Wat moet ik hiervan denken?

Tot voor kort was ik nog op Erasmus in Zweden, daar heb ik een superleuke Zweedse jongen leren kennen waarmee het enorm goed klikte. Toen ik even terug thuis was in de kerstvakantie zijn we beginnen appjes sturen en er ging geen dag voorbij of we hadden elkaar gehoord. Toen ik terug was in Zweden ging dit eigenlijk helemaal zo door en toen ik daarna terug naar huis moest, bleven we ook continu sturen. Nu sturen we eigenlijk nog steeds, maar in plaats van dat we elkaar iedere dag horen, horen we elkaar nu misschien om de 3, 4 dagen. Het zit zo dat hij wel nog steeds met me flirt en dat we nog steeds een hele goede klik hebben, maar hij antwoordt alleen niet meer zo snel als voorheen. Nu stuurt hij een berichtje waarop ik meestal nog de dag zelf antwoord, dan leest hij het berichtje quasi onmiddellijk maar het duurt toch steeds enkele dagen vooraleer hij antwoordt! Met andere woorden: wat moet ik hiervan denken? Zoek ik hier teveel achter of heeft hij het gewoon druk en kan hij daarom niet meer zo snel als vroeger antwoorden? Help me aub, ik word gek!!

Liefs!
Lou

Ik denk dat hij je oprecht leuk vond maar nu door begint te krijgen dat je toch echt ver weg bent. Niet iedereen ziet een lat-relatie zitten.

dit ja

Vraag het hem gewoon. Praten is het antwoord op vrijwel iedere liefde gerelateerde vraag op Girlscene!

Maar wat moet ik er dan van denken dat we nog steeds app’jes sturen naar elkaar? Is dit dan een goed of eerder een slecht teken?

Liefs
Lou

Ik denk dat hij het gewoon druk heeft.

Ik heb mijn vriend ook ontmoet op Erasmus uitwisseling. Wij hadden daar echter al een relatie begonnen; zo klinkt het nog niet bij jou. In de eerste instantie dachten we ‘dit is allemaal leuk en aardig maar straks gaan we naar huis en is het klaar’, maar omdat het toch serieus werd hebben we besloten samen te blijven (eerst via lange afstands relatie, daarna ben ik verhuisd). Wat ik wil zeggen is dat jullie “klik” denk ik niet gaat werken als jullie niet uitspreken wat jullie willen doen. Het is natuurlijk best een serieus gesprek (“hoe zie je onze vriendschap/watdanook in de toekomst”), maar je moet het denk ik toch doen, anders blijf je met appjes en contactpauzes zitten en bloedt het langzaam dood.
Wat wil jij? Wil je vrienden blijven en digitaal contact houden? Een relatie? Elkaar nog eens opzoeken?

Dit, misschien is hij dan echt ‘‘bezig’’ maar je zegt dat hij je berichten onmiddelijk leest maar pas dagen later antwoord geeft… dan klopt er iets niet. Want normaal had hij wel elke dag even de tijd om te antwoorden en nu opeens niet… Kan ook zo zijn dat hij iemand anders heeft leren kennen en liever geen lange afstandsrelatie wilt.

Ja, dat kan ook. Nu is het wel zo dat het in het begin nog maar net kerstvakantie was en toen ik terug thuis kwam had hij ook nog vakantie. Nu weet ik wel dat hij volgende week een examen heeft, misschien duurt het daarom wat langer vooraleer hij antwoordt, al begrijp ik dan wel nog steeds niet waarom hij wel direct mijn berichtjes leest en later antwoordt…

Ik denk dat hij je leuk vond, maar nu beseft dat jullie elkaar bijna niet gaan zien. Miss wil hij nu gwn blijve sms om toch vrienden te blijven, maar probeert hij minder aan je te denke. Dat lukt natuurlijk ni als jij blijft smse en hij telkens antwoordt. Om het zeker te zijn zou ik het gwn vrage, wnt je hebt nix te verliezen.

