wat moet ik hiermee?

heey,
ik heb iets heel geks,
als ik nieuwe mensen ontmoet dan kan ik eerder mezelf zijn bij mensen die verlegen zijn dan bij mensen die heel veel praten enzo, want dan voel ik me te laag voor die mensen (minderwaardig) ik weet niet hoe dit komt. Herkent iemand dit? en heeft iemand tips?
zou heel fijn zijn!!
Xx​:kiss::kiss:

Komt denk ik doordat hele spontane en extraverte mensen voor minder spontane en extraverte mensen wat dominanter overkomen omdat ze meer aanwezig zijn en meer het gesprek voeren. Bij verlegen mensen ben jij waarschijnlijk juist degene die het voortouw neemt, mogelijk krijg je daar wat meer zelfvertrouwen van omdat het gesprek wat gelijkwaardiger is. Ik ben zelf vrij introvert. Extraverte mensen kletsen mij heel makkelijk onder de tafel, daardoor heb ik altijd het idee alsof mijn verhaal niet interessant genoeg is en maak ik mezelf automatisch ondergeschikt aan hun. Ik word er vaak een beetje onzeker van, maar ik ben nou eenmaal geen spontane persoonlijkheid die aan één stuk door kan kletsen, dus als het niet in je zit dan moet je zoiets maar accepteren want een gevoel kun je moeilijk uitschakelen. Waarschijnlijk helpt het wel door het gewoon te blijven doen, misschien wordt het dan op een gegeven moment minder.

^Dat kan inderdaad heel goed. Hierbij hoef je niet eens extravert of introvert te zijn maar het kan ook gewoon aan je innerlijke gedrag liggen hoe je bent. Ik kan namelijk heel veel kletsen met vriendinnen maar ben ik bij een bepaalde vriendin dan klap ik opeens dicht. Dit komt omdat zij alleen over zichzelf praat en nogal dominant is en ik niet dus dan voel ik mij ook ondergeschikt.