Wat moet ik hiervan (van hem) denken?

Hee, ik dacht: laat ik ook es een onderwerp aanmaken hier op Girlscene, nu ik ook met een jongens-probleem zit. (ik zal proberen het niet al te uitgebreid te vertellen, aangezien het wel een lang verhaal is…)

Het is zo dat ik op internet een hele leuke en aardige jongen heb ontmoet (die 5 jaar ouder is, ik ben 18 en hij is 23) en waarmee ik ook al 2 keer in het echt heb afgesproken. Deze dates waren beide erg leuk en het is ook een hele ‘‘degelijke’’ jongen. Maar toch zit ik met een paar dingetjes.

Na een paar gesprekken op internet kwam ik er namelijk al achter dat hij wel vrij veel vrouwelijke vrienden heeft. Hier maakte ik mij nogal zorgen om en heb hem er dan ook een paar keer naar gevraagd. Hij blijft maar zeggen dat het gewoon vrienden van hem zijn en hij gewoon beter kan praten met meisjes dan jongens (al heeft hij ook jongens vrienden hoor…). Veel van die vriendinnen hebben geloof ik ook wel vriendjes en hij heeft een aantal vriendinnen die lesbisch zijn. Afgelopen vrijdag had ik weer een date met hem en ik was bij hem thuis (in zn kamer) en zag daar 2 foto’s in lijstjes hangen van een meisje, echt van die professionele foto’s (weet niet precies of het nou 1 meisje was of 2 verschillende en heb hem er ook niet naar gevraagd eerlijk gezegd…) Nou vroeg ik mij af of ik mij zorgen daarom moet gaan maken of dat ik nou heel overdreven jaloers ben en het heel normaal is dat jongens veel met meisjes kunnen omgaan??

Daarnaast zat er een vrij grote periode tussen de 1e en de 2e date, ongeveer 2/3 maanden. In de tussentijd was het dan ook wel vakantie en was hij 2 weekjes weg ofzo, maar maakte me toen toch wel een beetje zorgen dat hij niet zoveel contact met mij opnam (aangezien het, ondanks mijn onzekerheid en verlegenheid, op de 1e date wel gezellig was en hij mij ook een knuffel + een zoen op de mond gaf bij het afscheid)
Nu hebben we dus afgelopen vrijdag weer een date gehad en dat was ook weer erg gezellig. We hebben een tijd zitten praten en hij heeft mij gemasseerd (aangezien ik een nogal zere rug had en ik erg gestressd en zenuwachtig was) Hij stelde mij heel goed op mn gemak (komt misschien ook wel omdat hij Psychologie studeert/heeft gestudeert en dus wel een beetje op mij in kon praten dat ik niet zenuwachtig en ongemakkelijk hoefde te zijn enz.) en op een gegeven moment kon ik toch helemaal mezelf zijn, wat niet zo vaak voorkomt bij mij.
Op een gegeven moment hebben we ook een hele tijd zitten/liggen zoenen en op een gegeven moment merkte ik dat hij wel verder wou, maar heb toen nee gezegd en hij deed daar gelukkig heel normaal over. Al zij hij wel voor de grap dat ik gewoon te langzaam ging en niet dat hij te snel ging…(na die tijd ook nog een smsje gestuurd dat ik het gezellig vond en hoopte dat hij het niet te erg vond dat ik volgens hem misschien te langzaam ging. Daarop reaeerde hij dat hij dat niet heel erg vond en dat hij de date ook erg leuk had gevonden, leuker dan hij had verwacht)

Anyway, waar ik mij nu dus zorgen om maak is dat hij mij vast veel te onzeker vind, omdat ik steeds zo overkom als ik met hem praat en steeds zo zenuwachtig ben op de dates en ben bang dat hij mij’‘te langzaam’’ vind (aangezien hij toch wel wat ouder is en meer ervaring heeft op gebied van seks en vriendinnetjes enz.) En dan ga ik weer negatief denken, omdat hij wel meer vriendinnen heeft en die vast veel leuker en mooier en minder onzeker zijn dan ik. Daarnaast ben ik ook bang dat het nu weer zo lang gaat duren voordat we weer iets gaan afspreken, of voordat we uberhaupt contact hebben. Omdat hij niet heel snel iets van zich laat horen heb ik het idee, maar ik ook niet te opdringerig wil lijken. Terwijl ik hem wel echt leuk vind en vaker met hem wil afspreken. Maar van hem krijg ik niet zo goed hoogte wat hij van mij vind, al heb ik wel het idee dat hij mij wel een heel leuk en aardig meisje vind en we hebben dus ook wel ‘‘innig’’ zitten/liggen zoenen. Dan moet ik toch wel wat meer zijn dan ‘‘gewoon’’ een vriendin?? (ohja, nog 1 laatste dingetje. Ik zag gisteren dat hij bij een foto van een vriendin van hem een reactie had geplaats met: ‘‘fiet fieuw!’’ Twas ook een mooie, proffesionele foto van een mooi, blond meisje met een vrij goed lichaam, zal ik maar zeggen…moet ik mij daar zorgen om maken of kunnen vrienden dat ook gewoon over elkaar zeggen??)

