Wat moet ik met deze situatie?

Hey meiden,

Ruim 4 maanden geleden heb ik mijn vriend leren kennen. Het klikte erg goed en na een aantal weken was het al aan. Maar toen ging ik verhuizen waardoor we ineens 2 uur van elkaar af woonden. Ik had het hier met hem over gehad, maar hij wilde onze relatie toch een kans geven. We zagen elkaar een stuk minder en het was ook moeilijker om iets af te spreken. Sinds 1,5 maand loopt het niet zo lekker. Ik begon steeds meer het gesprek op whatsapp en deed meer moeite om met hem af te spreken. Als ik niks zei hoorde ik ook dagen niks van hem, totdat ik weer begon met praten. Sinds 3 weken is dat allemaal erger geworden. Echt ieder gesprek moet ik beginnen met whatsapp en als ik dan even met hem praat zegt hij al snel genoeg dat hij weg moet, maar hij is dan wel de rest van de dag online zonder iets tegen mij te zeggen. Vorige week, nadat ik dagen niks van hem had gehoord, sprak ik hem aan en kreeg nu alleen maar ‘hey’ of 'hey *mijnnaam*. Normaal zegt hij altijd schat/lieverd etc en hij was ook erg kortaf. Ik zei tegen hem dat we binnenkort even moesten praten en hij stemde hier mee in. Daarna weer 2 dagen niks van hem gehoord en afgelopen weekend zou hij dan komen om te praten. Rond 12 uur kreeg ik een app dat hij geen geld had voor de trein en dat zijn moeder terug kwam van vakantie en dus thuis wilde zijn. Hij zei dat hij dan de volgende dag zou komen. Die dag daarop vroeg ik of hij nog kwam en hij zei dat hij over een uur de trein zou pakken. 40 minuten later kreeg ik weer een app dat hij niet lekker was en had overgegeven en dus weer niet kwam. Ik was het ondertussen een beetje zat en vroeg of ik hem even kon bellen of misschien eventueel langs kon komen. Hij wilde niet hebben dat ik langskwam want daar was hij te ziek voor zei die en bellen wilde hij ook niet, omdat hij zei dat hij me graag persoonlijk wil spreken. Dit is nu alweer 3 dagen geleden en ik heb sindsdien ook niks meer van hem gehoord. Ik heb hem dus 3 weken geleden voor het laatst gezien (daarna begon hij zo te doen). Maar de laatste keer dat ik daar was, was alles gewoon goed en was hij heel lief voor me. Ik had hem zelfs nog een duur cadeau gegeven voor zijn verjaardag en achteraf krijg ik dit. Ik zit er sowieso al aan te denken om het uit te maken…

Wat vinden jullie dat ik hiermee moet doen? Moet ik niks zeggen en afwachten totdat hij mij appt, moet ik hem blijven appen of misschien zelfs spontaan daarheen gaan zonder iets te zeggen?

Wat denken jullie hiervan en hebben jullie tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan?

Ik denk dat hij (net als jij) merkt dat jullie relatie niet helemaal soepel meer loopt en dat ook hij zijn twijfels heeft. Hij wil misschien niet bellen omdat hij niet wil dat jullie dan ruzie krijgen en dat dan alles eruit komt (en het dus uit gaat aan de telefoon). Wel zou ik aan blijven dringen dat jullie snel afspreken omdat jij je zo helemaal niet prettig voelt waarschijnlijk.

Misschien ziet hij wel tegen het gesprek op, of probeert hij voor zichzelf zijn gevoelens op een rijtje te zetten of misschien was hij wel écht ziek etc.

Ik zou hem even een paar dagen geven (laten we zeggen 4 dagen o.i.d.) als hij daarna nog niks van zich heeft laten horen zou ik nog één keer proberen om af te spreken. Zegt hij ook dat af dan zou ik de relatie als uit beschouwen of hem nog een keer confronteren (maar dat is puur als jij zelf perse antwoorden wil).

Up

Precies dit ^, ken je nog wel mensen waar hij woont?

Ja een vriendin van mij woont 20 min van hem af. (Zij kent hem verder niet echt)

Ik vind ook dat je onverwachts naar hem toe moet gaan! You guys, need to talk! Ik hoop echt heel erg voor je dat het nog goed komt! X

Inderdaad, en dan zie je aan zijn reactie meteen hoe het zit.

Het probleem is alleen dat ik volgende week zaterdag pas de tijd heb om daar naartoe te gaan. Ik ben ook bang dat hij dan niet thuis blijkt te zijn en ik voor niets 2 uur heb gereisd.

Nog meer mensen met tips?

Uppp