Wat moet ik hiermee aan?

Hallo beste lezers,
ik hoop dat jullie de tijd willen nemen die verhaal te lezen! :
Ik heb een half jaartje met mijn vriend Kevin
Kevin heeft het erg zwaar thuis , uit huis geplaatst en zijn vader is er niet voor hem dus is hij bij zijn oom gedumpt . Het ging al de 5 maanden goed tussen ons maar sinds hij uit huis is is hij zichzelf niet, hij word boos op me om niks en roept dan de meest erge dingen naar me. Hij is snel jaloers ( ik mag niet met jongens praten ) Ik voel me erg gevangen en eergister zei hij tegen me : ‘’ Je verpest mn hele leven ‘’ Ik werd er kwaad om en voelde me zeer beledigd, als ik daarna boos word en zeg dat ik klaar met zn gedrag ben belt hij mij huilend op om zijn excuses aan te bieden etc. ik heb dit een tijd gepikt maar ik laat me niet voor bitch etc uitmaken en al helemaal niet door Kevin.
Ik snap dat hij het moeilijk hiermee heeft maar ik zou niet weten wat ik er mee aan zou moeten?

Bedankt voor het lezen & ik hoop op reacties!

Groetjes x

Tja, enerzijds hoor je hem als een vriendin te steunen, anderzijds moet jouw leven naar mijn mening er niet de dupe voor worden. Hij heeft het moeilijk, maar meer dan steunen kun je hem niet. Als hij echt veranderd is, neem dan even een pauze met hem, zodat jouw leven er ook niet de dupe van wordt tot hij gekalmeerd is. Het klinkt egoïstisch, maar jij hebt hem niks misdaan, jij wil hem juist steunen, het is aan hem of hij dat goed aanneemt of niet.

Je moet je vriend steunen, punt. Maar jouw vriend moet jou met respect behandelen. We reageren allemaal wel eens wat minder gezellig, maar mijn vriend heeft mij NOG NOOIT voor bitch uitgemaakt. En hij weet dat als hij dat wel doet, dat het een lang val van het balkon is. Kom nou.

Er zijn grenzen in hoe je kan praten tegen je parnter en hij heeft deze dubbel en dwars overschreden!
Ik weet niet wanneer dit allemaal was, misschien is hij nu wel gekalmeerd en snapt dat wat hij gedaan heb geen tweede keer mag gebeuren. Zo niet?
Dan denk ik dat ik weg was gegaan. Iemand kan het nog zo moeilijk hebben, maar dat geeft jou geen recht om iemand als stront te behandelen.

Jullie hebben helemaal gelijk. hij vind het bovendien ook grappig om mij te slaan en schoppen tijdens ‘’ stoeien ‘’ en ik steun dat jong elke dag elk minuut weetikveel wanneer ALTIJD en nog slaatie zo’n toon uit. ik heb gezegd je zit op de goede richting en je moet vooral zo doorgaan.
en als ik dan een keer mn mond opentrek is het ja en ik ben t leven zat ik ga springen blabla :rage:

…dit lijkt echt eng veel op wat ik heb meegemaakt met mijn ex…
Het enige advies dat ik heb is uitmaken. Niet eens meer praten want hij zal je niet begrijpen of hij zal niet luisteren. Ja misschien een dag en daarna gaat hij weer vrolijk verder. Jij verdient veel beter dan dit

juist dan was het voor mij allang over en uit meid.

Ik zou hem nog een keer zeggen dat hij moet kappen met dat soort gedrag.
Ik heb makkelijk praten nu, maar ga bij hem weg als hij zich zo gedraagt.
Hij zou bij jou rustig en gezellig moeten kunnen zijn en je al helemaal niet met de meest erge dingen toe schelden.
Ik zou het dus duidelijk tegen hem zeggen en de grens trekken. Dan voelt ie hoe het echt is. Ook niet opnemen als hij belt o.i.d.
Trek de lijn meid, jij verdient iemand die voor je gaat met of zonder problemen.

Verplaatsing of niet, je noemt je vriendin geen bitch, als ze jou probeert te helpen. Dan zit er gewoon verplaatsing in je hersenen.
Hij schopt en slaat haar tijdens vriendelijke stoeien, dat valt niet meer onder stoeien, dat valt gewoon ronduit onder mishandeling.
Ik had serieus de vraag gesteld wat hij nu precies van mij verlangt.

Wat een lieve reactie’s allemaal!
Dr is helaas weer een ruzie (zoals elke dag )
Het uitmaken zit ik gpoed over na te denken tuurlijk is het moeilijk maar wel t beste voor mezelf denk ik…

Ik kan je niet vertellen wat je moet doen. Je bent je eigen baas. Kan je wel vertellen wat ik zou doen en dat was allang bekend he? :wink:.
Wat je ook doet, doe je het met heel jouw hart, zonder twijfel. Het is rot voor hem, maar het is rotter dat jij ongelukkig moet zijn, omdat hij het is.

Jullie hebben gelijk, ik ga denk ik maar met hem praten over wat me dwarszit en als we er niet uitkomen lijkt het me duidelijk…

Het is goed dat je met hem gaat praten en zeggen wat je dwars zit! Want jou uitschelden dat kan echt niet!