wat moet ik kiezen?

Hoihoi,

Ik weet niet wat ik moet kiezen, dus ik heb jullie hulp nodig…
Dinsdag heb ik mijn laatste examen en daarna wil ik erg veel gaan werken, ik heb vorig jaar de hele zomervakantie op een vakantiepark gewerkt, maar op het eind van het seizoen kreeg ik niks meer te horen etc. dus toen was ik voor mijn gevoel ‘ontslagen’, en in de weekenden werk ik in de kantine van een voetbalclub. Nou heb ik eind februari een mailtje gekregen van dat vakantiepark of ik weer terug wou komen werken, en ik heb er tot nu toe 4x gewerkt in de meivakantie. Nou heb ik mijn baas vorige week gemaild met alle datums die ik zou kunnen werken in Juni. Maar ik verwachtte dat er in Juni weinig te doen zou zijn op een vakantiepark dus heb ik gesolliciteerd bij een bakkerij (waarvan de baas voorzitter is van de voetbalclub > dus ook van de kantine waar ik werk). En vandaag ben ik bij die bakkerij langs geweest en daar kan ik woensdag beginnen met werken, dus ik heb net naar dat vakantiepark gemaild om te zeggen dat ik een ander baantje had omdat ik verwachtte dat er weinig te werken zou zijn in de maand Juni. Toen kreeg ik net een mailtje terug van het vakantiepark waarin stond dat ze mij bijna elke dag ingepland hadden en dat hij het niet netjes vond dat ik dat achter hun rug om had geregeld etc. Oke, ik weet dat het niet netjes is van mij, maar het is toch ook raar dat ik nog geen planning heb terwijl dinsdag de maand Juni begint?

Dus, wat zouden jullie doen in deze situatie ? :anguished:?

Alvast bedankt :grinning:

Nou, ik zou gaan voor die bakker
Het is inderdaad raar ja dat je nog geen planning hebt, maarja, doe anders gewoon wat je het leukste vind… in een pretpark of in de bakker werken.

Het is helemaal onzin wat ze zeggen tegen jou. Jij hebt niets meer van hen gehoord na de vakantie dat jij gewerkt hebt, dus jij weet ook niet dat ze jou inplannen. Plus als ze je inplannen, behoren ze dat tegen jou te zeggen. Ik zou daar niet naar teruggaan als ik jou was. Ze gaan niet goed met hun werknemers om als je het mij vraagt.

Ik zou gewoon bij die bakker gaan werken. Ik vind wat die baas tegen jou zegt juist niet netjes. Hij heeft na de zomervakantie niks meer laten horen, en nu ben je nog 4 keer geweest en dat was het, dan is het toch niet gek dat je daarnaast op zoek bent naar een ander baantje? Vooral omdat je ervan uitgaat dat je toch niet vaak zal worden gevraagd. Okee, je hebt datums doorgegeven dat je kon, maar je baas had ook wel iets duidelijker mogen zijn. Ik zou nu ook geen zin meer hebben om daar te gaan werken, dus ik zou gewoon naar die bakkerij gaan werken.

Bedankt allemaal ! Ik denk dat ik een mailtje stuur naar het vakantiepark waarin ik iets zet van :
Sorry, ik wist niet wanneer er een planning zou komen en ik verwachtte dat er in de maand juni weinig werk was dus daarom heb ik iets anders gezocht. In de weekenden wil ik eventueel wel werken, als dit niet mogelijk is dan bedank ik jullie voor alles.

Of zou ik beter iets anders kunnen sturen? <_<

wil je ook bij dat vakantiepark blijven werken? Want anders kun je gewoon zeggen dat je het eigenlijk niet erg prettig vond hoe er met je is omgegaan afgelopen zomervakantie. Klaar. En anders neem je ontslag daar, kunnen ze niks tegenin brengen. Die problemen had ik ook toen ik bij de albert heijn werkte, ze claimden de werknemers gewoon.

Ja ik weet het niet, want bij dat vakantiepark zit ik achter de kassa van de supermarkt óf ik moet vakkenvullen in de supermarkt. Achter de kassa vind ik nog wel leuk, maar vakkenvullen vind ik niks dus dat verschilt per keer of ik het nog wel zie zitten of niet… Maar ik denk dat ik gewoon naar het vakantiepark mail dat ik in de weekenden wel wil komen, of dat ik anders ontslag neem ofzo…? En ook is dat vakantiepark zo’n 8 km fietsen, en de bakkerij ongeveer 0,5 km én bij de bakkerij verdien ik veel meer. Maar wel sta ik bij de bakkerij op de afdeling inpakken of banket, dus dat is wel eentonig saai werk volgensmij… :thinking:

BAKKERIJJJJJJJJJJ is zoveel leuker!!

