wat moet ik hiermee?

ik heb een tijdje terug een topic gemaakt over een jongen die ik eigenlijk uit mijn hoofd moest zetten omdat hij een vriendin had.

afgelopen weekend was ik uit met mijn vriendinnen en zoals altijd hoopte ik dat hij er ook zou zijn. we kwamen de kroeg in en wie zat er aan de bar: SANDER
dus ik was gelijk gespannen. na een tijdje gingen we bij hem zitten aan de bar. dat aan de bar zitten is eigenlijk niks voor hem, normaal is hij altijd heel vrolijk en met iedereen aan het praten. nu zat hij daar maar een beetje bier te drinken.
ik had niet echt contact met hem, maar mijn vriendinnen wel. toen hij even naar buiten ging om te roken, gaf hij eerst mijn vriendin een kus op der wang en daarna random mij ook.
later stond mijn vriendin weer met hem te praten en ik vroeg wat hij allemaal zei. wat bleek nou, ZIJN RELATIE WAS UIT. hij had best wel wat biertjes gehad en vertelde aan haar dat zijn vriendin het uit had gemaakt en dat zijn hart was gebroken.

toen ik dit hoorde schrok ik eigenlijk een beetje. weken, nou eigenlijk zelfs maanden, heb ik gehoopt dat het uit zou gaan zodat ik een kans had. en nu was het uit. ik wist me gelijk geen houding te geven en besloot naar de wc te gaan. ik moest even wennen aan het idee, dat hij nu niet meer “verboden terrein” was.
toen ik terug kwam zat mijn vriendin nog steeds met hem te praten. ze had gezegd dat je het beste over iemand heen kan komen door met iemand anders te gaan.
later hij had gezegd dat hij mij een heel leuk meisje vond.

toen we de kroeg uit moesten vertelde m’n vriendin dit en ze zei dat ik m’n kans moest grijpen. (zij weet overigens niet dat ik hem al zo lang leuk vind, dit heb ik tegen niemand verteld omdat hij een vriendin had.) ik werd gelijk “bang” zoals ik altijd word als een jongen interesse in mij toont. mijn vriendin zei " sander, jij kunt bella toch wel even naar huis brengen? anders moet ze alleen fietsen" ik weet niet meer wat zijn reactie op was.

later, toen we nog even buiten stonden te roken was mijn vriendin weer met hem aan het praten en ik ving dingen op als “ja maar ik krijg spijt als ik nu gelijk met een ander meisje ga”.
uiteindelijk heeft hij me thuis gebracht en net voor dat we bij mijn huis waren zei hij dat ik even moest stoppen want hij wilde iets vertellen. ik had geen idee wat hij ging zeggen. hij vertelde dat hij nu (nog) niet met me wilde zoenen. hij voelde zich lullig, omdat hij dacht dat ik “daar op rekende”. ik ben nooit van het gelijk willen zoenen dus ik zei ook tegen hem dat ik het helemaal niet erg vond en dat dat ook niet mijn intensie was. hij gaf me een kus op mijn wang en fietste weg.

we hadden het er nog over dat we elkaar volgende week zouden zien op een feest. daar verheug ik me nu natuurlijk heel erg op, maar ik ben zo bang dat het een teleurstelling word. dat hij nog veel bezig is met zijn ex en dat hij alles wat hij heeft gezegd niet echt meende omdat hij zo veel had gedronken.

ik moest dit echt even van me afschrijven, vandaar dit lange verhaal haha!

ik ben hier de hele tijd mee bezig en weet echt niet wat ik nou moet denken en verwachten. ik durf niet echt aan mijn vriendin te vragen wat hij allemaal zei, omdat zij natuurlijk niet weet dat ik hem zo leuk vind.

edith: ik heb het, onopvallend, aan m’n vriendin gevraagd maar ze deed vaag en wilde het niet zeggen…

Ik ben bang dat je een rebound wordt en dat het niet een serieuze relatie zal worden. Je moet zelf weten wat je hiermee doet, maar het feit al dat je vriendin tegen hem zei dat je het beste over iemand heen komt door met een ander te gaan en hij daarna bij jou terecht komt, zegt al genoeg over het feit dat hij je gewoon gaat gebruiken om maar niet aan zijn ex te hoeven denken dan.

Ik ben het compleet met Falathiel eens. Zo kort na een relatie wil je gewoon nog niks met iemand anders. (Dit gaf hij zelf ook al aan.) En als hij nu wel wat met jou gaat doen is de kans groot dat hij dit alleen doet om gewoon zijn ex even te vergeten.

daar dacht ik dus ook gelijk aan toen ik hoorde wat mijn vriendin zei. hier ben ik dus ook bang voor, maar omdat ik hem zo leuk vind, wil ik geen kansen laten schieten.

ik weet me geen houding te geven als hij in de buurt is en dat vind ik echt heel irritant! en ik weet ook niet of ik contact met hem moet zoeken, of dat ik juist hem op mij af moet laten komen…

Ikzelf zou geen stappen ondernemen en hem naar jou laten komen. Maar wanneer hij laat merken dat hij dus iets met jou wil doen heel duidelijk wezen dat jij geen meisje bent die hij even kan gebruiken omdat het net uit is. Zeker aangezien je hem heel leuk vindt en ik bang ben dat je enorm veel verdriet eraan gaat overhouden, omdat het niet wordt zoals je graag zou hebben dat het wordt. Nogmaals, het is je eigen keuze en ik kan alleen iets zeggen over wat ik nu lees, maar ik denk niet dat je er op in zou moeten gaan. Laat hem dan maar terugkomen wanneer hij over zijn ex heen is en je dan nog leuk zou vinden.

`

bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face:
ik denk dat ik zaterdag wel kan merken in hoeverre hij meent wat hij zegt en doet.
zijn vriendin zit trouwens nog 2 maanden in het buitenland, wat dit nog iets ingewikkelder maakt (voor hem)

ik blijf maar malen over wat hij heeft gezegd en wat hij daar mee zou bedoelen. ik word er heel blij van als ik aan hem denk, ik krijg zelfs een beetje kriebels in m’n buik.
wat kan ik nou het beste doen, me zo “laten” voelen of het van me af zetten?

Njaa gevoelens kun je vrij weinig aan veranderen lijkt me, maar ik zou niet teveel hoop hebben als ik jou was. Dan kan het alleen maar meevallen.

bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face:
ik kan dingen moeilijk van me af zetten, dus bij hem lukt het ook niet bepaald goed.
zo irritant dat ik hem zaterdag (waarschijnlijk) pas weer zie… arghh