Wat moet ik hiermee?

Hallo, ik zit al een tijdje met iets en maar één vriendin weet het.
En ik wou dit gewoon ook even kwijt.

Sinds vorig jaar september/oktober/december is mijn vader bezig met een groot contract. Hiervoor moet hij vaak weg naar Kazachstan voor zijn werk. Het was nooit echt een probleem geweest, echt niet. Maar de laatste tijd wordt de spanning steeds groter. Sinds het begin van 2011 kregen mijn ouders vaker ruzie, ik was altijd bang dat ze gingen scheiden, maar gelukkig gebeurde dat niet. Ik zocht er niks achter en was altijd ook gewoon vrolijk. Thuis en op school, je merkte het niet echt. De spanning bouwde steeds meer op in huis, m’n ouders kregen steeds meer ruzie en mijn moeder huilde heel vaak maar mijn vader bleef er gewoon nuchter onder. Mijn vader ging steeds vaker weg voor zijn werk en bleef dan voor een lange tijd in een ander land, toen had hij amper contact met ons en ook toen moest mijn moeder huilen en ik zelf ook een paar keer. Mijn broer toonde geen emotie, wat eigenlijk best te begrijpen was aangezien hij druk bezig was met zijn vriendin waarvan haar thuissituatie niet goed was (zij woont dan ook op een behoorlijke afstand).
Toen mijn vader weer thuis kwam was het stresslevel behoorlijk hoog. Daarbij moest hij ook naar de huisarts aangezien hij telkens last had van vermoeidheid en vaak ook hoofdpijn, mijn moeder mocht de uitslag niet zien van de test want mijn vader wou dat gewoon niet. Hij was nog steeds heel druk bezig met het contract dus hij had veel aan zijn hoofd. Waarschijnlijk had hij dus een burn-out, en als mijn moeder dat zou weten zou hij niet meer mogen werken van haar (want daarom ging hij zo erg stressen en juist met een burn-out heb je vaak rust nodig). Toen ging hij weer naar Kazachstan, waar hij een keer werd bedreigd, aangezien ze natuurlijk concurrentie hadden. Kazachstan is nou niet het meest veilligste land. Mijn vader vertelde toen hij thuis kwam over de bedreiging en vertelde ook dat hij een week daarna ofzo weer naar Kazachstan moest. Mijn moeder was natuurlijk over de rooie, maar liet hem toch gaan. Toen hij eenmaal daar was - voor een paar dagen/weken - had hij geen contact met ons. Natuurlijk is de eerste gedachte dan: ‘is alles goed?’ of ‘is hij misschien …’ en telkens belden we hem en telkens probeerden we contact te maken maar hij niets van zich horen. Gelukkig kwam hij wel thuis, en kwamen de ruzies weer (die zijn overigens nooit echt weggegaan in die periode).
Mijn ouders sproken toen na het eten toen we bij elkaar waren met ons. Ze wouden misschien gaan scheiden, nou ja. Eigenlijk was het meer de keuze voor ‘de kinderen hun bestwil’ mijn moeder houdt nog heel veel van mijn vader maar of dat ook wederzijds is, is de vraag.
Maar goed … toen ging hij weer een paar keer weg (ja, hij gaat veel weg) en hij beloofde elke keer: ‘ja ik ga bellen’ etc etc. Maar dat deed hij niet.
*spoelt door*
Toen was hij weer in Nederland, en hij sprak weer met ons en natuurlijk waren de ruzies er weer. Hij moest naar Italië voor zijn werk, en alles was een beetje rustig thuis, dus hij ging weer.