Toch een heel verhaal geworden en snap het als mensen geen zin hebben om het te lezen, maar moest ff mn hart luchten en hopelijk wat advies ontvangen. Als jullie het wel hebben willen lezen, heel erg bedankt voor je tijd! :wink:

Ohja, tis trouwens absoluut niet het type player, voor het geval jullie dat dachten. Hij is dus een heel volwassen jongen die ook gewoon heel volwassen met mij omgaat. Tis denk ik ook niet zo dat hij zoveel vriendinnen heeft omdat hij zo knap is ofzo (ja sorry, ik vind hem wel aantrekkelijk hoor, maar tis niet zo’n jongen waarvan alle meisjes denken: WOW!) Hij is een hele aardige jongen die erg geinteresseerd is naar anderen toe en hij houdt er gewoon van om contact te hebben met mensen (en kennelijk vind hij het fijner om te praten met meisjes dan met jongens)

Ik dacht serieus dat het woord homo hier in voor zou komen toen je over zijn vriendinnen begon, haha. Maar even serieus, ik denk dat als jullie echt voor elkaar gemaakt zijn (dan hoef je niet gelijk te denken aan het huwelijk etc.) maar gewoon om samen een relatie aan te gaan en die jongen jou ook echt leuk vindt, je je echt geen zorgen hoeft te maken.
Je bent altijd wel ‘te langzaam’ voor een jongen, omdat die gewoon meer behoefte hebben aan seks en dat ook veel sneller willen. Maar dat betekent verder niet dat hij je daarom niet wilt - en mocht dat wel zo zijn, is het gewoon een zwakke kerel, dus maak je daar nu even niet druk over-.
Zoals je zelf al zegt; hij is erg volwassen, dus respect voor een meisje zal hij wel hebben en ik neem aan dat hij ook weet dat jij gewoon minder ervaring dan hem hebt, en hij daar dus ook gewoon rekening mee zal houden.
Die vriendinnen, tsja, ontmoet er eens een paar, misschien kom je zo tot de conclusie dat het gewoon vriendinnen van hem zijn en niet date-material zijn. Mocht je je echt druk maken om die foto’s op zijn kamer, moet je hem daar gewoon over aanspreken, dit knaagt alleen maar aan je en dat doet jouw onzekerheid niet goed.
't is waarschijnlijk heel moeilijk om over je onzekerheden heen te komen en je verlegenheid, maar het komt op een gegeven moment echt wel goed, zeker als je je echt bij hem op je gemak gaat voelen, zul je verandering gaan merken!

Weet je zeker dat je hem zo goed kent? Je kent hem tenslotte via het internet…

Maar, als hij je zo onzeker maakt etc, weet je dan zeker dat je hem echt heel leuk vindt? Want volgens mij maak je jezelf helemaal gek met dat soort gedachtes.

Ik vind het wel heel lullig dat hij zei dat hij het leuker vond dan verwacht. Ook dat van te langzaam is misschien een flauwe grap, maar ik zou zelf daar niet al te lang over nadenken.

bedankt voor jullie reacties!
Ja ik ken hem wel goed hoor! Heb heel veel gesprekken met hem gehad voordat ik met hem heb afgesproken en in het echt natuurlijk ook nog. Daarbij waren ook hele serieuze en intieme gesprekken dus we weten al vrij veel van elkaar, hij weet al bijna meer van mij dan mijn familie van mij weet. En dat komt omdat ik als ik bij hem ben of met hem praat ik mij juist op mn gemak voel. Ik ben van mezelf gewoon heel onzeker, dus niet dat ik bij hem extra onzeker ben of dat hij mij onzeker maakt, eerder het tegenovergestelde. . Hij laat mij juist meer mijzelf zijn en hij steld mij erg op mn gemak als ik bij hem ben.