Wat moet ik met deze jongen aan?

Hoihoi,

Ik heb even een heel verhaal dus vooraf al bedankt voor het lezen haha!
Ik ben na de zomer begonnen aan een nieuwe universiteit en mijn (ex)vriend ook verhuisd naar dezelfde studentenstad en dezelfde universiteit. Een paar weken na het begin van het semester raakte ik steeds beter bevriend met een jongen uit een werkgroep, we praatten regelmatig maar het was gewoon vriendschap. Ondertussen ging het steeds slechter tussen mij en mijn vriend.

Ik had een keer afgesproken met die jongen, gewoon als vrienden uiteraard, en sindsdien tsja. We hadden het zo gezellig samen, de jongen bleef ook maar kletsen, we hebben gepraat over serieuze en minder serieuze dingen en jullie raden het al, na die dag was ik echt verliefd.

Een tijdje geleden is het uitgegaan tussen mij en mijn vriend na 3 jaar, absoluut niet door die jongen maar doordat hij gewoon absoluut geen goed vriendje voor mij was, maar nu vraag ik me af wat ik aanmoet met die andere jongen.

Na die dag dat we samen hadden afgesproken, is alles heel ongemakkelijk geworden tussen ons. ik had soms het gevoel dat hij me aanstaarde, maar de hele tijd als ik hem vroeg wat te gaan doen wees hij af omdat hij het zogenaamd te druk had.

Dinsdag was ik op een feest, en daar was hij ook. Ik had de hele tijd het gevoel dat hij naar me keek, maar dat kan ook aan mij liggen. Uiteindelijk ben ik op hem afgestapt en hebben we gezellig samen staan praten, hij was erg aardig en geinteresseerd. Daarna heb ik nog even met andere jongens staan praten en het leek wel of hij jaloers onze kant op keek, en daarna heb ik nog wel even bij hem en zijn vrienden gehangen maar hij deed wat afstandelijk steeds…

Ik weet gewoon niet wat ik moet, dan wel weer aardig doen, dan weer heel ongemakkelijk tussen ons, dan heb ik het gevoel dat hij kijkt, dan wijst hij weer af. Wat vinden jullie dat ik moet doen?

Duidelijkheid vragen?

Hij is heel erg verlegen (wat miss zijn gedrag verklaard?) en ik ook dus :stuck_out_tongue:

Tja…ik denk toch dat dat het enige is dat je kan doen.

Misschien aan hem voorstellen om nog eens wat af te spreken, gewoon als vrienden net als eerder?
Het zou kunnen dat hij afstand houdt omdat je een vriend had destijds of omdat hij je ruimte wil geven omdat je relatie net uit is. Dat kan je niet zeker weten, maar als je hem leuk vindt kan het nooit kwaad om eens gezellig koffie te gaan drinken en het contact te behouden lijkt me.

Om duidelijkheid van hem te krijgen, moet jij zelf ook duidelijk zijn. Het enige wat je kan doen is vertellen hoe jij je voelt.

Je kan inderdaad het beste zeggen wat je voor m voelt. Ik herken t verhaal trouwens wel qua soort jongen. Mijn huidige vriend (waar ik inmiddels al weer bijna 2,5 jaar mee samen ben dus t kan hahaha) was ook zo. T ene moment had ik t idee dat ie me wel leuk vond en inderdaad aardig en geinteresseerd deed en t andere moment deed ie zo raar, reageerde niet eens op mijn smsjes, ik heb m telkens mee uit moeten vragen en ik dacht op een gegeven moment dat t echt niets ging worden omdat er totaal niets vanuit hem kwam en hij soms best afstandelijk deed. Maar uiteindelijk kwam er wel iets van hem omdat ik niet op heb gegeven en m dus telkens vroeg om iets te doen(waar hij dan wel ja op zei trouwens natuurlijk) maar uiteindelijk kwam ik erachter toen we eenmaal n relatie hadden dat hij gewoon echt n plank voor zn kop had wat dat betreft en ook erg verlegen en niet goed in dat soort dingen was. Dus ik zou wel gewoon doorzetten en eerlijk tegen m zijn want t kan tot iets heel leuks leiden:)

Misschien weet hij niet zo goed wat te doen. Hij vind jou ook leuk en jij vind hem leuk. Nu hij een serieuze kans heeft bij jou, durft hij niet meer, maar hij wil wel. Op dat feestje was hij waarschijnlijk wat losser door de alcohol. Hij baalt er zelf ook van dat hij niet durft in te gaan op jouw pogingen, denk ik. Niet opgeven dus!

Bedankt meiden voor jullie advies!
Ik ga hem nog niet vertellen dat ik hem leuk vind, omdat het pas 4 weekjes uit is met mijn ex en ik graag even rustig aan wil doen. Maar ik ga zeker wel werk van hém maken. Ik heb echt al 3x gevraagd of hij wat wil doen en hij wees telkens af, dus dat durf ik niet meer te vragen, maar ik ga wel meer contact leggen en zien wat de toekomst brengt… ook al ben ik ergens wel bang dat hij mij niet leuk vindt ofzo…

iemand nog advies :slightly_smiling_face:?