Oké, nu kom ik dus bij het ‘nu’. Hij is nu weer in Kazachstan voor een tijdje (volgens mij bijna een maand) en hij heeft weinig contact met ons. Mijn moeder kreeg afschriften van toen hij weg was (dus ook naar Italië) daar zag zij dat hij daar 3000 euro had opgemaakt. Hij ging naar een hotel, en zag dus dat hij daarvoor had betaald wat de zaak meestal doet dus dat was al een beetje raar. En aangezien mijn moeder dat een beetje verdacht vond, ging ze wat dingetjes opzoeken. Misschien was het niet goed van haar … maar anders zou ze nu niet weten wat ze nu deed. Ze zag dat hij geld had uitgegeven, aan lingerie, een leren jas, nieuwe schoenen en trouw ringen. Zoals je kan raden: mijn moeder was echt pissed off. Ze probeerde hem te bellen en te mailen maar telkens reageerde hij niet. Uiteindelijk had ze hem toch aan de telefoon gekregen en hij legde uit dat hij had geshopt voor een paar vrouwen uit Kazachstan en zei dat de ringen voor een vrouw waren aangezien ze die speciale ringen niet kon kopen in haar eigen land (Kazachstan dus. Krijg inmiddels een hekel aan dat land). Maar goed. Mijn moeder kreeg nog meer afschriften binnen en ik ga niet alles opnoemen. Maar hij zei dus dat hij naar Italië ging voor zijn werk, maar eigenlijk was hij dus op vakantie, blijkbaar omdat hij teveel stress etc. thuis had, bij ons.
Nu probeerde mijn moeder weer contact te maken maar hij neemt telkens niet op want je krijgt gelijk de voicemail. Dus belde ze naar het kantoor in Kazachstan (daar is hij nu ook). Daar kreeg ze een Amerikaanse collega aan de telefoon die vertelde dat mijn vader een Kazachstaans nummer heeft en dat hij bepaalde dingen niet kan vertellen (dingen die dus over mijn vader gaan). Mijn moeder is kapot, boos en verdrietig want ze houdt nog wel van hem en neemt nog steeds dingen voor hem op.

Ik haat het om te zien hoe mijn moeder hier langzaam kapot aan gaat, ze probeert zich sterk te houden maar huilt nog wel. (Wat natuurlijk te begrijpen is). Ik doe op dit moment heel nuchter en huil eigenlijk amper, ik reageer er emotieloos op. Mijn moeder vertelde dus net dat hij ‘misschien’ een ander heeft (zou me niks verbazen, maar ik ga niet vooroordelen geven aan m’n vader) en het enige wat ik zei was ‘oké’. Ik kon er gewoon niet normaal op reageren.
Dus ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen … ik hou heel veel van mijn vader maar ik kan dingen zoals dit gewoon niet accepteren, hij liegt over grote dingen tegen ons. En ik weet niet wat ik kan doen … ik kan mijn moeder niet 24/7 troostende woorden geven en ik kan ook niet 24/7 verdrietig blijven doen want daar heb ik ook niks aan.

Dus, iemand die ook zoiets heeft meegemaakt? En iemand ideeën met wat ik kan doen? Of kan ik beter niks doen?

Kleine samenvatting voor mensen die niet alles willen lezen:
Mijn moeder gaat er langzaam aan kapot dat mijn vader zo afstandelijk doet. Hij houdt waarschijnlijk dingen achter, en misschien heeft hij een ander … Maar ik wil niet te snel oordelen al doe ik dat misschien wel.

Liefs.

OH MIJN GOD
Ik zou m’n vader echt haten! Wat jij moet doen, is je moeder moed inspreken en zeggen dat hij 't niet waard is. Wat 'n rotactie…Hij heeft duidlijk wel 'n ander, hoor…

Ja, daar ben ik dus ook bang voor.
En ik ben ook al helemaal bang dat ze gaan scheiden enzo, maar ja. Als het beter voor mijn moeder is … aangezien die er kapot aan gaat.

Maar ze mailen nu wel wat meer enzo, en hij zegt dat hij geen ander heeft. Maar die gedachte blijft wel telkens komen.

Wow… Dat is echt heftig en kut. Ik denk niet echt dat er iets is dat je zou kunnen doen, maar afwachten. Als dit vaker gebeurd zit er (denk ik) toch iets meer achter… Sterkte!

Dankje!

Owh jeetje.
Ik denk dat je ouders maar een goed gesprek moeten hebben.
Over wat hij daar precies doet, en wat zn bedoelingen zijn.
En als die dan weer van plan weg tegaan is, dat die wel mailt of belt.

