Wat moet ik hiermee? Ben ik te naïef?

-

Wat wil je precies dat hij doet? Meer moeite en initiatief tonen? Dat snap ik namelijk heel goed, hij mag best moeite voor jou doen en al helemaal als hij het al een keer opgekloot heeft. Heb je al tegen hem verteld wat je verwachtingen zijn? En gevraagd hoe hij over jullie denkt?

Hij is overduidelijk niet te vertrouwen. Ik zou er gelijk mee stoppen. Wis alle gesprekken en blok hem op elk communicatie middel om zo niet meer in verleiding te komen om met hem te praten of hij met jou. Vergeet hem, dit gaat waarschijnlijk weer fout als je hem die zoveelste kans geeft!

Hij wil er voor gaan zegt die, maar dat is iets wat ik vaker heb gehoord. Hij weet hoe ik erover denk, maar als ik een keer ergens over begin merk ik gewoon dat die dat vervelend vind omdat die geen gezeik wil, en ik zelf ook niet… Maar als hij het allemaal maar vanzelfsprekend vind komt het over alsof die me zo weer ingepakt heeft, en dat wil ik ook weer niet.

Jij hebt hier geen goed gevoel over. Waarom zou je met een slecht gevoel en 0,0 procent hem toch weer die kans geven? Jij mag een keertje makkelijk zijn, en zeggen dat het contact tussen jullie nu stopt.

Jawel, dan komt die meestal wel weer en dat laat ik op dit moment ook vaak genoeg gebeuren. Maar hij praat het liefst over die onnozele dingen, en het is niet dat ik daar niet om kan lachen. Maar het zit mij allemaal nog niet helemaal lekker, en hij maakt zich volgens mij nergens druk om, puur omdat die er te makkelijk over denkt.

Voorheen ergerde ik me namelijk ook al aan zijn nonchalante gedrag. En soms denk ik ook te ‘heftig’ over alles, en moet ik me wat minder zorgen maken… Maar op dit moment weet ik niet of het aan mij of aan hem ligt.

Ik zou in deze situatie gewoon afstand nemen en kijken wat hij doet. Ondertussen wel gewoon doorgaan met je leven. Gooi hem van je telefoon zodat je niet in een moment van zwakte begint tegen hem (dus niet blokkeren) En laat hem maar even beseffen dat hij nu z’n a game moet brengen. Ik denk zomaar dat hij zo gemakzuchtig is omdat hij denkt dat hij het kan maken. Als ie je wel echt ziet zitten krijgt hij zo wel een reality check denk ik.

Je geeft duidelijk wel om hem, en ik denk hij ook wel om jou. Maar dit kan zo duidelijk ook niet langer.

Ga hem niet negeren, je zit samen in een relatie en dat is gewoon een beetje ‘kinderachtig’. Jij wil juist praten, niet zwijgen!

Geef hem een ultimatum. Zeg dat je gewoon voor eens en altijd er goed over moet praten zodat je alles kan verwerken, leg uit dat je niet verder kan voordat er wat dingen uitgesproken zijn. Als hij dit niet kan… dat is niet bepaald een goede basis voor een relatie en dan zou ik hem toch laten gaan. Kan hij dit wel? Helemaal goed! Natuurlijk kan het flink knallen en ruzie zijn, maar dan is het er wel uit en kunnen jullie verder. Succes!

Oh ik had even niet begrepen dat je echt in een relatie zit. Dan inderdaad niet negeren maar praten + ultimatum ook mee eens.

Nee zit niet in een relatie :slightly_smiling_face: Hij wil het wel weer een kans geven… Heb nooit een relatie met hem gehad.

Ga binnenkort met hem afspreken, en hij blijft volhouden dat die ze best zal blijven doen en ervoor wil gaan. Ik ga het dan wel even face to face met hem uitspreken zodat ik er (hopelijk) ook weer met een goed gevoel in sta…