Hey meiden!
Ik heb sinds kort (morgen precies een week) officieel een relatie met een jongen die ik erg leuk vind. Het klikt super goed en we zijn allebei helemaal blij. Ik ben 18 jaar en hij is 23.
Het zit zo, hij heeft voor mij twee jaar lang samengewoond met zijn vorige vriendin. Ze zijn uiteindelijk uit elkaar gegaan door het grote leeftijdsverschil. Zij is namelijk zo’n 10 jaar ouder, en zocht andere dingen in haar leven (settelen, kinderen, etc) waar hij nog niks van wilde weten. Ze zijn al zo’n half jaar uit elkaar.
Zij heeft nu een huis gekocht, en is aan het verhuizen, nu heeft ze hem (haar ex en mijn vriend) gevraagd om haar te komen helpen. Hij is hier lekker nonchalant op ingegaan en heeft nu al twee hele avonden met haar afgesproken om haar te helpen met verhuizen, waarna ze 's avonds gezellig nog even samen bij de McDonalds zijn gaan eten.
Hij is hier heel open over tegen mij (vandaar dat ik dit ook allemaal weet) en is er zelfs wel een beetje trots op dat hij nog steeds zo’n goede band heeft met zijn ex. “Ik vind het echt chil dat dit nog gewoon kan.”
Ik, weet niet wat ik hiervan moet denken. Is het normaal dat je je ex gaat helpen met verhuizen en haar daardoor vaker in de week ziet dat dat hij mij ziet? En is het niet vreemd dat zij uitgerekend haar ex gaat vragen om hulp? Ik bedoel, kom op, je hebt toch vast wel meer sterke mannen om je heen die je kunnen helpen met verhuizen? Waarom hij?
Ik weet dat ik moet denken dat hij niet voor niks bij haar weg is gegaan en hij niet voor niks nu voor mij heeft gekozen, maar toch zegt iets in mij dat deze situatie niet helemaal klopt. Hij vertelde me gisteren dat het nog steeds prima tussen hun zou werken, dat het enige probleem is dat ze andere dingen willen in het leven. Ik vatte dit een beetje op als: Als het leeftijdsverschil er niet was, was ik nog steeds liever met haar dan met jou.
Wat denken jullie? Ben ik aan het overreageren of is dit inderdaad een beetje raar?
Ik durf niet tegen hem te zeggen hoe ik me erbij voel, omdat we nog maar in het prille begin van onze relatie staan, en ik niet meteen als een zeikerd wil overkomen.
Help meee