Bakkerij sowieso, dat vakantiepark wilt jou alleen hebben als niemand anders kan zo lijkt het.
Hebben ze een jaar niks laten horen komen ze opeens weer, ik zou dat raar vinden dus.

Je had toch nog niet bevestigd dat je bij dat vakantiepark zou werken? Dan is het hun eigen schuld dat ze jou al hadden ingepland.
Jij hebt al bij die bakker gesolliciteerd en bent aangenomen, dan is het raar om al ontslag te nemen als je nog niet eens hebt gewerkt en bovendien is het iets nieuws!

Jawel, ik had 't wel bevestigd… Ik heb hem gemaild met alle datums die ik zou kunnen werken, maar daar heeft hij niet op gereageerd dus daarom heb ik dit andere baantje aangenomen :thinking:

‘Sorry, ik wist niet wanneer er een planning zou komen en ik verwachtte dat er in de maand juni weinig werk was dus daarom heb ik iets anders gezocht. In de weekenden wil ik eventueel wel werken, als dit niet mogelijk is dan bedank ik jullie voor alles.’

Dit zou ik dus écht niet sturen.
Je mag ze best laten weten dat het hun fout is hoor.
Je hoeft natuurlijk niet heel gemeen of onbeleefd te doen, maar je kan ook op een beleefde manier zeggen dat het gewoon niet jouw schuld is.
Dit mailtje vind ik iets té lief en beleefd…
Ik zou sturen dat ik het niet normaal vind dat ze na de vakantie niks meer laten horen, en dat een planning niet voor niks een planning is en dat ze die een paar dagen voor juni nog niet hadden opgestuurd, wanneer waren ze dat dan van plan?
Sowieso, jij hebt die data gestuurd maar er kwam geen reactie op, dat in combinatie met hoe ze je de vorige keer hebben behandeld lijkt me toch een reden die goed genoeg is om bij de bakker te gaan werken.
Ik zou me ook vooral niet schuldig voelen dat je het ‘achter hun rug om’ hebt geregeld, dat vakantiepark wil gewoon zo goedkoop mogelijk mensen hebben, verder boeit het ze echt niet, ze geven niet echt om hun werknemers lijkt het.
Als je bij de bakker meer verdient is dat ook nog eens mooi meegenomen toch!

Trouwens, zulk soort bedrijven doen dat wel vaker, proberen jou je schuldig te laten voelen. Op mijn werk doen ze dat ook, ik vroeg vrij voor school en toen kreeg ik meteen te horen dat ik ‘er rekening mee moest houden dat ik nu een baantje had’. Terwijl ik ruim van te voren vrij vroeg, en school gaat toch echt voor. Ze kunnen zelf ook wel bedenken dat ze scholieren aannemen en dat die nou eenmaal niet alle tijd hebben en dat roosters nogal veranderen soms.

Nou weet ik natuurlijk niet hoe het verder was daar, misschien was het toen wel gezellig enzo, maar nu komt het meer over als zo’n egocentrisch bedrijf dat gewoon zo veel mogelijk winst wil maken.

Ik heb nu dit gestuurd:
Sorry, het was niet zo bedoeld. Ik ben er vanuit gegaan dat er in juni weinig werk zou zijn omdat het nog geen hoogseizoen is.
Ik werd benaderd voor een ander vakantiebaantje. Als je de planning wilt sturen kan ik kijken of dit te combineren is.

Eigenlijk ook wel weer te lief, maar mn moeder zei dat ik ze toch maar beter ‘te vriend’ kan houden, omdat het daar wel leuker werken is waarschijnlijk want daar heb ik contact met mensen en in een bakkerij (lees: fabriek ofzo) heb ik geen contact met mensen… Maar ik wacht wel af of er nog iets terugkomt…! :anguished:?

Oh is het in een fabriek :S
Ja als het leuker werk is dan is het wel slim om ze te vriend te houden ja :stuck_out_tongue:
Ik werd net gebeld of ik morgen om 8 uur kon beginnen ipv 9 uur…
Ook fijn xD
Maarja, het is niet erg geloofwaardig dat je op zaterdagochtend om 8 uur iets te doen hebt :roll_eyes:

je kan wel zeggen dat zij nooit een mailtje terug hebben gestuurd, hoe kunnen ze jou nou inplannen als jij nog niet weet op welke dagen je moet werken? ook al heb je de data doorgegeven, zou hij toch in elk geval ruim van te voren moeten hebben gezegd wanneer je zou werken.

Ik heb mail gehad van dat vakantiepark, met de planning. Maar het is niet echt te combineren… Tips ? :roll_eyes:

Ik zou zeggen doe wat je leuker vindt, maar je hebt nog niet bij die bakker gewerkt denk ik :S
Het is best wel moeilijk…
Wanneer begin je bij de bakker?
Misschien kan je eerst kijken of dat leuk is?