wat moet ik met deze vriendinnen

In de 3de moest ik naar een andere klas. Ik kreeg daar andere vriendinnen en had al een vriend , nou hier is het probleem ik ben altijd veel met me vriend omgegaan ik kende hem langer dan die vriendinnen… mijn vriend betekend veel voor mij en doe veel samen met hem heb ik altijd gedaan… Ik heb wel wat dingen met deze vriendinnen gedaan maar niet veel omdat ze niet altijd even aardig waren. Ze zaten allemaal achter elkaars rug om te kletsen over elkaar en waren niet echt aardig en lieten me af en toe wel eens stikken. Nou kwamen we terug van parijs en ineens waren ze boos op mij dat ik ze liet stikken vanwege me vriend ineens gaan ze er moeilijk over doen met de examens … terwijl ik ook bij hun was wat moet ik met deze vriendinnen??

Laten kletsen. Ik heb vriendinnen die mij waarschijnlijk ook steeds meer buiten sluiten omdat ik vaker met mijn vriendje omga.

Of ze accepteren je hoe je bent, of ze zijn je niet waard.

argh ik heb ongeveer hetzelfde.
maar niet dat ze me laten stikken, maar dat ze vet zeuren over dat ze me nooit meer zien, en dat ik altijd bij mn vriendje ben. terwijl ik hem ook amper zie! het komt gewoon door de examens, omdat ik zoveel aan het leren ben, heb ik gewoon even geen tijd.
vind het alleen jammer dat de schuld op mn vriend wordt geschoven…

als ik jou verhaal zo lees, zou ik ze inderdaad ook maar lekker laten kletsen! zo te zien is je vriend veel belangrijker voor je, en zijn je vriendinnen een beetje achterbaks?
en anders moet je misschien er even met ze over praten!

Heb ik ook voorgehad. Mijn “vriendinnen” hebben me ook laten stikken omwille van m’n vriendje. Tjah, ze hadden alle 4 geen vriendje en begrepen het niet dat ik ook tijd met hem wou doorbrengen. Zo zie je maar wie je echte vriendinnen zijn. Ben blij dat ik voor mijn vriendje heb gekozen, want ondertussen zijn wel al 3.5 jaar samen. :slightly_smiling_face:

Als het echte vriendinnen zijn zijn ze juist blij voor je dat het zo goed gaat tussen jou en je boy.

bedankt jullie stellen me hier wel een beetje mee gerust dat ik niet de enige ben bij wie het voorkomt ik ben nou ook bijna 3 jaar bij mijn vriend en ik wil nogsteeds graag bij hem zijn :relieved:

Als ze gaan zeuren zijn het in mijn ogen geen ‘‘vriendinnen’’ maar gewoon klasgenoten. Een echte vriendin laat je in je waarde voor wie je bent en wat je doet.

Niks van aantrekken verder, jij bent happy met je boy, en die zal er wel voor je zijn door dik en dun. Omdat die meiden uit je klas wat ervan zeggen hoef jij je niet opeens anders te gaan gedragen of voor te doen dan wie je werkelijk bent.

Meid, concentreer je lekker op je examens, en wie weet zie je ze daarna nooit meer terug. Als je verder gaat studeren maak je zo weer nieuwe vriendinnen, die wel een stuk volwassener zijn!

Best kans dat het jaloesie is overgens.

Dit zijn geen vrienden…
Lekker laten stikken en andere zoeken

mee eens.

echte vrienden begrijpen het als je ook veel met je vriend bent.

ikook

sorry, maar leer alsjeblieft met meer punten en komma’s te typen. (niet lullig bedoeld :slightly_smiling_face: )
ik word er helemaal gek van als ik het lees!

Je moet ze gewoon gebruiken voor op school mee om te gaan, buiten school om heb je toch genoeg aan je vriend?

ik begrijp je ook een beetje
bij mij is het we waren een vrieden groepje van 3 beste vrienden
en 3 kwam er nog een meisj ebij dus we dachten oke gezellig
maar lang zaam maar zeker merken we dat ze nu een van onze beste vriendin heel erg raar heeft gemaakt !
Mjah !

ik snap je verhaal niet echt. Waarom gebruik je geen punten ofzo?? Je bent 16.

Ik snap wel wat iedereen hier zegt hoor, over dat ‘echte vriendinnen je alle tijd gunnen met je vriendje’. Maar echte vriendinnen maken ook tijd om met hun vriendinnen af te spreken toch?

Maarja als ze ook achter je rug om over je praten en ineens boos gaan doen enzo, denk ik niet echt dat dit zo’n geweldige vriendschap is (als ik het fout heb, moet je het zeggen)

Nouja in ieder geval veel succes met je examens!

Sinds mijn lesrooster iets anders is dan dat van mijn vriendinnen, sluiten ze mij ook buiten. Hoewel ik op school nogsteeds heel veel met ze omga en veel lessen met ze heb, vinden ze dat toch een reden om me buiten te sluiten. Je leert zo wel wie je vriendinnen zijn en wie niet.

Ik voel me nu een beetje vriendloos en buiten gesloten en weet gewoon niet wat ik nu elke keer moet doen ik verveel me gewoon kapot…

Echte vriendinnen horen niet over elkaar te roddelen of te kletsen achter iemands rug om! Dat is wat ik denk dan! Ze moeten blij voor je zijn dat jij een lief vriendje heb en daar blij mee bent!
Meid enige wat ik kan zeggen is, ga hier geen tijd aan verspillen!