Wat moet ik kiezen?

Hee meiden.
Ik heb dit ook al in een kortere vorm geplaatst in het hier-kan-je-alles-over-hem-kwijt-topic, maar ik heb echt wat meer meningen nodig, aangezien ik hier best wel mee in mijn maag zit…

Hij (mijn vriendje) heeft volgende week zaterdag een verjaardag van een vriendin van hem, en ondanks dat ik ook ben uitgenodigd als vriendinnetje-van voel ik me daar ontzettend ongemakkelijk bij. Dus ik ga liever niet, ook omdat ik me nooit zo prettig voel bij die vriendin…

Maar ja, dat betekent dat dat feestje bestaat uit twee jongens ofzo (hem inclusief) en verder allemaal meisjes. Wat ik totaal niet prettig vindt. Vooral aangezien er een meisje rondloopt die hem ook leuk vond, en dus, wie weet, miscchien gaat ze wat proberen of zich opdringen. En dan nog is het zijn schuld niet, maar toch… Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, aangezien hij daar ook moet blijven slapen omdat hij nooit thuis kan komen zo laat. Als ik meega, slapen we daar allebei omdat waar zij woont bij ons allebei niet in de buurt is, en het is geen middag-verjaardag, echt een hele avond/nacht enzo. Als ik niet ga slaapt hij daar ook alsnog, en daar krijg ik helemaal een eng gevoel bij omdat er waarschijnlijk ook nog anderen blijven slapen, voornamelijk meisjes. En dan heb ik geen idee of hij alleen slaapt of niet…

Daar komt bij dat hij dat meisje van wie dat feestje is al eens heeft leukgevonden. Daarom vind ik het uberhaupt al onprettig om in haar buurt te zijn of dat hij bij haar is, op school enzo.
Ik vertrouw mijn vriendje wel, echt, maar die meisjes daar dus niet, ook niet echt die vriendin van wie die verjaardag is. Dus het voelt voor mij heel dubbel…

Zal ik alsnog gaan, ondanks dat ik me er ongemakkelijk bij voel of de hele zaterdagavond en zondagochtend een rothumeur hebben omdat ik geen idee heb wat er gebeurt? Help?

Ik snap je gevoel heel goed.
Ik zou in jou geval gewoon meegaan, misschien is het best leuk en dan kun je zelf met je eigen ogen zien dat er waarschijnlijk niks aan de hand is.
Anders ga je je thuis toch alleen maar kut voelen

Ik zou ook gewoon mee gaan. Wieweet, misschien wordt het nog wel leuk. Als je gaat weet je iniedergeval wat er gebeurt.
xx

Ik zou mee gaan.

Ga mee zo ben je zeker dat er niets gebeurt en zal je je het naderhand zeker niet beklagen.

Ik zou ook meegaan…

Ik zou ook mee gaan, anders zit je thuis de hele tijd daar over na te denken. En dan gaan de tijd slomer. Ga er gewoon heen misschien is het wel hartstikke gezellig! (:

Ik wou dat hij gewoon niet ging, of daar niet hoefde te blijven slapen. Maar dat is geen optie, dus dan ga ik toch maar mee, denk ik. Ik twijfel er nogal over nog steeds…

Je vriend vertrouwen (wat prima kan zoals je zei) en niet zeuren of gewoon mee gaan. Wie weet wordt het hartstikke gezellig.

Anders ga je mee en slapen jullie bij jouw thuis, als soort van compromis?
Meiden moeten echt minder achterdochtig worden naar hun vriendjes toe.

als je je daar probeert te vermaken gaat de tijd wel sneller dan thuis piekeren
maar je moet hem ook kunnen vertrouwen als die alleen is ookal slaap die met 30 meiden op de kamer hoeft die er toch niet tegen aan teliggen ect

Ik zou meegaan. Hoewel ik wel moet zeggen dat ik zinnen als: ik vertrouw mijn vriendje wel maar die meisjes niet, nooit echt begrijp. Als je je vriendje dus vertrouwt zou dat dus moeten betekenen dat als een van die meisjes iets probeert bij je vriend je zeker weet dat hij haar toch wel afwijst. Wat is het probleem dan?

Ik verwacht niet dat jullie persee begrijpen waarom ik me er zo onprettig bij voel. Zoals ik al zei, ik vertrouw mijn vriendje, maar de meisjes dus niet. Ik kan daar niet persee een reden voor geven, en ik weet dat mn vriendje hen zou afwijzen. Alsnog voel ik me er niet goed bij, wat ik voor een deel wijdt aan mijn enorme onzekerheid.
In ieder geval bedankt voor het advies…

Lekker meegaan!

Hij vond haar ooit leuk, toch heeft hij nu een relatie met jou en vindt hij jou de leukste. Als hij haar de leukste had gevonden, dan had hij een relatie met haar gehad. Dat andere meisje kan hem wel leuk vinden, maar het is maar net hoe jou vriend ermee omgaat. Je kan dat niet tegenhouden, hoe naar of bang jij je daar ook over voelt, als hij erop in wil gaan dan doet hij dat toch wel, even heel hard gezegd. Wat door pepermint ook al werd gezegd, echt minder achterdochtig. Anders vertrouw jij je vriend dus niet helemaal en dat zou jij andersom ook niet fijn vinden. Draai het anders eens om, een jongen die jij ooit leuk vond is toch ook niks voor jou en daar kan jij toch ook gewoon mee omgaan zonder daar andere dingen bij te voelen?

Dus of je laat hem gaan en je vertrouwt hem. Als er dingen gebeuren heb jij daar verder geen invloed op hoe bang jij ook bent. En het zal dan toch wel ooit gebeuren, nu of later, als hij vreemd wil gaan dan doet hij dat toch. Weet je dat toch liever nu dan later en dan is hij het gewoon niet waard. Of je gaat mee en je hebt een rot avond omdat jij je ongemakkelijk voelt, terwijl je ook iets leuks kan gaan doen met wat vriendinnen. Of het wordt toch heel leuk en jullie slapen bv. bij jou.

Het is maar net wat jij ervan maakt en hoe jij met dingen omgaat.

Het is niet achterdochtig zijn, het is een combinatie van onzekerheid en bang zijn om hem te verliezen. Als je dat niet snapt, reageer dan niet. Dat is uberhaupt niet waar dit topic over ging… :’)