Nouja iedergeval sterkte ermee.

Ja, dat zeg ik ook altijd tegen mijn moeder want ik probeer haar vaak raad te geven, maar ze luistert gewoon niet. Ik zeg altijd ‘praat dan met elkaar erover’ maar dat is maar een paar keer gebeurd (dat ze dat hebben gedaan) maar het eindigt in een ruzie. En mijn vader laat ook niet zoveel los, want als mijn moeder bv. huilt aan de telefoon wilt hij haar gewoon niet spreken omdat hij er niet tegen kan en volgens mijn moeder zegt hij ‘dat ze zich niet zo moet aanstellen.’ :frowning_face:

Ahww, wat erg voor je allemaal. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je zou moeten doen. Maar ik hoop wel echt voor je dat je thuissituatie snel wat beter wordt.

Heftig… Als hij terug is, zou ik persoonlijk eens met hem gaan praten en hem vertellen hoe hard hij jullie kwetst… Veel sterkte meid <3

Ik durf denk ik niet met hem te praten, want ik voel me niet echt comfortabel wanneer ik in zijn buurt huil op één of andere manier. Maar ik ga het denk ik wel gewoon proberen. ‘Als’ hij terugkomt.

Maar ik moet nu gaan, maar blijf gerust reageren ik lees het allemaal morgen terug!

Ugh, gister heeft m’n moeder hem aan de telefoon gehad.
Hij heeft een ander … één of ander wijf uit Kazachstan die daar op het kantoor zit. Hij zegt dat hij met haar een klik heeft, hij heeft ookal met haar seks gehad -.-
Mijn moeder wilt het hem vergeven want zoveel houdt ze van hem, ze wilt hem echt niet kwijt. Maar ik geloof niet dat hij elke keer naar zijn werk in Kazachstan voor echt zijn ‘werk’, volgens mij zat hij bijna de hele tijd bij dat wijf.

Djeez, al sinds mei.
Niet te geloven … ze heeft serieus ons gezin uit elkaar gerukt. Mijn vader had beter zijn best moeten doen in de relatie van mijn vader en moeder. Dan was alles misschien nog oké. Maar nee hoor. Mijn ouders zijn al 24 jaar bij elkaar en als 19 jaar getrouwd, volgend jaar 20 …
Hij komt zondag thuis, dan gaan we met z’n allen erover praten en mogen we dingen vragen (alsof we het leuk vinden dat hij een affaire heeft).

Wtf, ik zou zo boos zijn… En zeker dat ie gewoon aan de telefoon zegt dat ie al seks met haar heeft gehad! Pff. Sterkte.

Ik weet niet wat ik moet zijn, boos en verdrietig omdat hij dit ons heeft aangedaan. Of opgelucht omdat we eindelijk weten wat er aan de hand is …

jezus, echt erg. Veel sterkte. Ik maak nu ook zoiets mee, mijn vader ging ook vreemd en ben er net een week geleden achter gekomen, mijn ouders gaan nu scheiden. Maar in ieder geval voor jou nog veel sterkte en ik hoop dat het binnekort weer goed komt :wink:

Jij ook sterkte en dankje!

Ik voel me niet echt zielig ofzo en ik doe er best makkelijk over. Ik denk dat ik 'm anders echt getript was. Het enige waarom ik nu kan huilen is Over de Streep.

Aahw… Vreselijk…

Ik had dat zo dat mn vader moest ‘‘overwerken’’
Terwijl dat niet zo was, n ook steeds ruzies thuis, en toen bleek datie vreemdging.
Sterkte meis!
x

Wat naar!

Ik zou het ook niet helemaal vertrouwen als ik zou zien dat mijn vader zo veel geld aan zulke rare dingen uitgeeft.

Sterkte…

Wow wat erg! Ik zou mijn vader zo erg haten.
Als hij weer terug is zou ik gewoon eens goed laten weten hoe jullie je voelen.
Nu kun je niet meer doen dan afwachten.