kan ook dat hij haar nog leuk gaat vinden en dan verpest ik het dalijk door te zeggen dat hij haar niet leuk vind.
Of als ze zich per ongeluk kei erg voor schut zet tegenover die jongen gewoon omdat ze denkt dat hij haar ook leuk vind.

Sorry het is nogal vaag :stuck_out_tongue: maar wat moet ik doen?:face_with_raised_eyebrow:

Ik zou het haar vertellen, denk dat ze nog veel harder gekwetst word als hij haar afwijst en iedereen weet dat hij haar niet leuk vind het zij hem wel.

Jaa daar heb je wel gelijk in. Maar hoe moet ik dat zeggen? “hij vind je niet leuk.” haha maar dan naai ik wel mijn andere vriendin en mezelf ook wel want ik heb het doorverteld…

Ik zou zeggen dat je van mensen hebt gehoord dat hij haar niet leuk vind, dan zeg je niet letterlijk van “hij vind je niet leuk!” maar dan krijgt ze wel zoiets van “hmmm, misschien moet ik maar even rustig aan doen en wachten op duidelijke dingen die hij doet of hij me wel leuk vind”

Ik weet het niet… Wat als ze helemaal uitflipt? Dat snapik wel want ik heb het doorverteld. Aan 1 iemand. Die ze het zelf ook nog ging vertellen. Maarja, ik wil haar niet boos maken?

Ik zou het haar gewoon vertellen, ze zal denk ik veeeel bozer worden als hij haar afwijst en ze er achter komt dat jij al langer wist dat hij haar helemaal niet wou!