Inderdaad, het is niet dat hij een business man is en 24/7 bezig is… niemand is 24/7 bezig, ookal heb je examens… als je echt een van zijn prioriteiten was dan zou hij wel minstens 30 seconden de tijd nemen om te zeggen dat hij bezig is met zijn examens en hij je later terug appt ofzo…

Oké, een kleine update nu!

Ik heb hem ondertussen weer bijna heel het weekend gesproken en alles was weer supergoed tussen ons! Maar net waren we dus ook nog aan het babbelen en opeens sluit hij af met de woorden: “have to leave now, cya”. Wat moet ik hier nu weer mee? Bedoelt hij met “cya” dat onze conversatie voorgoed afgelopen is of gewoon dat hij nu geen tijd meer heeft en later verder babbelt? Aaah, ik weet echt niet meer wat te doen!! :frowning_face:

Liefs
Lou

see ya.
kunnen jullie niet skypen ofzo ? is toch beter dan appen lijkt me.
en misschien zoals hier boven gezegd werd, zit de afstand toch in de weg

ja, we skypen ook maar soms is het gewoon gemakkelijker om te appen! Maar dus cya is niet direct negatief of zo, of wel soms?

Liefs
Lou

nee het betekent gewoon “tot later”.
Als je niet met hem gaat praten over wat jullie willen doen qua relatie ga je tegen dit soort doem-interpretaties aan blijven lopen.

Nou, dat is wel netjes hoor als hij zijn tentamen aan het voorbereiden is dat hij de moeite neemt om te antwoorden. Hij wil je dat ook effe duidelijk maken maar heeft geen tijd. Jij blijft wel belangrijk voor hem anders zou hij niet antwoorden maar hij wil meer zeggen. Misschien flirten jullie naast elkaar.
Daarom is er volgens mij maar één oplossing en je moet met hem afspreken. Nou, is toch gezellig en spannend om elkaar terug te zien. Hij hoopte er op dat je zou daten tijdens het paasweekend maar je gesprek gaat die richting niet uit en daarom zegt hij dat. Zo van, goh, meid, als je het nu niet vraagt, moet je mij niet aan het lijntje houen. Jongens moeten nou eenmaal zulke dingen gevraagd worden en zijn soms zelf heel onzeker. Hij kan toch zelf niet zeggen, hoi, ik kom effe af. Een welopgevoede jongen wordt uitgenodigd, zeker moest hij naar Nederland komen. En in het paasweekend is iedereen vrij! Als je dan niet samen kan zijn, loopt het echt niet lekker.
Ik geef je een gouden raad, Lou, nodig hem uit voor het paasweekend of maak samen een tripje ergens naartoe en praat met elkaar over jullie toekomst! Het is een nette jongen hoor die je zeker ziet zitten maar als je nu niks onderneemt, je zal laten… voor goed. Dat zou zonde zijn. Zijn geduld raakt een beetje op. Hopelijk hebben jullie al concrete plannen want van kerst tot nu is wel al heel lang om gewoon te skypen en te appen. Iemand van jullie twee moet het doen! Succes, meid!

Ik ga volledig akkoord met Eva. Waar wacht je nog op om af te spreken? Als je al zolang bezig bent, moet er schot in de zaak komen. Heb je het er al eens over gehad wanneer jullie elkaar terug zouden zien of is er daar überhaupt nog geen sprake van geweest? Indien niet, dan wordt het hoog tijd anders geef je het signaal dat het leuk is om wat aandacht te krijgen meer niet. Hij is zo netjes om je te antwoorden en heeft nog steeds hoop want hij zou niet tot later zeggen. Hij wacht gewoon op jou.
Moest ik zo’n app krijgen, zou het voor mij vrij duidelijk zijn. Hij wil gewoon verder, met of zonder jou. Hij wil klaarheid scheppen. hij kan het druk hebben maar door direct te lezen en later te antwoorden wil hij dat je actie onderneemt. Is het niet in Zweden dat de meisjes de jongen kiezen? Nodig hem uit, maak het supergezellig en je ziet wel hoe het loopt. Maar zo te lezen klikt het, dus waarom ben jij bang? Je kan niet verder blijven aanmodderen. Als je het nu niet doet heb je toch niet de klik.