Wat moet ik met deze situatie?

(Ik heb even een anoniem profiel aangemaakt, vandaar het lage aantal berichten)

Ik zit dus met een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Het zit zo: ik werk in een dierenwinkel, en ik heb een manager / leidinggevende. Laatst kwamen we elkaar tegen bij het uitgaan, en toen hebben we heel veel gekletst en zo. En we waren allebei aardig aangeschoten en waren dus ook nogal aanhankelijk naar elkaar (knuffelen, kusjes op wang etc). Sindsdien praten we superveel op Facebook messenger (bijna wel 24/7). Maar nu komt het: hij is best wel veel ouder dan ik (ik ben 4 maandjes 17 en hij is 22, bijna 23), hij is dus mijn manager en… hij heeft een relatie. Nu is het zo dat we echt veel praten, en ik raak steeds meer aan hem ‘gehecht’, als ik het zo goed uitdruk. Elke keer als ik een bericht van hem heb word ik blij. Ik weet niet of ik hem leuk vind, maar er is wel echt iets tussen ons… zelfs andere mensen merken het op. Ik ben behoorlijk in de war en weet niet wat ik met deze situatie aanmoet. Hij heeft een relatie, maar we praten heel veel, als ik hem zie hangt er altijd een soort ‘spanning’. Ook als we elkaar tegenkomen bij uitgaan zijn we meestal de hele avond bij elkaar. Ik voel wel echt wat voor hem maar ben niet zeker of het vriendschap is, of dat ik hem echt leuk vind. Nu is mijn vraag: wat zouden jullie doen? Moet ik afstand nemen? Ik wil echt niet de persoon zijn die een relatie kapotmaakt of zo, maar ik denk wel echt heel veel aan hem. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven! Thanks voor het lezen :slightly_smiling_face:

Ik zou inderdaad proberen afstand te nemen want hij heeft al een relatie. Want aangezien je aan hem gehecht aan het raken bent lijkt me het geen goed idee om zo door te gaan voordat je echt helemaal verliefd op hem word.

ja afstand nemen. vandaag nog.
Jij hoort zoiezo niet gehecht te raken aan de aandaccht van een jongen met een relatie. Hij doet dingen buiten zijn vriendin om… mocht jij ooit iets met hem krijgen, wie beloofd jou dan dat hij niet met een andere collega zulke contacten heeft? Hij flikt dit met jou, dus waarom dan niet bij jou?

afstand nemen is wel t beste, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Toch zou ik t proberen vooral omdat hij ook nog eens je baas is

Hij heeft een relatie… waar wil je nog aan denken?
Zeg het ook gelijk even tegen dat meisje als hij te ver gaat, mag ze best weten wat voor eikel haar vriend is.

Ik zou afstand bewaren. Ja het is je manager en hij is wat ouder, maar dat vind ik veel minder een probleem dan dat hij bezet is.

Bedankt voor jullie reacties!

M’n verstand zegt inderdaad dat ik deze jongen met rust moet laten; hij heeft een vriendin en hij praat zo veel met mij, dat hij denk ik niet te vertrouwen is. Maar het is zoveel makkelijker gezegd dan gedaan aangezien we vanaf 's morgens tot 's avonds aan één stuk praten en hele leuke gesprekken hebben.

Het aan zijn vriendin vertellen vind ik (tot nu toe) niet nodig, omdat hij niet vreemdgaat en ik zoiets noooooit zou toelaten, stel dat hij het zou proberen.