Wat moet ik hiermee?!

Ik heb al een account hier, maar even een andere aangemaakt voor dit.
Eigenlijk heb ik geen idee wat ik aanmoet met wat mijn vriendje vindt, hij zegt dat hij heel erg van mij houdt, maar dan zegt 'ie heel vaak dingen als dit:

*naam* zegt:
je bent zoals je bent…
*naam* zegt:
en da moek maar lere te acceptere

Wat moet ik nou? In hoeverre houdt hij van mij, en in hoeverre kan ik met hem gelukkig zijn als hij heel wat kanten van mij “dan maar moet accepteren” ?

(Soms denk ik ook dat hij bij mij blijft omdat hij verder niemand kan krijgen, weet niet of dat zo is hoor, maar hij denkt dat wsl zelf omdat ik zijn eerste echte liefje ben op 25 jarige leeftijd)

Vraag hem er eens naar? Wij kunnen wel gaan speculeren, maar daar schiet je waarschijnlijk niks mee op.

Nou als hij dat zelf denkt en het ook toegeeft dan weet je toch genoeg?

Vertel hem wat je erbij voelt als hij dat soort dingen zegt. Ik persoonlijk zou me voelen alsof ik niet goed genoeg voor hem ben, maar dat hij dat maar op de koop toe neemt. En dat is natuurlijk niet fijn. Misschien heeft hij niet door dat hij dat gevoel veroorzaakt.

Niemand is perfect, en dat hij de minder leuke eigenschappen van jou wil accepteren is dat een goed teken toch

Het is toch logisch dat er in jou dingen zijn die hij misschien liever anders zou zien? Niemand is perfect. Wees blij dat hij dat accepteert en er geen probleem van maakt.

Wat een aap, zoiets zeg je toch niet tegen je vriendin.

Herkenbaar ja. Mijn vriend zei gisteren dat het maar goed is dat ik een mooi koppie heb, met zo’n innerlijk. Au.

Maargoed ik weer verder ook niets, zie het maar als up.

niemand is perfect, maar dat betekend niet dat je altijd een klein beetje kan veranderen in een relatie. :slightly_smiling_face: praat er met hem over wat hij mischien niet fijn/leuk vind?

Vraag hem om wat voor dingen het gaat,

Maar iedereen heeft in een relatie dingen die je maar moet ‘accepteren’ van de ander, niemand is perfect.

Ik weet natuurlijk niet wat voor relatie jij precies hebt met je vriend, maar als mijn vriend dat tegen me zou zeggen zonder verdere uitleg of toelichting zou ik toch behoorlijk pissig zijn. Dus eerst dat maar eens uitzoeken lijkt me. En verder… moet je je misschien ook maar afvragen waar dat gevoel van ‘hij is bij mij omdat hij niemand anders kan krijgen’ in hemels naam vandaan komt, want of en nu waar is of niet dat is echt niet goed in een relatie hoor…

Hij bedoelt het misschien wel heel anders. Het komt nu wel negatief over, maar als ik jou was zou ik aan hem vragen waar die op doelt… misschien bedoelt hij het wel als een compliment (je weet het maar nooit met jongens…).