(Ik blijf liever anoniem, vandaar dit account)
Hallo meiden,
ik zit met een probleem. Vorig jaar ben ik bevallen van een zoontje met mijn vriend (door een ongelukje zwanger geworden, maar mijn kleine mannetje is een schat!).Ik had erg veel steun aan mijn vriend en hij was er altijd voor me. Vooral toen de band tussen mij en mijn ouders niet zo goed ging.
Nu krijg ik werk, school en opvoeding etc. opzich redelijk goed gecombineerd, alleen is er één probleem. Mijn vriend werkt TOTAAL niet meer mee sinds de geboorte. Hij is lui en het lijkt hem allemaal niet te boeien. Ik hou erg veel van hem, en ik wil het kind graag een goede toekomst bieden, met zijn eigen vader. Het kind was ieder weekend bij mijn vriend, maar ik hoorde van zijn ouders dat zij het kind meer verzorgden dat hijzelf, omdat hij iedere keer stappen was etc. Ik heb 3 maanden geleden daarover met hem gepraat en hij zei dat hij geen zin had om in het weekend thuis te blijven, toen hebben we het een week omgedraaid, dat hij hem door de week kreeg en ik in ’t weekend, en toen kreeg ik weer hetzelfde te horen van zijn ouders, maar deze keer om de reden dat hij te druk was met school etc. Ik ben toen een maand bij hem en zijn ouders ingetrokken en toen ging het helemaal mis. Iedere dag ruzie, hij hielp me niet en hij vond dat ik me aanstelde en me als een bitch gedroeg en zei dat ik het kind zelf maar moest gaan verzorgen en toen heb ik het uitgemaakt.
Ik ben nu twee maanden verder en het doet me ontzettend pijn dat hij er niet voor me is, en dat verteld me dat ik nog om hem geef en van hem hou en nog erger vind ik dat mijn zoontje niemand heeft om ‘papa’ tegen te zeggen. Ik vind het vreselijk dat hij zonder een vader om zich heen opgroeit, en dit verdient hij niet. Mijn vriendinnen zeggen dat we het opnieuw moeten proberen, maar mijn ouders zeggen dat dat alleen maar voor problemen gaat zorgen. Ik weet niet wat ik moet gaan doen, of ik weer contact met hem moet gaan zoeken, of zal dat daardoor nog erger worden?